אשריאל מור, הידוע בכינויו "אש", כוכב העונה האחרונה של המירוץ למיליון שהתחרה לצידה של זוגתו אליסה זאנו, העלה אמש צילום לאינסטגרם כשהוא אוחז שלט ובו הכיתוב המתנוסס: "אני מועמד לגירוש ממדינת ישראל" והחליץ את העוקבים שלו. מי שהתעמק בפוסט גילה כי אשריאל עצמו לא מועמד לגירוש בעצמו אלא העלה פוסט להעלאת המודעות ולהגנת חבריו בקהילת העבריים המיועדים לגירוש.

אשריאל מור (צילום: צילום מסך אינסטגרם,אשריאל מור)
אשריאל מור (צילום: צילום מסך אינסטגרם,אשריאל מור)

מור, שנולד לפני 29 שנה בדימונה קיבל אזרחות בשנה השלישית שלו בצבא, בעוד רבים מבני הקהילה שלו שנמצאים כבר 50 שנה בארץ תרמו ושירתו בצה"ל, אין מעמד חוקי בישראל כי על פי ההלכה אינם יהודים. לצד התמונה שפרסם העביר ביקורת על מוסדות המדינה וכתב: "משרד הפנים יתחיל בתהליך הגירוש של חברי קהילת העבריים בתוך 60 יום. לאחר 53 שנה של שהות במדינה ותרומה אדריה במגוון תחומים כולל שירות בצה"ל, ייצוג המדינה בכנסים לאומיים, העלאת המודעות לטבעונות, פיתוח השממה בדימונה והפיכתה לעיר תיירות שפוקדים אותה מאות מבקרים בשבוע ומושכת אליה מפורסמים רבים יתכן כי בעוד 60 יום צמד במילים קהילת העבריים תהיה רק זיכרון".

עוד הוסיף וכתב: "מדובר בקהילה שמאז עלייתנו לארץ, חיפשנו רק לתרום ככל שיכולנו לפיתוח המדינה, ביקשנו להשתלב בחברה. הצהרנו שאנחנו חלק בלתי נפרד מ"עם ישראל", וקיבלנו חיבוק אוהב מהעם אבל הממסד ומוסדות המדינה תמיד בזו לנו. קהילה שבמשך 53 שנה הפגינה נאמנות גמורה למדינה, כזאת ששמרה ביתר שאת על החוק, וגם שבתקשורת התייחסו אלינו בזלזול ובחוסר כבוד לקהילה קראו לנו בשמות גנאי, וחיפשו להציג אותנו באור שלילי. נצמדנו לערכי היסוד ועקרונותיה , כבוד לזולת, אהבת חינם, וסובלנות כלפי כולם ותמיד חיפשנו לרומם את הרוח בשירה ובריקוד , אבל עכשיו כבר איננו רצויים במדינה". 

אש ואליס, המירוץ למיליון (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
אש ואליס, המירוץ למיליון (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אשריאל ואליס, המירוץ למיליון (צילום: יח''צ)
אשריאל ואליס, המירוץ למיליון (צילום: יח''צ)