13 שנה אחרי שאיבדה את העצמאות שלה ומאז נמצאת תחת האפוטרופסות של אביה - ג'יימי ספירס, בריטני ספירס כוכבת הפופ בת ה-39 מדברת לראשונה. הזמרת, העידה הלילה (חמישי)  בבית המשפט בלוס אנג'לס במסגרת הקרב המשפטי שהיא מנהלת נגד אביה, שלפני למעלה מעשור, לאחר התמוטטות נפשית שעברה משמש כאפוטרופוס החוקי שלה ולמעשה שולט בקריירה שלה, בכספה ובחיים האישיים שלה.

בשנים האחרונות קמה תנועת מעריצים שחששה למצבה הנקראת #FreeBritney שטענה כי הכוכבת נמצאת במצוקה, אבל עד העדות האחרונה - לא הגיבה בעצמה ולא סיפרה על הבעיה שלה. "לא העדתי עד היום כי לא חשבתי שיאמינו למה שיש לי להגיד, שיקרתי ואמרתי לעולם שאני מאושרת ובסדר", אמרה ספירס על דוכן העדים. "אני בטראומה, אני לא מאושרת, אני לא יכולה לישון, אני מדוכאת. אני בוכה כל יום". הזמרת, שהחלה את הקריירה שלה בגיל 17 סיפרה כי היא עבדה מגיל צעיר אך בשנים האחרונות נתונה לחסדיו של אביה בכל הקשור לכלכלה שלה.  "עבדתי שבעה ימים בשבוע, לא היה לי כרטיס אשראי, מזומן או דרכון", אמרה, והשוותה את מצבה לסחר בנשים. 

לדברי ספירס נכפו עליה הליכים רפואיים, ובעדות שהועברה לבית המשפט באמצעות שיחת טלפון בת כ-20 דקות, טענה שהכריחו אותה להשתמש בהתקן תוך רחמי כדי למנוע ממנה להיכנס להיריון וטענה: "זה נקרא סחר בסקס". היא הוסיפה כי הייתה רוצה להתחתן עם בן זוגה סם אסגרי ולהביא איתו ילדים אבל האפוטרופוסות לא מאפשרת לה את זה. עוד הוסיפה שהוכרחה לקחת תרופות פסיכיאטרית בניגוד לרצונה. "זה סם חזק, אפשר לאבד את השפיות אם לוקחים את זה יותר מ-5 חודשים. הרגשתי שיכורה. לא יכולתי לנהל שיחה עם אימא או אבא שלי על כלום".

העדות המלאה של בריטני ספירס -

מצבה ככל הנראה רע משהעולם חשב ועכשיו ניתנה לספירס את ההזדמנות לבקש את החופש שלה בחזרה. "הם לא עשו שום דבר. שום דבר. כל דבר שעשיתי היה צריך לעבור את האישור של אבא שלי. כל המשפחה שלי לא עשתה כלום. אני רוצה להשתחרר". בהיותה תחת מסגרת האופטופוסיות, ספירס הביעה את התסכול שלה על זה שהיא לא יכולה להיפגש עם חברים או לצאת לחופשה מהעבודה. "זו המשאלה שלי והחלום שלי - שזה יסתיים" אמרה ופעילים רבים של התנועה, שנכחו מחוץ לאולם בית המשפט והקשיבו למתרחש בדיון פרצו בצעקות ודמעות. לסיכום טענה בריטני: "אני מאמינה שהאפוטרופוסות הזו מתעללת, אני מרגישה שאני לא יכולה לחיות חיים שלמים. האפוטרופוסות הזו יותר מזיקה לי ממועילה. מגיע לי שיהיו לי חיים".

תנועת free britney (צילום:  Rich Fury  Getty Images)
תנועת free britney (צילום: Rich Fury Getty Images)