התוכנית של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' ממשיכה לייצר מהומות. ארגון לזכויות האדם "בצלמו" שיגר הבוקר (ראשון) דרישה לרשות השנייה להטיל קנס גדול על התוכנית בעילה להסתה לאלימות לאחר שלא ערכו את דבריו של אביגדור ליברמן שהתבטא בחריפות נגד החרדים. במכתב הדרישה נטען כי התוכנית של השניים אינה משודרת בשידור חי ולכן היה עליהם לגנוז את ההתבטאויות של ליברמן בעריכה. 

כזכור, בליל שבת הופיע ליברמן בתוכנית של אופירה וברקו וחוץ מהחזית שניהל מול ניקול ראידמן, קרא לזרוק את החרדים בתוך מריצה יחד עם ביבי למזבלה הקרובה. התבטאותו גררה ביקורת רבה ואף הוגשה תלונה ליועמ"ש. כעת שי גליק דובר "בצלמו" שיגר מכתב דרישה לרשות השנייה בדרישה להטיל קנס עצום על הפרת כללי האתיקה.

אייל ברקוביץ', אופירה אסייג (צילום: צילום מסך קשת 12)
אייל ברקוביץ', אופירה אסייג (צילום: צילום מסך קשת 12)

"שלשום בתכנית של אופירה וברקו התבטא ח"כ ליברמן ואמר שחייבים לזרוק את החרדים לפח בתוך מריצה, מדובר בהתבטאות גזענית אנטישמית ומגעילה. התכנית עצמה איננה משודרת בשידור חי והיה חובה על המראיינים לגנוז משפט זה הם בחרו שלא", כך נכתב במכתב שנשלח.

"כך לדוגמה כללי האתיקה קובעים. לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת שיש בו משום פגיעה בכבוד האדם, בטעם הטוב או ברגשות הציבור. וכן סעיף 5 לא ישדר בעל זכיון תשדיר פרסומת שיש בו הסתה לגזענות, לאפליה או לפגיעה באדם או בקבוצת בני אדם. (א) בעל זיכיון לא ישדר משדר שיש בו משום פגיעה בטעם הטוב" והוסיף "לסיכום אני דורש ממך להורות על הפרת כללי האתיקה והטלת קנס עצום על תכנית זו למען יראו ויראו אין מקום במדינת ישראל לגזענות ושנאה כדי להביא רייטינג".

מהפקת התכנית נמסר: "אופירה וברקוביץ היא תכנית אקטואליה שמעלה לסדר היום ראיונות עם כל נציגי הקשת הפוליטית. אמרותיו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, במסגרת התכנית, מייצגות את דעותיו בלבד. ההחלטה לשדר את הדברים נעשתה על מנת להביא לידיעת הציבור את השקפותיהם ועמדותיהם של נציגיו"

אביגדור ליברמן (צילום: צילום מסך קשת 12)
אביגדור ליברמן (צילום: צילום מסך קשת 12)