ציפי רפאלי, אמה של בר רפאלי, שמרצה את עונשה זה מספר חודשים בכלא "נווה תרצה", נדבקה בנגיף הקורונה במהלך עבודתה במטבח הכלא וכזכור, נמצאת בקבוצת סיכון עקב בעיה בלב. עוד לפני שנמצאה חיובית לקורונה, רפאלי עברה בדיקה רפואית שהעידה על החמרה במצבה, בגינה הגישה בקשה לנשיא המדינה לשחרור מוקדם, אך חזרה בה וביטלה אותה.

רופאה האישי של רפאלי, הפרופסור יהודה אדלר, קרדיולוג בכיר המכהן כיו"ר האיגוד האירופי למחלות שריר וקרום הלב, שלח מכתב לרשות בתי הסוהר ובו נכתב: "תוצאות הבדיקות האחרונות שנעשו לה ב-11 בינואר באסף הרופא מעידות על כך שהיא חייבת להתאשפז מידית כי נשקפת סכנה לחייה". כך נחשף באתר N12.

ציפי רפאלי בתום הדיון  (צילום: אבשלום ששוני)
ציפי רפאלי בתום הדיון (צילום: אבשלום ששוני)

עוד הוסיף וכתב אדלר כי "הרופאה הראשית בשב"ס מתעלמת מפניותיי ואף לא טרחה לשלוח לי את תשובת האקו-לב בטענה שלא חל שינוי במצבה. אלא שכאשר המסמך הגיע לידיי מבני משפחתה התברר שאכן חלה החמרה במצבה באופן מסכן חיים. מדובר בשערורייה בטיפול הרפואי והזנחה פושעת".

בר רפאלי, ציפי רפאלי (צילום: אבשלום ששוני)
בר רפאלי, ציפי רפאלי (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, רפאלי בת ה-65, החלה את ריצוי עונשה בכלא "נווה תרצה" בחודש ספטמבר האחרון. את גזר דינה היא קיבלה במסגרת הסדר טיעון בפרשת עבירות מס בסך 34 מיליון ש"ח. כחודשיים לפני מאסרה, אושפזה רפאלי בבית החולים בעקבות בעיה בלב. היום (ראשון) הכריז השר  לביטחון פנים, אמיר אוחנה, כי החלו החיסונים באסירים, זאת לאחר שאלפי סוהרים וקצינים חוסנו. 

משב"ס נמסר: "לא נוכל להתייחס למקרה כזה או אחר בשל חיסיון רפואי וצנעת הפרט, יחד עם זאת, נדגיש כי כלל האסירים מפוקחים ומטופלים על ידי מערך הרפואה של שב"ס, ובמקרים מורכבים אנו פועלים בהתאם להנחיות הצוותים הרפואיים המומחים בקהילה".

בר רפאלי, ציפי רפאלי (צילום: רפי דלויה)
בר רפאלי, ציפי רפאלי (צילום: רפי דלויה)