1. שיפרין משתף תובנות

בחמישי בערב נערך אירוע מקוון מטעם 'שבוע הספר היהודי בלונדון'. בשנים קודמות נערכו אירועי היריד האקסקלוסיבי במקום צפוף בעיר לונדון, בהשתתפות אלפי אנשים שנפגשו יחד והאזינו לדוברים באירוע. השנה, בצל מגפת הקורונה, לראשונה בתולדותיו, נערכו כל אירועי היריד אך ורק באופן מקוון. איש העסקים והסופר ד"ר אדוארד שיפרין, נותן החסות הבינלאומי של הפסטיבל הספרותי הבינלאומי ומחבר ספר הילדים: "מסעות עם סושי בארץ המחשבות", שוחח עם הרב מנדל כהן מבית הכנסת סאצ'י, ושיתף את קהל הצופים בתהליך כתיבת הספר והתובנות העומדות מאחוריו. את המשדר שנערך בשיתוף עם הג'רוזלם פוסט, פתחה קלאודיה רובינשטיין, מנהלת הפסטיבל. 

קלאודיה רובינשטיין (צילום: פרטי)
קלאודיה רובינשטיין (צילום: פרטי)

2. מתושלח רקנאטי ושקד

בהתרגשות רבה ליוו לני רקנאטי ואורי שקד - בעלי יקב רקנאטי, משלוח מיוחד של 33 בקבוקי ענק, המכונים מתושלח, שתכולת כל אחד מהם 6 ליטרים - כשל 8 בקבוקי יין רגילים, ובתוכם יין ה'ספיישל רזרב' מבציר 2017. היין שבבקבוקים עבר כברת דרך ארוכה ובוקבק מתוך חבית אחת ויחידה, שהתגלתה כבעלת מאפיינים ייחודיים, עושר טעמים ואיזון יוצא דופן. במשך 36 חודשים שהה היין בחבית זו, והיא עטפה אותו ושמרה עליו עד שהתגבש לכדי יין עוצמתי. לדברי משגרי המשלוח מדובר ביין נדיר המיטיב לבטא את סגנונו של היקב.

לני רקנאטי ואורי שקד (צילום: עודד קרני)
לני רקנאטי ואורי שקד (צילום: עודד קרני)

3. גוראון זוכר ומעניק

רן גוראון, מנכ"ל חברת פלפון, YES ובזק בינלאומי, העניק מלגות ע"ש אביו יאיר גוראון ז"ל, מייסד תחנת המחקר "יאיר", מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית-תמר.

תחנת המחקר 'יאיר' נקראית על שמו של יאיר גוראון ז"ל, שהקים אותה והיה מנהלה הראשון. קרן המלגות נוסדה על ידי משפחת גוראון ותרומות מגופים וחברות, בהן: מועצה אזורית הערבה התיכונה, זרעים גדרה, ירוק 2000 ועוד. הקרן מעניקה השנה מלגות בהיקף של כ- 70,000 שקלים, לסטודנטים לתואר שני או שלישי ולתלמידת בית ספר, שמחקרם עוסק באזור הערבה בתחומי חקלאות, החי והצומח, מים, איכות הסביבה, ביוטכנולוגיה ועוד. בטקס נכחו: אילון גדיאל מנהל מו"פ ערבה תיכונה וצפונית תמר ורפי דיין- יו"ר ידיד קרן המלגות , וחברת ירוק 2000.

אילון גדיאל, רן גוראון ורפי דיין (צילום: שירי רותם)
אילון גדיאל, רן גוראון ורפי דיין (צילום: שירי רותם)

4. מצילים חיים בסופר

am:pm , רשת הסופרמרקטים הפועלים 24/7 בערים מרכזיות, יוצאת ביוזמה מצילת חיים, ומתחילה בהתקנת עמדות החייאה (דפיברילטור) בסניפיה, המאפשרות לבצע החייאה בזמן אמת על ידי כל אדם ללא הכשרה מיוחדת.

הפרויקט מציל החיים של   am:pmבראשות המנכ"ל אריק כהן, מתקיים בשיתוף עיריית רמת גן, מגן דוד אדום, ידידי מד"א בישראל, ומעיין זוסמן - אלמנתו של ד"ר אורן זוסמן ז"ל שנפטר במפתיע מדום לב, ומאז היא פועלת למען הצבת דפיברילטורים ברחבי הארץ. מכשיר ההחייאה החכם הראשון הותקן בסניף הרשת ברחוב ארלוזורוב 52 ברמת גן. מדובר במכשיר אוטומטי שמרגע הפעלתו ישנו חיווי קולי המסביר את הפעולות שיש לבצע בכל שלב ושלב, כך שגם מי שאינו מכיר או בקיא בהפעלת דפיברילטור יכול לעשות זאת בקלות ולהציל חיים.

