הסרט הדוקומנטרי שיצא על חייה של בריטני ספירס - "Framing Britney Spears" בהפקת הניו יורק טיימס, שעסק במשמרות של אביה של הזמרת, ג'יימי ספירס, ובעיותיה הנפשיות שמלוות אותה בשנים האחרונות, הצליח לעורר שוב את ההתעסקות סביבה.  

כזכור, אביה של הכוכבת, משמש כאפוטרופוס הרשמי שלה מאז ההתמוטטות הנפשית המתוקשרת בשנת 2007. ספירס שמנסה במשך שנים רבות להתנתק משליטתו של אביה, הובילה להקמת תנועת freebritney# שהוקמה על ידי מעריציה במטרה "לשחרר אותה לדרך עצמאית בכוחות עצמה".

בריטני ספירס (צילום: אינסטגרם)
בריטני ספירס (צילום: אינסטגרם)

לפני כחצי שנה קיבלה ספירס בשורות רעות כשהתקיים דיון נוסף בנוגע למשמורת על חייה, בסופו פסקה שופטת בית המשפט העליון כי ספירס תישאר תחת המשמורת של אביה, למרות התנגדותה הנחרצת. ספירס מסרבת לשוב להופיע כל עוד אביה שולט בה אבל נראה שישנה כעת פריצת דרך בעניינה. 

בריטני ספירס (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
בריטני ספירס (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

בעתירה שהגישו הצוות המשפטי של ספירס לפני יומיים, ביקשו שג'ודי מונטגומרי שהיא חלק מהצוות של ספירס ומתנהלת בשוטף עם אביה של הזמרת בכל הקשור בענייניה, תשמש כאפוטרופסית קבועה של בריטני. על פי העתירה, סמכויותיה של מונטגומרי יכללו הגבלת אורחים פרט לעורך דינה של בריטני, סידור אבטחה ומיקום לפגישות מסוג זה, פיקוח על מטפלים ומאבטחים, העמדה לדין על צווי איסור פרסום, תקשורת עם אנשי הרפואה על בריאות הכוכבת וקבלת גישה לתיקים רפואיים. 

כזכור, אביה של ספירס ביקש בעבר לפרוש מתפקידו כאפוטרופוס על בתו בעקבות מצבו הבריאותי ומונטגומרי מונתה במקומו. לאחר שספירס אושפזה במוסד לבריאות הנפש חזר אביה לתפקוד מלא. מוקדם יותר החודש פרסם עורך דינו של ג'יימי ספירס הצהרה: "בכל פעם שבריטני רוצה לסיים את המשמורת עליה, היא יכולה לבקש מעורך הדין שלה להגיש עתירה לביטולו. תמיד הייתה לה זכות זו, אך מזה 13 שנים מעולם לא מימשה אותה. בריטני יודעת שאבא שלה אוהב אותה, ושהוא יהיה שם בשבילה בכל פעם שהיא תצטרך אותו, בדיוק כמו שהיה תמיד - תחת שמירה או לא".

ג'יימי ספירס (צילום:  AFP gettyimages)
ג'יימי ספירס (צילום: AFP gettyimages)