השורד בדימוס ומגיש "הצינור" ברשת 13, סמיון גרפמן, חשף בפני עוקביו ברשתות החברתיות את הקשר הפרטי שלו לשואה, כשסבתו הצליחה לשרוד ולספר לו את סיפורה, המספר על ידה שגורם לו עד היום לא להתקעקע, למרות אהבתו לקעקועים ואת הקשר לילדיו ובמיוחד לבנו הקטן שחוגג היום באופן סמלי את יום הולדתו. 

סמיון פירט וכתב: "אני מאוד אוהב קעקועים, וכאשר אני מסתכל על קעקועים של אנשים אחרים, כל הזמן שואלים אותי למה אני לא עושה? האמת קשה לי להסביר. כנראה הכל התחיל מגיל קטן וכשהייתי אוכל ארוחה, הכפית שהאכילה אותי - היה לה מספר על היד, המספר כבר לא היה כזה ברור, חצי מטושטש כאילו נשרף בשמש, הצבע לא היה בולט אבל עדיין היה מספר, וכאשר הייתי שואל את סבתא מה זה? היא הייתה עונה לי - 'זה מספר של שטן, אסור לכתוב על הגוף' ושוב הייתה חוזרת ואומרת - 'זה מספרו של השטן'. ככה גדלתי".

View this post on Instagram

A post shared by Semion Grafman (@semion)


"וכשהייתי בערך בן 12-13, סבתא סיפרה לי את הסיפור שלה, איך היא שרדה את השואה, וסבתי השנייה סיפרה לי איך היא שרדה את צבא ברית המועצות. במשפחה שלי יש כל כך הרבה סיפורים שמנוגדים אחד לשני, אבל זה לא משנה. אני חושב שהניצחון האמיתי הוא זה שהיום ב-7 באפריל הבן שלי הקטן חוגג יום הולדת 17. *הבן שלי הקטן חוגג יום הולדת 17* ובשבילי זה סימן הניצחון על השואה על היטלר, על מלחמת העולם השנייה על כל השונאים של היהודים על כל הגזענים, זה הניצחון שלי!!", כתב סמיון.

View this post on Instagram

A post shared by Semion Grafman (@semion)

"הבן שלי הוא חצי יהודי וחצי אפרו אמריקאי, אבל הבן שלי הוא בן אדם, שבגלל גזע ודת של ההורים שלו ושל סבתא וסבא שלו, רק בגלל זה ניסו לרצוח אותנו, וניסו להשמיד אותנו והוא בשבילי - ניקולאי גרפמן הוא הסימן של הניצחון על גרמניה הנאצית, הוא הסימן של התקווה של אהבה שאין לה גבולות, וכל הילדים שלי - אתם זאת עובדה שניצחנו! וזה שהיום אני יהודי מאוקראינה גר כאן בישראל, במדינה שלי, שהיא עצמאית וחזקה שיכולה להגן על עצמה, סוף-סוף פעם ראשונה אחרי אלפי שנה, זה הניצחון האמיתי! יום הולדת שמח בן! אוהב אותך מאוד. הסרטון צולם לפני שנתיים וחצי, והתמונה של שיחת וידאו לפני כמה דקות".

View this post on Instagram

A post shared by Semion Grafman (@semion)