הפרשה שמזעזעת בימים האחרונים את קהילת החינוך היא חשיפת שמו של המורה יותם אוקון, שנחשד בביצוע עבירות מין בתלמידה בביה"ס יוקרתי בו עבד, ונטען כי הטריד צעירות נוספות. החשד נובע מהתכתבויותיהן שפורסמו ברשתות החברתיות לאחר פרסום שמו. מסתבר שחשיפת שמו של אוקון גרמה למקורבים למשפחת אוקון להביע סלידה מהמעשה ולהוקיע אותו. כעת מתברר כי יותם אוקון הגיע ממשפחה שהתקשורת לא זרה לה בכלל. להיפך.

אוקון הוא לא אחר מבנה הבכור של ברוריה שקד -אוקון שהייתה בת זוגו האחרונה של יוני נתניהו לפני שנפל במבצע אנטבה ביולי 1976. אביו הוא נחושתן אוקון, מי שערך את התוכנית "חמש עם רפי רשף" בערוץ 10, מפיק בהווה ואיש גל"צ בעברו. אוקון גם כתב מספר ספרי מתח. דודו הוא המשפטן בועז אוקון, שכיהן בעבר כמנהל בתי המשפט וכשופט בבית המשפט המחוזי בירושלים.

בשנת 2018 עלתה שקד-אוקון לכותרות לאחר שאהוד  ברק פרסם בספרו על היכרותו עם יוני נתניהו, אחיו של רה"מ לשעבר, וסיפר כיצד ניסתה לכאורה משפחת נתניהו אחרי מותו להרחיק את זוגתו ולמנוע רושם שיש להחשיבה לאלמנה. בשיחה עם ynet אמרה אז אוקון שקד: "זה שימוש חסר רגישות בענייניי למען הפוליטיקה המאוסה".

נחושתן אוקון מסר בתגובה: "אני עם הבת שלי, תדברי עם ברוריה. אני לא יכול לדבר כרגע". ברוריה שקד אוקון מסרה: "אני לא מדברת עם עיתונאים . תהיי בריאה".