תמונות שפרסמו הזמרים עומר אדם ואביב גפן מאיחוד האמירויות, כל אחד בנפרד, עוררו את זעמם של החברה להגנת הטבע. הזמר עומר אדם שנמצא כבר שישה שבועות בדובאי והזמר אביב גפן שנחת שם לפני כשבועיים, מבלים כל אחד בנפרד במדינה העשירה, יחד עם כל המוני הישראלים שנוהרים לאיחוד מאז הסכם הנורמליזציה שנחתם בספטמבר האחרון. 

הזמרים ששיתפו תמונות אתניות באווירת המקום, כמו תיירים רבים אחרים, לא ציפו שתמונות תמימות שלהם יעוררו את זעמם של החברה להגנת הטבע. בתמונות נראים הזמרים, כל אחד מהם בנפרד, לובשים גלבייה ואוחזים בידם בציפור הדורס מסוג בז. 

"נעלמת אחרי דקה": עומר אדם קיבל מסר מהאקסית - לחצו כאן. 

היום (שני) פנתה החברה להגנת הטבע במכתב חמור למנהלים של הזמרים והפנתה את תשומת ליבם כי מדובר בעוף דורס שנמצא בסכנת הכחדה עולמית חמורה, בעקבות גל ציד ותופעת הבזיירות שגורמת לסבל נוראי לבזים ואין לה קיום יותר בשנת 2020.

View this post on Instagram

A post shared by Omer Adam (@omeradam10)

בזיירות, למי שתהה, היא תופעה בהם הבזים שניצודים בטבע, מוברחים ומאולפים. כתחביב הם עוברים אילוף שגורם להם סבל נוראי כשאחד המוקדים המרכזיים לבזיירות הוא בארצות ערב השונות. כך כתב דן אלון מנהל מרכז הצפרות הישראלי: "סביב הבזיירות מתקיימת תעשייה עולמית שמגלגלת סכומי עתק, על גבם של בעלי הכנף המיוחדים האלו. במקרה הזה יש צער רב, על חיית בר שאין לה עתיד". 

מטעמו של אביב גפן נמסר: "אביב מאד מכבד וידוע כאוהב בעלי חיים, זה לא היה עוף חי אלא דגם, אם מישהו נעלב או נפגע, אביב מתנצל".

מטעמו של עומר אדם נמסר: "עומר לא הצטלם עם עוף חי אלא דגם". 

בשביל 150 אלף ש"ח: עומר אדם בצעד לא שגרתי - לחצו כאן. 

אביב גפן ובניו עם הבז בדובאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
אביב גפן ובניו עם הבז בדובאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)