מורן אטיאס ידועה כפעילה ומקדמת נשים ונלחמת על זכויותיהן. רק לאחרונה הקימה אטיאס יחד עם אחותה שני את המיזם "MEFIRST", מיזם לקידום נשים בעסקים. 

אבל לא רק, כי אטיאס גם נלחמת נגד אלימות במשפחה ובנובמבר האחרון, חודש העלאת המודעות לאלימות נגד נשים, הפיקה וביימה השחקנית סרטונים למען נשים שכלואות במעגל האלימות במשפחה, במסגרת פרויקט של מיכל סלה שנרצחה על ידי בעלה. 

מורן אטיאס, שני אטיאס (צילום: אלעד גוטמן)
מורן אטיאס, שני אטיאס (צילום: אלעד גוטמן)

גם לרצח הקשה שהתפרסם אתמול (שבת) של דיאנה רז שנרצחה על ידי בעלה השוטר, לא נותרה אטיאס אדישה והעלתה פוסט נוקב, בו היא קוראת למהפכה: "אין לי תמונה 'הולמת' בשביל היום, והידיים שלי רועדות מעצבים בשביל לכתוב כ'ראוי' .אני רותחת לראות שאישה נרצחה ע״י בעלה - גבר ועוד שוטר! זה מרגיש כמו תסריט מיושן! סרט שאף אחד לא רוצה לראות ואין לו קונים!! אבל מסתבר ש'מקבלי ההחלטות' חושבים אחרת".

"ולמה לצערי אני לא מופתעת?! הייתה תקופה שהתרגלנו לפיגועים ואני זוכרת שכשגרתי בחו״ל הבנתי כמה שזה לא נורמלי לגדול בצל פיגועים. אבל הבנתי את זה כשגיליתי מציאות שונה. ואז הגיעו משאבים אדירים, אומה שלמה שהתאחדה למגר טרור. אז ברוך השם יש הרבה פחות. ועכשיו...? מה זה?! הטרור החדש?? אין מצב שאנחנו מתרגלים לזה!".

"בואו נגדל דור אחר": אילנית לוי פרצה בבכי על סט הצילומים - לחצו כאן. 

מורן אטיאס (צילום: רפי דלויה)
מורן אטיאס (צילום: רפי דלויה)

"אין מצב שנערות ונערים יגדלו למציאות שבה זה יחשב 'נורמלי'. דיאנה נורתה והבעל רצח אותה ואיתה משפחה שלמה!! משפחה שלמה שגדלה בצל טרור!! אני רותחת! אין מצב שזה עובר לסדר היום. נשים וגברים - כן אתם גם צריכים לקום ולצעוק שרוצחים לכם אימהות!! בנות!! אחיות!! בנות דודות!!! ולא שמעתם על זה מספיק! המסר עוד לא עבר ולא אשתוק אז שכולנו נמגר את זה יחד!!! הצטרפו לעמותות (ולצערי יש מלא) פורום מיכל סלה, נעמת, ויצו תתעניינו איך אפשר לשנות חוקים? איך אפשר לתרום, הם עמוק במגיפה ויכולים להוביל לשינוי!! חוקתי!! ובבקשה תבזו אלימות".

שירי מימון הייתה עדה לאלימות כלפי חברתה הטובה - לחצו כאן. 

מורן אטיאס בקמפיין אלימות נגד נשים

"אפילו כשאתם רואים שגבר מרים את הקול, דופק מבט, משתלט על הטלפון, על הלו"ז שלה, על מה היא לובשת, 'מקנא' לה - לא! זה לא מחמיא - זה מסוכן!! בבקשה תלמדו את הנערות הקטנות שלנו אותות אזהרה - וכן שעדיף להיות לבד מאשר בסכנה. בחברה לא טובה. האיטלקים אומרים - Miglio da Sola che male accompniato. אל תפחדו להיות לבד ובשום אופן לא לתת לשום אדם, גבר לקחת מכן עצמאות, כבוד וחיים. מה רציתי בפוסט הזה?? קודם כל לשתף שזה מגיע לעמקי נשמתי ואכפת לי!! שאני כאן בשביל כל אישה ונערה והילדים שהם נפגעי הטראומה!! אני כאן לחזק במשאבים, עצות והפנייה. אני כאן בכדי לכוון לאירגונים, לוועדות שמשנות חוקה ואני כאן בשביל להיות חלק ממהפכה".

מורן אטיאס (צילום: אסף לוי)
מורן אטיאס (צילום: אסף לוי)