יש מי שמגן בחירוף נפש על שי אביטל, סוכן הדוגמניות הנמלט. בשישי האחרון הופץ קמפיין ברשת שבמרכזו שלט קרטון ועליו המסר: "שי אביטל חף מפשע (כל עוד לא הוכח אחרת)", שנישא בידיו של הסופר והאקטיביסט הלהט"בי דורון בראונשטיין. בראונשטיין, שלא נותן ל־16 התלונות שהוגשו למשטרה נגד אביטל לקלקל לו את האג'נדה, מסביר: "הקהילה הגאה נרדפה במהלך כל ההיסטוריה. חווינו על בשרנו טוב מאוד מה זה ציד מכשפות. העניין המהותי מבחינתי הוא לא אם שי אביטל אשם או לא אשם. העניין מבחינתי הוא שכל אדם ראוי למשפט הוגן ורק שם, בבית המשפט, יכריעו בעניינו. אם הוא אשם, אז הוא ראוי להיענש בחומרה, אבל עד אז הוא חף מפשע".

אתה לא חושב שהגזמת?
״ממש לא. כל אדם ראוי למשפט הוגן. אני גיי ואני פשוט נדהם ממה שקורה היום לגברים סטרייטים. מה יהיה השלב הבא: הם לא יוכלו להחמיא לקולגה במשרד על שמלה או על תספורת חדשה? מהם הגבולות? מסכנים, מה השלב הבא? תנועת המי טו הגיעה להקצנה אדירה. לציד מכשפות של ממש. בקיצור, ברוך שלא עשני סטרייט״.

דורון בראונשטיין (צילום: פרטי)
דורון בראונשטיין (צילום: פרטי)

לעומתו, מי שהזדעזעה עמוקות מהעדויות בפרשת שי אביטל הייתה אתי רז, הבעלים של מועדון הצרכנות all club המונה כ־140 אלף חברים. רז החליטה מיד לאפשר ללקוחות המועדון שלה ייעוץ ראשוני חינם מעורכת דין ועובדת סוציאלית במקרים כאלו. רז: ״בעסקים קטנים אין ממונה על הטרדות מיניות. אני בעצמי חוויתי הטרדה כזו, לכן חשוב מאוד שיהיה להן או להם למי לפנות במקרים כאלו״.

אתי רז (צילום: לינה מיארה)
אתי רז (צילום: לינה מיארה)

> שר התיירות יואל רזבוזוב, מפקד פיקוד הצפון אמיר ברעם, חתן פרס ישראל יהודה הראל, נדיה כהן - אלמנתו של אלי כהן, ובכירים נוספים, הצפינו לטקס קביעת מזוזה במלון "פרא" החדש, שייפתח לקהל הרחב בסוף חודש אוגוסט, בצומת בית המכס שברמת הגולן.

יואל רוזבוזוב, נדיה כהן (צילום: אביהו שפירא)
יואל רוזבוזוב, נדיה כהן (צילום: אביהו שפירא)