סיפור הילדות הקשה של ג'וזי זירה לא חדש לרובכם, וסביר שכבר נתקלתם באי אלו מסיפוריו בתוכניות הריאליטי הקודמות בהן השתתף. אבל הפעם, כשהוא שוהה בבית "האח הגדול" ומצלמות מתעדות אותו 24\7 הוא חושף סיפורים וחוויות להן טרם נחשפתם. אמש במהלך השידור ברשת 13 סיפר כוכב המירוץ למיליון לשעבר  לחברים בבית על ילדותו הקשה בצרפת בחזקת אמו ואם תהיתם לעצמכם, מסתבר שאם היה גדל בישראל חייו היו נראים לגמרי אחרת.

 "ספגתי המון דברים, השפלות, לילות שמוציאים אותי מהבית ב-3 בבוקר. הייתי מגיע לבית ספר עם פיפי במכנסיים. בגיל 8 כבר ידעתי איך קושרים יד ואז מאבדים בן אדם ל 7-8 שעות" סיפר זירה בדמעות. לאחר גירושי הוריו, ג'וזי חי עד גיל 6 באושר עם אביו. לדבריו בשלב מסוים אימו, שהייתה דוגמנית מפורסמת שהתמכרה לסמים קשים לקחה אותו אליה על מנת שתוכל לקבל דמי מזונות מהאב. באירועים שמתאר זירה, הרשויות בצרפת לא התערבו כשנלקח לחזקת אימו ומסוגלותה ההורית לא נבחנה. רק לאחר מספר שנים שאחד המורים בבית הספר ראה באחד הימים את מצבו הקשה של ג'וזי הוא דיווח לרשויות, אז המשטרה הגיעה, אימו נכנסה לכלא והוא חזר לחזקת אביו. 

ג'וזי זירה (צילום: אביב חופי)
ג'וזי זירה (צילום: אביב חופי)

סיפורו הקשה של כוכב האח הגדול גורם לאי נוחות לנוכח התעלמות הרשויות בצרפת ממצבו עד להתערבותו של אותו מורה ערני. נשאלת השאלה האם בישראל יכול הורה להחליט על דעת עצמו שילד שהיה במשמורתו של ההורה השני יעבור למשמורתו בהעדר הסכמת ההורה השני? התשובה היא לא. 

על פי עורכת הדין דלית יניב מסר, מומחית בדיני משפחה וגישור, בישראל בהעדר הסכמה בין ההורים, על מנת שהמשמורת תעבור מהורה אחד להורה השני, יש להגיש תביעה לבית המשפט. בטרם הכרעה בעניין ימנה בית המשפט פקידת סעד שתגיש תסקיר הבוחן בראש ובראשונה את טובת הילד ותמליץ מהו הסדר המשמורת הראוי ביותר בנסיבות אותו מקרה. מה שאומר שאילו סיפורו הקשה של ג'וזי היה מטופל מהרגע הראשון על ידי רשויות הרווחה אין ספק כי חוויות הילדות הקשות שעבר ואליהן נחשף היו נחסכות ממנו. 

ג'וזי זירה (צילום: מיכה לובטון)
ג'וזי זירה (צילום: מיכה לובטון)

עו''ד דלית יניב מסר  (צילום: סם יצחקוב)
עו''ד דלית יניב מסר (צילום: סם יצחקוב)