בני ציפר - האיש, הפפיון, עורך הספרות של "הארץ" ומעריץ משפחת המלוכה היוצאת - לא מפסיק להפתיע. הפעם זה היה בתוכנית "בואו לאכול איתי" בכאן, כשאמר שייתכן שהוא נמשך לגברים, אבל אין סיכוי בעולם שהוא יחיה עם "גבר שזורק גרביים על הרצפה".

שלום לבני ציפר. אז אתה נמשך או לא נמשך?
"לא אמרתי את זה. מה שאמרתי זה שבגיל ההתבגרות, אז כמו כולם יש לך תהיות מי אתה. נמשך לנשים? לגברים? אז אולי איכשהו הדברים הסתדרו לי באופן שאני נמשך לנשים. כל מה שרציתי להגיד שם זה שבגלל שמעודדים אנשים להימשך לגברים ואומרים להם זה בסדר, אז אנשים בזמן ההתלבטות הזו נמשכים לגברים כי יש להם אפשרויות פתוחות".

בני ציפר, ניקול ראידמן (צילום: אבשלום ששוני)
בני ציפר, ניקול ראידמן (צילום: אבשלום ששוני)


לך לא הייתה לגיטימציה מהמשפחה?
"ברור שלא הייתה לי לגיטימציה, לא מהמשפחה ולא מהחברה. היום יש יותר פתיחות בנושא, ואני לא אומר שזה לטובה. פשוט תיארתי מצב. פעם היו מעודדים אותך להיות עם נשים, ואם היו לך מחשבות, היית מתגבר עליהן. אני כמובן לא מדבר על המקרים המובהקים. על כאלה שנמשכים לגברים באופן טבעי מההתחלה ואין שום שאלה".

אחרי שלב ההתלבטות שאותה אתה מתאר, מעולם לא נמשכת יותר לגברים?
"לא. אני לא נמשך לגברים באופן פיזי. אולי לאישיות שלהם".

את האידיאל הנשי שלך כולם מכירים, זו שרה נתניהו.
"כן, האידיאל הנשי שלי זו אשתי והאמת שגם שרה נתניהו. האמת שאני אוהב נשים בלונדיניות ובסגנון הזה. אגב, המתמודדת שהייתה איתי בקבוצה, נוצר בינינו קליק. לפחות מבחינתי, כי היא הזכירה לי את הסופרת בתיה גור, שהייתה בעיניי אישה מדהימה".

בני ציפר, עורך מדור הספרות של ''הארץ'' (צילום: משה שי, פלאש 90)
בני ציפר, עורך מדור הספרות של ''הארץ'' (צילום: משה שי, פלאש 90)


היו לך פעם יחסי מין או מגעים עם גבר?
"לא ממש. שום דבר שהוא חורג ממה שקרה בגיל ההתבגרות. כל מיני כאלה שטויות שעושים ילדים".

אתה מודע לזה שאתה נתפס בעיני אנשים כגבר נשי?
"נו בסדר, בדיוק. זה הכאב והפצע, זה הדבר הנורא. יש איזו סטיגמה עליי, אבל כשאני רואה את עצמי בטלוויזיה, אני מבין שיש לי קול כזה ותנועות נשיות. מה אני אעשה. שכולם יהיו בריאים. היו המון אנשים בציבוריות הישראלית שאמרו עליהם שהם גייז. למשל הסופר יהושע קנז, שבגלל שהוא לא התחתן הייתה עליו שמועה שהוא גיי. אבל הוא לא היה. לא נותנים לאנשים להיות מה שהם. תנו לי לחיות. הלחץ של להכניס אנשים למגירות זה מזעזע. זה דבר שלא השתנה".

מי האידיאל הגברי שלך? ביבי נתניהו?
"אני מעריץ אותו. הוא הגבר האולטימטיבי, לא מבחינת המראה".

יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו (צילום: חיים טויטו)
יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו (צילום: חיים טויטו)


יש שיר על אהבה בין גברים שאהוב עליך?
"אני מעריץ גדול של המשורר היווני המודרני קונסטנדינוס קוואפיס, שהיה הומו שחי באלכסנדריה. הוא כתב שירים נפלאים, שתרגם יורם ברונובסקי ואחריו דורי מנור. קחי דוגמה, בגלל שברונובסקי תרגם את השירים, אז אמרו עליו שהוא גיי. שטויות".

צעדת פעם במצעד בגאווה? תמכת בגייז?
"האמת שכן. הלכתי בשעתו כשהבת שלי טלילה עבדה בוועד למלחמה באיידס. כשהיא הייתה פעילה, הלכתי לא פעם ולא פעמיים. הפסקתי ללכת כי חם נורא, ואם היו מעבירים את המצעד לחורף אז הייתי הולך יותר".

דיברת פעם עם אשתך והילדים על הנטייה הזו? על זה שייתכן שאתה נמשך לגברים?
"בואי נשאיר את זה. ברור שאין שום סודות בינינו, הכל בסדר. אני משאיר את העניינים האלה למשפחה ולא מסתיר שום דבר".

מה שרה וביבי חושבים על הקהילה הגאה?
"שניהם מאוד פתוחים וליברליים בתחום הזה והוכיחו את זה במעשים".

בני ציפר (צילום: יח''צ)
בני ציפר (צילום: יח''צ)