אין ספק שזו השנה של הזמרת נגה ארז שהצליחה לעורר עניין רב בעולם לאחר שהופיעה בתכניתו של ג'ימי קימל וגרפה מחמאות מהזמרת הבינלאומית בילי אייליש. בשבוע שעבר ארז פתחה את סיבוב ההופעות הבינלאומי שלה שנדחה בעקבות הקורונה בהופעה מושקעת בקיסריה וזוכה לאהבה גדולה מהקהל הישראלי. אלא שראיון למגזין הבינלאומי הצליח לעורר רעש ברשת, כשהזמרת התבטאה בנוגע למצב הביטחוני בישראל.

ארז התראיינה למגזין ה-HUCK וכשנשאלה על כך שהגיעה ממדינה עשירה שאפשרה חיסונים לכל תושביה כנגד נגיף הקורונה, בניגוד לפלסטין היא אמרה: "זה פוליטי. ישראלים יהודים עניים מתחסנים בחינם. אתה מקבל את השירותים הרפואיים הטובים ביותר כאן והכל באמת יעיל וגם אם אין לך כסף, דואגים לך. זה קשור לפוליטיקה ולעובדה שזה מקום מחורבן להיות בו".

נגה ארז (צילום: צילום מסך)
נגה ארז (צילום: צילום מסך)

ארז נשאלה על דעותיה הפוליטית ועל כך שבחרה עד כה לא להתבטא בנושא ואמרה: "זו הדרך הקלה. לרוב אני בוחרת לא לומר כלום, וזה בגלל שיש השלכות להיות מישהו שמדבר על הדברים. אבל כן, הכוח הגדול יותר שיש לך - אם קורה משהו ואתה לא אומר את דעתך לגבי זה, זה אומר שאתה בוחר לא להגיד כלום וזה מאוד פוליטי. זה מקום מחורבן להיות בו, הלוואי שהכל לא היה פוליטי אבל זה מרגיש כאילו".

עוד נשאלה הזמרת על השיר "Fire Kites", והשיבה: "השיר מדבר על טרור העפיפונים ששימש כנשק מאז שהכריז טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, וזה דבר שקורה כבר הרבה זמן. זה התחיל בהפגנות גדולות בעזה והם הפכו לאלימים והעלו עפיפונים לצד הישראלי וגרמו נזק רב. נתקלתי בסדרת צילום בשם 'בנות עזה' מאת מוניק ז'אק שתיעדה קבוצת בנות אוכלות, משחקות, נורא מאוד מאוד נורמליות. זה ממש עזר לי לראות את הבנות האלה כבני אדם ולא מה שמספרים בעיתון. אני חושבת שזה מה שהיא ניסתה לעשות, וזה גרם לי לחשוב הרבה איפה הייתי בגילם, לחקור את המיניות שלי ואת הבנים, ילדות שהייתה נורמלית לחלוטין. אז על זה השיר הזה עוסק. זה בעצם מדבר על כמה הכל לא מאוזן בקשר לסכסוך הזה".

נגה ארז (צילום: FOM SAIMON)
נגה ארז (צילום: FOM SAIMON)

נגה ארז התייחסה גם לאמברגו שעושים ארגוני ה-BDS על ישראל ועל כך שאמנים כמו רוג'ר רוטרס נכנעו וביטלו את הופעתם בארץ. "יש לי תשובה די מורכבת לזה. שמחתי מאוד שרדיוהד הגיעו לישראל. כלומר, גם אם משהו נורא מתרחש במדינה, זה לא אומר שהאנשים הם חלק ממנו או רוצים בכך, וזה כמובן המקרה בישראל. 90 אחוז מתוך 40,000 האנשים בהופעה של רדיוהד לא רוצים שהכיבוש ימשיך להתקיים. אני מאמין שה-BDS עשה עבודה אדירה שהביא את המצב לתשומת לבם של אנשים, אבל אני מאחלת שכמות המאמץ, הזמן, הכסף והיחסי הציבור הושקעו בשיחה וחיבור, מכיוון שיש לך כל כך הרבה אנשים משני הצדדים שרוצים בכך. הממשלות לא יעשו את זה, קשה מאוד לעשות את זה מבפנים, ואתה רק מעמיק את הסכסוך".

נגה ארז (צילום: דודי חסון)
נגה ארז (צילום: דודי חסון)