אריק כהן (צילום: יח''צ)
אריק כהן (צילום: יח''צ)

5. מלווים בשירות חדש

חברת החשמל השיקה בעיר נהריה פיילוט לשירות לקוחות חדש ומתקדם, שנועד לספק פתרון יצירתי ללקוחות המתקשים לקבל שירות דרך האינטרנט, וצריכים ליווי והדרכה מעובדי החברה להשלמת תהליכים ולקבלת מידע. מדובר בעמדת שירות משולבת, הכוללת סניף פיזי שממוקם בעיר נהריה, שהפעולות בו מתבצעות פיזית, אך האיוש שלו הוא מרחוק באמצעות נציגים אנושיים בווידאו צ'ט. השירותים מאפשרים לנציג האנושי, אף שהוא מרוחק, ללוות את הלקוח מקבל השירות באמצעות שליטה מרחוק. בנוסף, השירות יינתן במגוון שפות על מנת שיהיה נגיש לכלל האוכלוסייה. בטקס ההשקה של הסניף הניסיוני השתתפו:  ראש עיריית נהריה רונן מרלי; יו"ר דירקטוריון חברת החשמל יפתח רון טל; ומנכ"ל החברה עופר בלוך. 

עופר בלוך ויפתח רון טל (צילום: יוסי וייס)
עופר בלוך ויפתח רון טל (צילום: יוסי וייס)

6. הייטק חקלאי בשער הנגב

בחמישי האחרון הושקה בטקס חגיגי, חממת אג-טק - חממה אזורית לחקלאות מתקדמת, ביישוביי מועצת שער הנגב. הטקס ההיברידי נערך חלקו באופן מקוון וחלקו במקום האירוע. על הנחיית האירוע הופקדה ד"ר ניצה קרדיש - מנכ"לית קרן ההון סיכון "טרנדליינס אגריפוד", שדיברה על ההזדמנות הגדולה שיש למועצת שער הנגב להיכנס לליגה של הגדולים בהייטק החקלאי ולייצר מאות מקומות עבודה איכותיים בזמן סביר.

ראש המועצה המארחת, אופיר ליבשטיין, אמר כי פיתוחה של חקלאות מתקדמת הוא קריטי לשמירה על איכות התבואה וליצירת מקומות עבודה רבים שישאירו את הצעירות והצעירים של עוטף עזה במרחב.

האזינו וגם בירכו: שר החקלאות, בן המקום, אלון שוסטר; אורי פינטו - מנכ"ל אשכול נגב מערבי; שי פלדמן - נשיא מכללת ספיר; זאב מילר - מנכ"ל קרן יק"א ועוד.

אופיר ליבשטיין (צילום: מועצת שער הנגב)
אופיר ליבשטיין (צילום: מועצת שער הנגב)

המשאב האנושי | ורד בהר, סמנכ"לית משאבי אנוש ותפעול, במוסד הטכניון

בשנה האחרונה אגף משאבי אנוש במוסד הטכניון הפך לחמ"ל: כתבנו הנחיות והסברים וענינו לשאלות תוך התגמשות למצבים פרטניים של עובדים ותמיכה רגשית, לצד ביצוע בפועל של התקנות. אצלנו בטכניון האתגרים היו מורכבים במיוחד: כיצד לסגור מעבדות שחייבות לפעול 24 שעות? האם יאפשרו לעובדים להגיע למעבדה, או שמחקר של חודשים ארוכים ייגנז בגלל סגר? איך שומרים על ארגון שפועל באקדמיה ובמחקר ולא יכול לעמוד מלכת? היה צורך לפעול במהירות, במקצועיות וברגישות רבה. גם בסגרים, הבנו שניתן להמשיך בשגרה גם אם היא שונה ואפשר אפילו להגיע ליעדים. השקענו במחוברות הארגונית, רתמנו את העובדים שהפכו מחויבים להצלחת הכלל. עשינו זאת על ידי דאגה אמיתית לפרט וההבנה כי ההון האנושי עומד בראש סדר העדיפויות. כעת עם התחסנות בית הטכניון אנו מוכיחים לא רק שהמדע מנצח, אלא שעל ידי תכנון וניהול נכון, אפשר להוביל את הארגון להצלחה. 

ורד בהר (צילום: זיו שדה)
ורד בהר (צילום: זיו שדה)