בבית משפט השלום בבת ים מתבררת כעת תביעת הדיבה שהגיש סמיון גרפמן נגד המקומון האילתי "ערב ערב". גרפמן דורש, באמצעות עורכי הדין רועי בן דוד וגיא אופיר, פיצוי בסך 120 אלף שקל לאחר שבעיתון נכתב עליו "סמיון שבע שקל, תתבייש. סמיון גרפמן עשה שיימינג מוטעה לעסק אילתי והתגלה כהומופוב עלוב". הפרסום לווה בתמונת ענק של גרפמן. בכתב ההגנה של העיתון, שהוגש באמצעות עורכי הדין אמיר טיטונוביץ' ואפרת עקל־אזולאי, יש מחמאות רבות לגרפמן: "עבריין מורשע, אסיר משוחרר, אדם קולני בוטה וגס, ובעל אמירות הומופוביות רבות", וגם טענה כי פורסמה התנצלות ראויה לגרפמן בשער העיתון, וכי אין הם אחראים ממש לפרסום.
עו"ד נועם רותם, עורך העיתון, אז מי אחראי לפרסום אם לא אתם?
"במועד הפרסום לא שימשתי כעורך העיתון, ולא אני אחראי לפרסום שבדף השער שבעיתון. כמי שכתב את הכתבה, אני נושא באחריות לתוכנה, שאינו מכיל לשון הרע ושלא בגינו הוגשה התביעה".
לא הגזמתם, "הומופוב"?
"הכתבה פורסמה בעיתון שלושה ימים לפני היום הבינלאומי למאבק בלהט"בופוביה (17.5). העיתון העביר את הסרטון להתייחסותה של האגודה לזכויות הלהט"ב בישראל, שקבעה לאחר שצפתה בו כי: 'כל שימוש בביטויים להט"בופוביים או סטריאוטיפיים כלפי הקהילה הגאה הוא פסול ויכול להכשיר שנאה ואלימות נגד אלפי נערים ונערות להט"בים'".
גרפמן העביר תגובה באמצעות בא כוחו, עו"ד גיא אופיר: "הנתבעים פרסמו כתבה דמגוגית, וכעת הגישו כתב הגנה דמגוגי. כאשר אדם אומר בכעס למישהו שלא הושיט לו עזרה בלב ים, ונמנע מלהציל אנשים שכמעט טבעו, 'אני א**** אותך ב***', זו לא אמירה מינית, והניסיון להציג את סמיון בגלל אמירה זועמת שכזו כאילו הוא נגד הקהילה הלהט"בית הוא בגדר דמגוגיה. גם הדרישה להעביר את הדיון מבת ים לבית משפט אחר בטענה שסמיון הוא סלב מקומי בעיר וזה ישפיע על השופטים - מופרך. והעובדה שפורסמה התנצלות בעיתון מלמדת שלמעשה כל כתב ההגנה נסתר בהתנצלות".

סמיון גרפמן (צילום: דור ערבה)
סמיון גרפמן (צילום: דור ערבה)

הקורונה גרמה גם לד"ר רפי קישון להתחיל להעביר הרצאות בזום על חייו ויצירתו של אביו, גדול יוצרי ההומור בישראל, אפרים קישון.
ד"ר קישון, גם בזום זה מצחיק?
"עד היום נמנעתי מכך, כי ההופעה מאוד תיאטרלית ובימתית. אבל לנוכח דרישת הקהל, והדרישה למופעים לחנוכה, הקמתי אולפן קטן ומאובזר מביתי, משם אני מעביר את ההופעה".
זה לא קשה להעביר מופע בידור בזום?
"בטח קשה - אבל אני מעביר את המופע כמו על במה בעמידה - עם כל התנועות והג׳סטות, ואני מדמיין ומדבר אל הקהל כאילו הוא ממש מולי, ואפילו מתבדח איתו".