לא רבים יודעים שהשחקן ראובן בר־יותם, שהלך לעולמו השבוע בגיל 85, היה שרמנטי ודון ז'ואן רציני בשנות ה־70, בניגוד לתדמיתו בסרט ״סלומוניקו״. כך, למשל, סופר כי ניהל רומן ארוך עם דיילת אל־על שיצא לאור בסרט התיעודי “בריותי הקטנה" מ־2016, שבה הצהירה היוצרת הילה לוי בר־יותם כי היא בתו הביולוגית כתוצאה מיחסים אלה אך השחקן מסרב להכיר בה.

וזה לא הכל: מתברר שבאותם ימים הכיר בר־יותם באחד מפסטיבלי הקולנוע באירופה את כוכבת הקולנוע הגרמנייה חנה שיגולה, שגם היא התאהבה בו, והשניים פצחו ברומן לוהט. הקולגה והעיתונאי אלי תבור מאשר ומפרט: ״כן, הייתי איתו בפסטיבל הסרטים בברלין עם ‘יהיה טוב סלומוניקו', והיו שם כוכבי צמרת בינלאומיים כמו ג'ינה לולובריג'ידה, קירק דאגלס וגם חנה שיגולה, ואכן התפתח ביניהם רומן. לא בדיוק רומן, זה היה סטוץ ללילה. זה מה שהיה. טוב נו, היו בפסטיבלים האלה הרבה סטוצים".

ראובן בר יותם ''סלומוניקו'' ז''ל (צילום: פריץ כהן, לע''מ)
ראובן בר יותם ''סלומוניקו'' ז''ל (צילום: פריץ כהן, לע''מ)

> שדרן הרדיו עופר דומינגז החליט לשלוח ידו גם בכתיבה ובימים אלה מוציא את ספרו הראשון, “בלי מסכה". הספר, סוג של אוטוביוגרפיה, עוסק בצל הכבד שהטיל עליו מותו של אביו בעודו ילד צעיר. לקראת הפרויקט יצא דומינגז בקמפיין לגיוס המונים בהדסטארט.

> “גשם בעיניים", הסרט של הבמאי רון עומר על אמו דבורה עומר ז"ל, שחוזר אל חייה ויצירתה של סופרת הנוער המיתולוגית, הונפק לפסטיבלים בינלאומיים.

רון, ברכות. 
“הסרט יוקרן במהלך פברואר ומרץ בשלושה פסטיבלים: פסטיבל הסרטים היהודי באטלנטה, שנחשב לגדול מסוגו בעולם, ובהמשך בפסטיבלים היהודיים של בוסטון ופילדלפיה. לשמחתי התברר שגם אנשים שלא גדלו בישראל ואינם יודעים מי זאת דבורה עומר התחברו והתרגשו".

דבורה עומר (80), 2 במאי (צילום:  יוסי צבקר, ויקיפדיה)
דבורה עומר (80), 2 במאי (צילום: יוסי צבקר, ויקיפדיה)

> פרופ' שמעון שטרית, השר לשעבר והמועמד לנשיאות המדינה, השתתף בתוכנית בתחנת הטלוויזיה המרוקאית med 1TV, שהוקדשה ליהדות מרוקו. פרופ' שטרית התראיין יחד עם שר החינוך המרוקאי, ראשי הקהילה ויועץ המלך אנדרי אזולאי. הם שוחחו על היחס המיוחד של מלכי מרוקו לקהילה היהודית ועל התרבות וההיסטוריה של יהדות מרוקו.

שמעון שטרית (צילום: צילום מסך)
שמעון שטרית (צילום: צילום מסך)