בזמן שהמוני אזרחי ישראל נוהרים לקלפיות זו הפעם הרביעית בשנתיים האחרונות, הגיע הזמן להכריע בסוגיה החשובה באמת, מי חבר הכנסת שהכי כיף להסתכל עליו מתראיין, נואם בדוכן הכנסת ומסתובב באירועים רשמיים באו"ם ובפגישות חשובות עם מנהיגי העולם. הרי זה ידוע שמלבד יכולותיהם וכישוריהם של הנבחרים בנושאים החשובים כמו בריאות, כלכלה וביטחון, אחד הנושאים החשובים שבזכותם מועמד כזה או אחר נבחר ומקבל יותר קולות מאחר, הוא גם בזכות המראה החיצוני, שמשפיע על התחושות של בוחריו בקלפיות בנוגע לאמונו באותו מועמד.  

יאיר לפיד

גם אם ממש נתאמץ, לא נצליח לשכוח שיו"ר "יש עתיד", היה בעברו שחקן מצליח עם ים של סקס אפיל וג'ל מרוח לאחור. לפיד שהתחיל את דרכו כעיתונאי צבאי, השתתף בסרטים "מעבר לים" ו"שירת הסירנה", שמיצבו אותו כאחד מגברי הביצה הלוהטים של שנות ה-90. מאז הוא התקדם להיות המראיין המסוקס בחולצה שחורה שנותן חמש עובדות על המרואיינים שלו ולאחר מספר שנים השתדרג לחליפה מעונבת כשהגיש את מהדורת שישי בחדשות 2 לשעבר. לפיד שנמצא כבר כמעט עשור בחיים הפוליטיים ממשיך למשוך את תשומת הלב ולא רק בגלל הדברים החשובים שיש לו לומר, אלא גם בזכות המראה המלבב שהוא משדר מבעד למסך. כן ירבו!

יאיר לפיד (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
יאיר לפיד (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

יאיר לפיד (צילום: ליהיא לפיד)
יאיר לפיד (צילום: ליהיא לפיד)

בנימין נתניהו

אם יש משהו שתומכיו או שונאיו של ראש הממשלה יכולים להסכים עליו, זה שיש לו כריזמה מנצחת שעובדת לו לא רק להיבחר לראשות הממשלה במשך 12 שנים ברציפות, אלא גם בראיונותיו ברשתות השידור בעולם, בשיחות עם ראשי ממשלות ונשיאים וכמובן בנאומים שלא ישכחו באו"ם. הוא אמנם כבר בן 71 אבל ממש לא נראה כך ולמרות שיש שיצחקו על שערו שנראה לפעמים בגוון סגלגל, לא נשכח לראש הממשלה שירות צבאי בסיירת מטכ"ל שמוסיפה לו למחוספסות. 

בנימין נתניהו (צילום: Menahem Kahana/Pool via REUTERS)
בנימין נתניהו (צילום: Menahem Kahana/Pool via REUTERS)

בנימין נתניהו בצעירותו בסיירת מטכ''ל (צילום: לע''מ)
בנימין נתניהו בצעירותו בסיירת מטכ''ל (צילום: לע''מ)

גדעון סער

מה שטוב לגאולה אבן, טוב גם לנו ואין ספק שהרומן בין השניים שהתחיל לפני כעשור כסער היה שר החינוך, הוסיף לו כמה נקודות בתחרות הגבר הכי חתיך במשכן הכנסת. למרות שיש לו את מראה החנון החמוד, לסער יש את האומץ להתמודד מול הסטטוס קוו ולקרוא לו תיגר, דבר שמוסיף לו לסקס אפיל. כזכור, סער שהיה לו מספיק אומץ להתחרות נגד ביבי על הפריימריז לליכוד אמנם הפסיד בקרב אבל לא נכנע במלחמה וערק משרותיו בליכוד ויצא לאוויר העולם עם מפלגה חדשה בראשותו בשם "תקווה חדשה". אם חשבתם שסער חתיך היום, נעדכן אתכם שראינו תמונות שלו מצעירותו וזה בכלל וואוו!

