מדינה שלמה צפתה ב"חשיפה" עם חיים אתגר שם חשפה לראשונה אנה זק כי סבלה מתסמונת על שם בל ששיתקה חצי מפניה ומוכרת גם מסיפורה של מיכל אנסקי שסבלה מהמחלה לפני כשנתיים. זק ירדה למחתרת למשך מספר חודשים ותיעדה את התהליך הפרטי שעברה בסרטונים ביתיים בהם חשפה את השינוי בפניה ואשר שודרו לראשונה בתכנית חשיפה.

זק מאז חזרתה לפעילות מלאה והיום (שני) הגיעה לצילומי הקליפ שהופק בשיתוף עם סמסונג לשירה החדש "בחורים יפים" מתוך EP חדש שהוציאה וכולל חמישה שירים חדשים של הזמרת. בין הצילומים תפסנו את זק לשיחה על ההרגשה אחרי שידור התכנית בה גילתה מה עבר עליה בחודשים האחרונים, מי תמך בה בתהליך ולאיזה תובנות היא הגיעה בעקבות המחלה. 

אנה זק (צילום: samsung galaxy s21 ultra)
אנה זק (צילום: samsung galaxy s21 ultra)

מה אנחנו עושים כאן?
"אנחנו מצלמים בשיתוף עם סמסונג חלק מהקליפ ל"בחורים יפים" שזה השיר הבא שיוצא ב-EP".

איך היו התגובות אחרי חשיפה?
"האמת שפשוט מטורף. כל כך מילאו אותי באהבה וקיבלתי כל כך הרבה תגובות ותמיכה מאנשים. שמחתי שהמסר שלי עבר והייתה לי הזכות לחזק אנשים. קיבלתי הודעות של אנשים שעוברים את זה ומזדהים איתי ואני יכולה עכשיו להזדהות עם אנשים שעוברים קשיים ולחזק אותם וזה הכי מילא אותי בעולם, אני באמת אסירת תודה".

אנה זק (צילום: צילום מסך קשת)
אנה זק (צילום: צילום מסך קשת)

מה חיזק אותך ברגעים הקשים?
"זאת הייתה תקופה שהיא נורא קשה וקשה למצוא את החיזוקים האלה, אבל זאת הייתה עבודה שלי עם עצמי, להבין שהכל יהיה בסדר והכל לטובה וזו רק תקופה. אמרתי לעצמי כל הזמן 'יהיה בסדר, זה עובר, זה קושי שניתן לך כדי לחזק אותך וללמד אותך על החיים'. אני מסתכלת אחרת לגמרי על החיים שלי. אני מעריכה הכל הרבה יותר, אני הבנתי שבלי הבריאות שלנו אנחנו... זה הכי חשוב בעולם להיות בריאים ואחר כך כל היתר. לאורך כל הדרך האמנתי שיהיה בסדר. הכל אפשר לעבור, זה רק תלוי בנו".

היה לך חשש שזה לא יעבור?
"היה לי כל יום חשש אחר כי זה נורא מפחיד ולא ידעתי לאיזה תקופה זה ומתי זה יגמר - אם בכלל. זה לא אפשרי לא להתייחס לזה כי ראיתי את עצמי כל בוקר במראה. בגלל שעברתי את זה והבנתי כמה זה קשה נפשית, בגלל זה היה לי חשוב להעביר את זה לאנשים אחרים כדי לקבל חוזק. צריך פשוט לתת זמן לגוף ולנוח. צריכים להיות רגועים ולתת לגוף סטופ וככה כמה שיותר מהר זה יעבור וזה מה שעשיתי ועזר לי. הכל לטובה, אני באמת מאמינה בזה".

אנה זק (צילום: דרור ערבה, באדיבות itm models/ עופר מנחם תקשורת)
אנה זק (צילום: דרור ערבה, באדיבות itm models/ עופר מנחם תקשורת)

יש איזשהו שיעור שלמדת בתקופה הזאת?
"זה המון תובנות כאלה על החיים. הבנתי שיש דברים שאנחנו לא שולטים בהם והבנתי שקושי לא נותנים למי שלא יכול לעבור אותו, אז אם קיבלתי את זה, אני מספיק חזקה כדי לעבור את זה והבנתי שבריאות זה נורא חשוב ואני מעריכה הכל הרבה יותר. אני מעריכה את העשייה שלי ואת האנשים שלידי ואני אזכיר לעצמי את זה כל בוקר, כי זה שווה את זה. מרוב השגעת שאנחנו עוברים כל יום, אנחנו קצת שוכחים מהדברים הכי חשובים וזה חד משמעית הזכיר לי אותם ואני חושבת שאני עכשיו לא אשכח מהם ואני אעריך כל דבר הרבה יותר ולחזור לעבוד זה הכי מרגש בעולם. לפני כמה זמן זה לא היה אפשרי וזה לא מובן מאליו שעכשיו כן".

איך בן זוגך רועי לקח את זה?
"ואו מזל שיש לי את רועי. באמת שהוא תמך בי והיה איתי לאורך כל התקופה הזאת. הוא היה כל כך חזק שזה ממש חיזק אותי. הוא עבר איתי רגעים ממש קשים והיה שם בשבילי ואני אוהבת אותו מכל הלב, הוא החבר הכי טוב שלי".

רועי סנדלר, אנה זק (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
רועי סנדלר, אנה זק (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

דיברת עם מיכאל אנסקי באותה תקופה?
"כשזה קרה לי נזכרתי בסיפור שלה, ידעתי מה קרה לה וישר זה נתן לי להבין מה קורה לי וישר ידעתי מה אני צריכה לעשות. האמת שלא יצרתי איתה קשר אבל הסיפור שלה חיזק אותי".

היא דיברה איתך אחרי חשיפה?
"האמת שלא יצא לנו לדבר עד היום. אני חד משמעית אצור איתה קשר, אני חושבת שזה מחבר בנינו הדבר הזה, ששתינו עברנו את זה ויכולות לתת כלים אחת לשנייה".

מיכל אנסקי (צילום: בן דיאמנט)
מיכל אנסקי (צילום: בן דיאמנט)

זה גרם לך לחשוב על אפיקים חדשים מחוץ לשירה ודוגמנות?
"אני כל הזמן אוהבת ללמוד ולנסות דברים חדשים. בזמן האחרון ניסיתי את המשחק יותר שזה משהו שאני ממש מחוברת אליו והלוואי שיהיו לי עוד דברים ללמוד ולהתפתח אליהם ובינתיים זה מה שאני עושה, אני מתרכזת במוזיקה ובמשחק".

למה הכי התגעגעת?
"להכל. אני מתה שיחזרו ההופעות ושהתקופה הזאת תיגמר ולראות את הקהל שלי ולפגוש אותם, אלה שכל כך חיזקו אותי בתקופה הזאת. הלוואי אמן שזה יגמר וגם להיות כאן בימי צילום, זה ממלא אותי. אני ממש שמחה לחזור".  

אנה זק (צילום: samsung galaxy s21 ultra)
אנה זק (צילום: samsung galaxy s21 ultra)