זמן רב שמלכת הפופ, בריטני ספירס, לא מפרסמת שירים חדשים ולא מופיעה בעקבות הפרשה עם אביה, ג'יימי ספירס, שמשמש אפוטרופוס שלה בעקבות מצבה הנפשי בשנים האחרונות. גם כשהופיעה, ספגה ספירס הרבה ביקורת ולעג על יכולות השירה שלה, על כך שהיא לא יכולה לשיר בהופעות ללא פלייבק וששיריה מלאים בכיוון אוטומטי של הטון כך שלא תזייף.

בריטני מוכרת בעיקר בקול הילדותי-נערי המתוק, הוויברציות המוגזמות של כוכבת פופ מהונדסת והשוותה לא פעם לזמרות אחרות בתעשיית המוזיקה ההוליוודית, ביניהן גם כריסטינה אגילרה בעלת הקול האדיר. לא הרבה יודעים שלפני שבריטני הפכה למלכת הפופ ששרה במסדרונות בית הספר עם מדים תואמים וביקשה מהבייבי שלה שיכה אותה עוד פעם אחת, היא הייתה זמרת גדולה לא פחות מהקולגה שלה, אגילרה. 

למען האמת, הקול של בריטני הרבה יותר נמוך ועמוק מאיך שהיא שרה בלהיטיה הגדולים ועדות לכך אפשר לראות בהופעות מוקדמות שלה כאשר כיכבה בתכנית הטלוויזיה המצליחה בשנות ה-90 - "מועדון מיקי מאוס" לצד אגילרה ובן זוגה לשעבר, ג'סטין טימברלייק. ספקולציות רבות שרצות ברשת ממעריציה ברחבי העולם, טוענות כי בעקבות הינדוס קולה והלימוד מחדש של כל מה שהיא יודעת על איך צריך לשיר, גרם לו להיהרס ולהישבר וכי יש קשר ישיר בין איבוד קולה האמיתי למחלת הנפש ממנה היא סובלת.