יעל בר זוהר נבחרה להנחות בפעם הראשונה את טקס המשואות של יום העצמאות ה-73 בהר הרצל לצד דידי הררי. בר זוהר הפציעה בשמלה לבנה וחגיגית של המעצב אלון ליבנה וכתבה על ההתרגשות הגדולה בבחירתה ועל המעמד המכונן. "חוויה מרגשת ויוצאת דופן, מרגישה זכות גדולה וכבוד עצום".

אלא שיש מי שחלקו על בחירתה של בר זוהר להנחיית הטקס, ניר אבישי כהן, דוברו לשעבר של ארגון "שוברים שתיקה", וכוכב "האח הגדול" שרתח על בחירתה של בר זוהר להנחות את טקס חגיגות יום ההולדת למדינה, כי בר זוהר לא סיימה את שירותה הצבאי.

דידי הררי, יעל בר זוהר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
דידי הררי, יעל בר זוהר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אבישי כהן העלה פוסט וכתב: "יעל בר זוהר לא סיימה שירות צבאי מלא. יעל הנחתה את טקס הדלקת המשואות, צביעות ישראלית במיטבה, בושה, אחווה ישראלית". אלא שרגע אחרי פרסום הפוסט חזר בו אבישי ניר כהן והסיר את הפוסט.

ניר אבישי כהן מסר למעריב: "אין לי דבר נגד יעל, אני דווקא מאוד מחבב אותה. אבל יש לי דבר נגד מילים ריקות מתוכן שאין מאחוריהן כלום. המון אמנים, אנשי תרבות וידוענים, מתהדרים באהבתם למדינה, כחלק מגל הלאומניות ששוטף את ישראל. אבל רבים מהם אפילו לא עשו את המינימום כמו שירות צבאי מלא או שירות לאומי. אז די עם הפופוליזם הזה, די עם הסיסמאות. אנשים נמדדים במעשים שלהם ולא בפוסטים שהם כותבים". 

ניר אבישי כהן, יעל בר זוהר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
ניר אבישי כהן, יעל בר זוהר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

"דווקא בימים הכי חשובים למדינת ישראל, ראוי שאנשים יקחו דוגמה מגיבורים אמתיים כמו איציק סעידיאן וחבריו הלוחמים. גיבורים שעשו והקריבו כדי שנוכל לחיות כאן בביטחון". עוד הוסיף ומסר: "המילים שלי נכתבו בתפר שבין יום הזיכרון ויום העצמאות, עם כל האמוציות של היממה הזו. אחרי  שראיתי שלל 'סלבס' כותבים אינסוף על אהבתם למדינה, אבל הם בעצמם דאגו לא לעשות שירות צבאי/לאומי או להשתחרר מוקדם. שוב, באמת שאין לי דבר נגד יעל, וזו גם הסיבה שמאוחר יותר מחקתי את מה שכתבתי. המילים לא היו אמורות להיות מכוונות אליה אישית, אלא בכללי נגד התופעה הזו".

טרם נמסרה תגובתה של יעל בר זוהר.

ניר אבישי כהן (צילום: אור גפן)
ניר אבישי כהן (צילום: אור גפן)