אחרי שבוע של פרומואים המנבאים על הזמר המוכר שיתמודד בריאלטי המוזיקלי, אמש שודר הפרק השני בסדרת האודישנים של העונה החדשה של "הכוכב הבא", במהלכו נחשף הזמר המפורסם שהגיע כמו אחרון המתמודדים והמתין שהמסך יעלה, והוא אכן עלה. לא מפתיע.  

אז הזמיר המדובר הוא נאור אורמייה, עד כמה הוא מפורסם ולאיזו אוכלוסיית יעד הוא מוכר בדיוק? זאת כבר שאלה אחרת שהתשובה לה לא ברורה. אורמיה פרץ לחיינו אי שם לפני 11 שנה תחת ניהולו של הסוכן רוברטו בן שושן, שהביא לזירה המוזיקלית שמות גדולים כמו מאיה בוסקילה ונועה קירל. שבע שנים חלפו מאז הופיע אורמיה בפעם האחרונה על המסך, זה קרה בשנת 2014  כשהשתתף בריאלטי "הצילו! אני לא יודע לבשל" בשידורי קשת של ערוץ 2, אלא שמאז רק ירדה קרנו והוא הלך ונעלם מהפרונט. כעת הוא רוצה לחזור לקדמת הבמה, לשוב לתודעה שנשכחה בתקווה לציין קאמבק מרגש. 

שופטי ומנחי ''הכוכב הבא'' (צילום: קשת 12)
שופטי ומנחי ''הכוכב הבא'' (צילום: קשת 12)

אורמיה שכבר גרף על פי הנתונים בגוגל ובויקיפדיה, הישגים מרשימים במהלך הקריירה המוזיקלית שלו והשיק שני אלבומים, עלה אמש לבמה באומץ רב והעמיד את עצמו מול ביקורת השופטים. למרות שההופעה הייתה פחות מרשימה, התוצאות היו מפתיעות. אורמיה נתן את אחד הביצועים הכי פחות מוצלחים שנראו עד כה מתחילת האודישנים של העונה. החל מבחירת השיר שלא החמיאה, ההופעה המתאמצת והיכולות הווקליות שהציגו מגוון רחב ומוגזם מדי, ולא חדרו בשום צורה או ריגשו את הצופים. 

גם הלסת של השופטים לא נפלה, ונראה כי אף אחד מהם לא התרשם או התפעל מהביצוע של אורמיה, זה ניכר בעיקר בהבעות פניהם, ובמבט המובך שחשו עבורו. לא משנה שהתוצאה הייתה טובה בסוף והמסך עלה, התמונה הייתה ברורה, השופטים לא התרשמו מהביצוע. הם גם לא הסתירו את דעתם ובסוף האודישן נתנו לאורמיה פידבק בינוני פלוס. למרות זאת ולא ברור למה, בחרו כל השופטים להעביר את אורמיה לשלב הבא, כולם למעט נינט טייב.  

וזה מעלה בפניי שאלה מאד מורכבת, האם יש פרוטקציה "בכוכב הבא" או יחס מועדף למתמודדים מפורסמים, כי הרי אם תיקחו את אותו ביצוע, תלבישו אותו על מתמודד צעיר ואנונימי, הוא ללא ספק לא היה עובר, המסך לא היה עולה. אלא שבמקרה המדובר, בהפקה לא רצו לוותר על סיפור מרגש של זמר מפורסם שכבר נגע בכוכבים, ומצא עצמו בסיפור מצער מחוץ למעגל ההצלחה, וכעת מנסה את מזלו מחדש, כשהוא מגיע כביכול בוגר ומנוסה יותר. האם ייתכן שהשופטים חשו צער כלפי קולגה שלא צלח כמוהם, והעניקו לו ירוק רק מתוך רחמים? כי לי ברמה האישית, כך זה הרגיש.

לעומת כל פאנל השופטים, שהעניקו ירוק לאורמיה, השופטת החדשה נינט טייב היחידה שהייתה אותנטית למתרחש, שלא הרגישה מחויבת לקולגה למקצוע, כאחת שהתגוררה בשנים האחרונות בניכר ופחות יצרה חברויות הדוקות עם כוכבים ישראליים, והעניקה לאורמיה 'אדום'. זה נראה לי האדום הכי אותנטי ואמין שנראה עד כה בריאלטי המוזיקלי "הכוכב הבא" והוא נרשם לזכותה של טייב. 

אז האם זה הוגן כלפיי מתמודדים אחרים טובים יותר או באותה מידה, כשמגיע למגרש שחקן מוכר, שזוכה להיכנס לתחרות רק בגלל עברו המפורסם,  ולוקח מהם מקום מובטח במשחק. לעומת הביצוע הלא מרשים אמש של אורמיה, בלטה במיוחד נועה יוספאן, שזהה בגוון וטון קולה לזמרת נינט טייב, וסיימה את הפרק בביצוע מהפנט שחדר עמוק עמוק לליבם של השופטים והצופים, ובעיקר לליבה של שירי מימון

מימון שהתרגשה עד מאוד לא יכלה לעצור את הדמעות וחשפה בשידור כי עד היום היא לא באמת הצליחה להתאבל על חברה הטוב שהלך לעולמו בגיל 41 הגיטסריט יהונתן פריג' שלקה בליבו , והביצוע המרגש של יוספאן, נגע לה בדיוק בנקודות הנכונות.