העובדה הכי מעניינת בתחקיר "עובדה", שהרעיש בשבוע שעבר את המדינה - דווקא לא פורסמה. מיהי אותה אשת צללים שכיכבה מול עורך הדין אריאל רוט, שותפו של עו"ד עמית חדד, פרקליטו של נתניהו, במה שהוגדר כ"מזימת ריגול" כביכול אחרי בני המשפחה של שלושת השופטים במשפט ראש הממשלה. המשימה ההוליוודית, שתועדה במצלמות הנסתרות של "עובדה", הייתה לכאורה למצוא מדובב שיישלח למקורבי שופטי נתניהו בתקווה שזה יחלץ מהם משפט בסגנון "משפט מכור מראש", מה שיביא לתהודה ציבורית קולוסאלית אשר תקרא ״לחקור את השופטים״.

אילנה דיין (צילום: אלדד רפאלי, יח''צ)
אילנה דיין (צילום: אלדד רפאלי, יח''צ)

אבל כמו שאתם יודעים, מעיני הבז של ליאורה לא ניתן להסתיר דבר: קבלו את אורית גרינברג, תושבת חוזרת מלוס אנג'לס, שהייתה שם תעשיינית של מפעלי בשר משגשגים, התגרשה ושבה לארץ. מקורביה של גרינברג בלוס אנג'לס טוענים שיש לה ביצים של שור והיא לא מפחדת מכלום. כמובן שהנושא הפך מיד לשיחת היום באל־איי. אחותה, מיכל זמיר דהן, היא אחת מהישראליות העשירות בעיר. אמא שלה הייתה בעלת אחת המסעדות הפופולריות ביותר בבברלי הילס, והורישה לה את המסעדה. מיכל מכרה אותה לאחרונה, וכך שלשלה לכיסה סכום לא קטן של דולרים.
היי אורית, שאפו. הפכת לגיבורה בלתי מעורערת של מפלגות "רק לא ביבי". עשית תרגיל מהסרטים לעורך דין מאוד ממולח. כמה כסף קיבלת מ"עובדה" על התרגיל המרתק?
"תודה מכל הלב, אני לא מתראיינת".
הפכת לשיחת היום בלוס אנג'לס. אומרים שאת תותחית.
״תודה על המחמאות, אבל לא מהן נבניתי, איני מתראיינת ושוב תודה״.
תחושת שליחות?
״אני נחשבת מנומסת, תעשי מה שאת מוצאת לנכון, זה לא ענייני, שבוע טוב״.
אילנה דיין, מדוע את שם עורך הדין חשפתם ואת "אשת העסקים" לא?
מעובדה נמסר: "בניגוד לעו״ד אריאל רוט, אורית גרינברג היא לא השותפה של הפרקליט שמייצג את ראש הממשלה, אשר תועד רוקם מזימה לחבל במשפטו. וגב' גרינברג לא קיבלה כסף".