גדעון סער ואשתו גאולה אבן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
גדעון סער ואשתו גאולה אבן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

גדעון סער בצעירותו (צילום: באדיבות כאן 11)
גדעון סער בצעירותו (צילום: באדיבות כאן 11)

בני גנץ

לא סתם מדביקים ליו"ר כחול לבן רומנים שונים, בין היתר עם חברת הכנסת עומר ינקלביץ', על אף שהוא נשוי באושר לאשתו רויטל. בני גנץ הוא גבר גבוה ומרשים עם עיניים כחולות וחיוך כובש ועל אף הביקורת הרבה כלפיו, על כך שהוא לא כריזמטי כמו יריבו נתניהו, כנות כוונתו של גנץ מצליחה לכבוש לבבות של נשים רבות. עברו הצבאי כמפקד שהגיע לדרגה הכי גבוהה בצה"ל כרמטכ"ל כמובן, מוסיפה לו גם את הרצינות הדרושה ומשלימה תמונה של גבר רגיש אך יחד עם זאתי משימתי. 

בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יועז הנדל

במקרה של הנדל, שמו הולך לפניו כי עם שם כמו יועז, אתה כנראה חייב להיות משהו מיוחד. הפוליטיקאי בן ה-45 נחשב לאחד החתיכים במשכן הכנסת וזאת למרות שאין לו קילומטרז' ארוך בחיים הפוליטיים. הנדל גדל משפחה דתית לאומית באלקנה שבשומרון ובנערותו החליט להוריד את הכיפה ולהתגייס לשייטת 13 במסגרת שירותו הצבאי. הוא הגיע עד לדרגת סגן אלוף במילואים ואחרי הרבה תפקידים מסביב, בשנת 2019 סוף סוף רץ לכנסת עם מפלגת תל"ם, שהתאחדה לבסוף עם כחול לבן. מאז הספיק הנדל לעבור למפלגתו של גדעון סער "תקווה חדשה", איתה רץ לבחירות לכנסת ה-24. 

יועז הנדל (צילום: רמי זרנגר)
יועז הנדל (צילום: רמי זרנגר)

השר יועז הנדל (צילום: יוסי אלוני)
השר יועז הנדל (צילום: יוסי אלוני)

בצלאל סמוטריץ'

אפשר בכיף לכנות אותו "הילד הרע" של החיים הפוליטיים בישראל. יש לו ארשת פנים נעימה וחביבה אך לפעמים הוא יוצא בהתבטאויות קשות, שמצליחות להרגיז גורמים רבים בתעשיית הבידור בישראל, כשדיבר בין היתר על זכויותיהם של הקהילה הלהט"בית. סמוטריץ' בן ה-41 חי עם אשתו רויטל ושבעת ילדיהם בקדומים והוא רץ לכנסת כיו"ר מפלגת הציונות הדתית יחד עם איתמר בן גביר המעוררת מחלוקת בדעותיהם הקיצוניות. אם אתם אוהבים נערי גבעות עם כיפה וציציות, הוא הכי הסטייל.

בצלאל סמוטריץ' (צילום: יוסי אלוני)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: יוסי אלוני)

בצלאל סמוטריץ' (צילום: הלל מאיר, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: הלל מאיר, פלאש 90)

עידן רול

מי שבהגדרה הוא ללא ספק הדוגמן של הכנסת הוא חבר הכנסת עידן רול שמלבד היותו לוחם צדק ועורך דין במקצועו, הוא התפרנס בעבר גם מלפרטוט מול המצלמה כדוגמן. רול בן ה-36 הוא כידוע בן זוגו של הזמר הראל סקעת והשניים שהתחתנו לפני כשבועיים רשמית, בניגוד להחלטת המדינה בנושאי נישואים חד מיניים, חובקים ילד משותף בשם ארי. מלבד היותו חתיך הורס, הוא גם ייצוג ראוי לקהילה הלהט"בית ונלחם למען זכויותיהם בישראל להביא ילדים בהליכי פונדקאות ככל האזרחים במדינה. שאפו. 

