מאיה ורטהיימר הצליחה לגרום לנו ולעוקביה להחסיר פעימה כשחשפה כעת ברשתות החברתיות שגילו לה בלוטת לימפה חשודה ואולי מסוכנת בשד. אלא שורטהיימר גם מיהרה להרגיע שלאחר בדיקות של רופא מומחה בישרו לה כי כי אין סרטן והכל בסדר. בפוסט ארוך היא גוללה את הימים המלחיצים שעברה את הפרופורציה שקיבלה לחיים וכך כתבה: "נתחיל מהסוף, אני בריאה. טפו טפו, חמסה חמסה - שום דבר שבעולם לא משנה, אבל זו לא הנקודה. ואפילו שמתי את התמונה בורוד כדי שלא תפספסו את המטרה. הלכתי להיבדק, הרופאה מיששה ופתאום נעצרה: 'בלוטה חשודה?!', העיניים שלה מרצינות".

"הפאוזה ארוכה מדי. היא מסתכלת עלי ואומרת: 'צריך ללכת לאולטרסאונד', אני הופכת לחיוורת. מה זאת אומרת?! 'יש בלוטה לימפטית חשודה ואולי מסוכנת'. הנשימה שלי נעתקת ואני מבינה שאין ברירה אחרת. הרי זה כבר אחת משבע, לא תשע ממזמן. סרטן השד - אני? איזה בלאגן. הרגשתן פעם שהזמן עוצר מלכת ואתן לא נושמות? אולי לזה התכוונו ב״השמיים נופלים״. חרדה, בכי, התאפסות וחוזר חלילה".

מאיה ורטהיימר, אסף זמיר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מאיה ורטהיימר, אסף זמיר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

"אסף מנסה להרגיע. אתמול עשיתי אולטרסאונד אצל רופא ארגנטינאי נחמד. אמר שהכל בסדר. ואז מיד הדמעות זולגות על הלחיים... תחושת אוויר חמימה. 'דוקטור אז היא תחייה?' (אסף לא יפספס זמן לבדיחה), יצאנו החוצה מחובקים. מאושרים. פתאום ככה איזה פרופורציה בפנים. אין סרטן והכל תקין. אבל זה לא תמיד המצב - יש יותר ויותר נשים צעירות שמאובחנות בסרטן שד. והסיכוי הכי טוב לתפוס אותו מוקדם זה ללכת להבדק בשגרה. לכו להיבדק חברות (אצל כירורג.ית שד-לא צריך הפנייה),זה באמת מציל חיים. זה לא בקטנה".

מאיה ורטהיימר, אסף זמיר (צילום: אור גפן)
מאיה ורטהיימר, אסף זמיר (צילום: אור גפן)