השחקנית ואושיית הרשת, מאיה ורטהיימר שיתפה אתמול (שני) את עוקביה באינסטגרם שהסתובבה בדיזינגוף סנטר וראתה את חנות הדגל של רשת האופנה "עדיקה", שעליה מתנוססת לטענתה פרסומת פרובוקטיבית לבגדי הים של הרשת עם דוגמניות צעירות. ורטהיימר כאמא לילדה, הביעה חשש ודאגה שרשת המיועדת לנערות מתבגרות, מוכרת מסרים פרובוקטיביים ומיניים לנערות צעירות ומציגה מודל יופי שכבר לא מקובל בעידן של היום.

ורטהיימר לא פרסמה את שם המותג אבל מהפרסומת שהציגה מבינים כי מדובר ברשת האופנה "עדיקה" ומנגד הציגה פרסומת בריאה ונכונה במסרים לבגדי ים לנערות של רשת "ויקטוריה סיקרטס", שמציגה גדלים וצבעים בריאים. ורטהיימר שיתפה את עוקביה ופרסמה שאלון שיברר מה דעתם בנושא. היא קיבלה 70 אלף צפיות לסטורי, שמחצית מתוכם של אימהות מודאגות כמוה, שהצביעו נגד התופעה וטענו שזה מוגזם ויש אף שדיווחו הבנות שלהן יוצאות מהחנות בוכות.

מאיה ורטהיימר נגד עדיקה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מאיה ורטהיימר נגד עדיקה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מאיה ורטהיימר בהשוואה לויקטוריה סיקרטס (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מאיה ורטהיימר בהשוואה לויקטוריה סיקרטס (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

הבוקר (שלישי) קיבלה ורטהיימר פנייה אישית מדובר הרשת, רני רהב, שגם אותה פרסמה בסטורי אבל מחקה את שמו של רהב. בפנייה ביקש ממנה רהב, כדובר החברה, להסיר את הפוסט וטען כי יש ברשת דוגמניות גם עם מידות גדולות של עד מידה XL ולכן היא מטעה את הצרכנים. ורטהיימר כתבה שהיא מאד מכבדת את הדובר אבל מקווה שיעביר את המסר לחברה.

מאיה ורטהיימר, רני רהב (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מאיה ורטהיימר, רני רהב (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

לאור פניות ותגובות רבות שקיבלה במהלך כל הלילה והבוקר, שיתפה ורטהיימר לפני שעה פוסט בו כתבה: "האם אני רוצה שהעולם שהבת שלי גדלה בו יהיה טוב יותר? כן. אני רוצה שהמסרים שהיא תקבל מהעולם הם שהיא יכולה להיות כל מה שהיא רוצה, שתלבש מה שבא לה, שתחשוב ותעשה כל מה שהיא חפצה בו בביטחון. שהיא לא תקבל מסר שהיא צריכה להיראות ולשדר משהו שהוא דרך אחת, גוף אחד, גזרה ספציפית, לבוש ספציפי. אנחנו נשים, ואתם יודעים מה נשים רוצות, להיות מה ואיך שבא להן. אולי המילים שלי לא היו חזקות ולא יביאו לשינוי, אבל אפילו אם נערה אחת קוראת את זה וחושבת לעצמה, וואלה, אני כמו שאני וזה נפלא ככה". 

מעדיקה נמסר: "Adika פונה לנשים בכל המידות. הרחבנו את הטווח החל מ-XS ועד XXL, ואנו גאים בכך. הצרכנים יכולים להתרשם מההצלחה הבינלאומית של המותג כמוביל טרנדים, לבקר בחנויות ולעקוב באתר ובאינסטגרם אחרי העמוד שלנו ולראות את הקולקציות והדגמים הכי עדכניים שמובילים את עולם האופנה והלייף סטייל. כל אחת יכולה להיות גאה במי שהיא ולהעביר את המסרים שלה באינסטגרם כפי שהיא רואה לנכון".