הראל סקעת ועידן רול (צילום: שי ארבל)
הראל סקעת ועידן רול (צילום: שי ארבל)

הראל סקעת ועידן רול (צילום: יח''צ)
הראל סקעת ועידן רול (צילום: יח''צ)

רם שפע

עוד צעיר וחתיך שהצליח להשתחל לרשימה הוא חבר הכנסת רם שפע שערק משרותיו של כחול לבן ועבר למפלגת העבודה בראשותה של מרב מיכאלי, שם קיבל את המקום הרביעי ברשימה. שמו של שפע עלה לראשונה לכותרות בהיותו יושב ראש התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל. לשפע יש את המסלול של רוב צעירי ישראל, עם שירותו הצבאי עבד בעבודה מעודפת בחקלאות, טס לטיול למזרח והחל בשורות פעילותיו ההתנדבותיות. שפע הוא ללא ספק אחד שאכפת לו ולא אחד שצמא לכוח או כבוד ואין ספק שזה מוסיף לו נקודות זכות בקרב על החתיך של הכנסת. 

חה''כ רם שפע בדיון על הצעת החוק הנורווגי  (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
חה''כ רם שפע בדיון על הצעת החוק הנורווגי (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

יו''ר התאחדות הסטודנטים רם שפע (צילום: ללא)
יו''ר התאחדות הסטודנטים רם שפע (צילום: ללא)

בועז טופורובסקי

נראה כי מפלגת "יש עתיד" עסוקים בלהנפיק לנו חתיכים שירוצו לכנסת, כי הם כנראה הבינו שנראות זה כוח. אחד מהחתיכים ברשימת יש עתיד הוא טופורובסקי בן ה-40 שנראה כמו גרסה צעירה של הבוס שלו, לפיד. כמו שפע, גם טופורובסקי כיכב באגודת הסטודנטים והיה ממקימי "רוב העיר" שרצה לראשות עיריית תל אביב. בניגוד לאחרים שערקו ממפלגה אחת לאחרת, טופורוסקי הוא בחור נאמן והולך כל הדרך עם "יש עתיד" ביום הקמתה. 

ח''כ בועז טופורובסקי (צילום: מרק ישראל סלם)
ח''כ בועז טופורובסקי (צילום: מרק ישראל סלם)

מתן כהנא

למי שחשש שלמפלגת ימינה לא יהיה ייצוג בבחירות של TMI, אל חשש, כהנא נכנס לרשימה ללא צל של ספק. החתיך התורן של מפלגת ימינה שירת בסיירת מטכ"ל יחד עם היו"ר נפתלי בנט ולאחר שהאחרון השתחרר מהשירות הצבאי, החליט כהנא להתגייס לקורס טיל ושירת כטייס קרב. יש מורעל מזה? 

מתן כהנא (צילום: אביחי הרוש)
מתן כהנא (צילום: אביחי הרוש)

מתן כהנא (צילום: פלאש 90)
מתן כהנא (צילום: פלאש 90)

יואל רזבוזוב

אם יש מישהו שהוא קונצנזוס בתחום, הוא כנראה חבר הכנסת מטעם "יש עתיד" בן ה-40 שהתחרה בעבר כג'ודוקא עם תארים של אלוף ישראל ופעמיים סגן אלוף אירופה. רזבוזוב שהיה אמור להשתתף ב"נינג'ה ישראל" ולהיות הייצוג של הכנסת בתחרות, בסוף לא השתתף עקב פציעה אבל אין ספק שהוא שם את הספורט בראש סדר עדיפותיו גם בחקיקה בכנסת, ובהחלט צריך מישהו כזה.

View this post on Instagram

A post shared by Yoel Razvozov (@razvozovy)

View this post on Instagram

A post shared by Yoel Razvozov (@razvozovy)


יוראי להב ארצנו

אם עדיין לא שמעתם עליו, אז הגיע הזמן שתכירו, יוראי בן ה-32 נכנס לקטגוריית השווים של מפלגת "יש עתיד" שמצליחים להשתלט על הכנסת כאילו זה היה מבחן כניסה למפלגה. יוראי התנדב לצה"ל לאחר שקיבל פטור מסיבות בריאותיות והשתחרר לאחר שש שנים בדרגת סרן. אם תהיתם אם הוא פנוי, נספר לכם שיוראי תפוס חזק ומתגורר עם בן זוגו בתל אביב.