שמחה גדולה לחגוג את חג הפסח יחד עם המשפחה המורחבת לאחר שבשנה שעברה ערכנו את ארוחת החג איש איש בביתו תחת סגר כבד של מגפת הקורונה. העולם כולו עבר שנה לא קלה בעקבות התפשטות הנגיף שהצליח להשבית את המשק בארץ ובעולם ולכלוא מיליארדים בבתיהם בסגרים חוזרים ונשנים. 

ב-TMI החליטו לקחת את הגדת הפסח עם עשרת המכות ולברר מה המכה שנפלה על הסלבס בארצנו בשנה האחרונה, מלבד הקורונה שהצליחה להשתלט לכולנו על החיים. הראל סקעת סיפר כי "כל הפייק ניוז הזה שהיה השנה זה מכה אדירה בעיניי. זה צעד אחד קדימה, עשר אחורה. כל הדיווחים שהיו השנה וגרמו לכולם להילחץ ולהכניס את כולם לטרפת מיותרת. אבל המכה האישית שלי היא שלא ישנתי השנה". 

אביבה תבורי סיפרה שהמכה שלה היא: "הקורונה, בטח הרבה אומרים את זה וזה נורא בנאלי אבל אחרי הסגר השני שכבר היה לי הרבה פרויקטים ועבודה, אמרו לי שיש סגר והכל בוטל, היה לי מאוד קשה עם זה". נדב גדג' אמר: "אני לא מכיר את המכות כמו שצריך, אז אני לא אבחר אפילו. מכות זה אפל, זה רע. לא עברנו מכות, עברנו שלבים". 

אביבה תבורי (צילום: טל שחר)
אביבה תבורי (צילום: טל שחר)

מעיין אשכנזי סיפרה שהמכה שנפלה עלייה היא סגירת הסטודיו שלה: "שבוע אחרי שפתחתי את הסטודיו שלי והשקעתי עליו את כל החיים שלי, הייתי צריכה לסגור אותו לכמעט שנה. זה היה קשה גם כלכלית וגם נפשית". טיטי איינאו סיפרה: "המסיבת יום הולדת שאני חגגתי. למרות כל התקנים היא יצאה מפרופורציה, המסיבת הדבקה שלי, נקרא לילד בשמו". 

ממסיבת ההדבקה של טיטי איינאו (צילום: מתן צור)
ממסיבת ההדבקה של טיטי איינאו (צילום: מתן צור)

השורד האחרון, אסי בוזגלו סיפר שהוא איבד חבר קרוב: "איבדתי חבר יקר ממיאמי שנהרג באסון. פשוט החיים שלו נלקחו בשנייה וזה מה שהכניס אותי לפרופורציות מסוימת. כשהתאוששתי הבנתי שצריך לחיות את החיים במקסימום הנאה, להיות אדם טוב ושנשמע בשורות טובות אמן". הזמר עדן חסון סיפר שמלבד הריחוק והבידוד החברתי, המכה הגדולה ביותר שנפלה עליו זה שלא היו הופעות. 

אסי בוזגלו (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
אסי בוזגלו (צילום: צילום מסך אינסטגרם)