חודש בלבד נותר למסע המרגש שהולכים לעבור השחקנית והקומיקאית מאיה ורטהיימר ובעלה אסף זמיר שנבחר להיות שגריר ישראל בניו יורק. רגע לפני שיארזו את המזוודות ואת בתם הקטנה, אסיה ויעשו רילוקשיין לתפוח הגדול, תפסנו את ורטהיימר באירוע השקת הקליפ החדש של איתי לוי "יש לי יום הולדת" בשיתוף "buyme" ובדקנו איך התחושות לקראת הנסיעה. 

איזה בית מצפה לך בניו יורק?
"אני עדיין לא יודעת ואני לא אדבר על זה". 

איך את מתכוננת לנסיעה?
"חרדה, הדחקה. קודם כל אני מנסה להיות כמה שיותר פתוחה. אני בן אדם שמאוד באזור הנוחות שלו. תגידי לי 'בואי ניסע לסוף שבוע במדבר' אז אני אגיד לך 'לא, בואי נישאר בבית'. אז אני מפרקת לי לדברים, להבין מה פחות או יותר הולך לקרות, מה הלו"ז. יש המון אינפורמציה שמקשה עליי להבין איך זה בדיוק הולך לעבוד. אף פעם לא נסעתי עם ילדה קטנה, אני רוצה שהמעבר הזה עבור אסיה יהיה מדהים ומלמד ונראה לי שלהעביר ילד בית, גם אם היא נורא קטנה היא מבינה. בא לי שזה יהיה כמה שיותר קל ולהסתכל על זה כחוויה וההרפתקה ולא ממקום של לחץ. להסתכל על זה ממקום של זרימה, למרות שאני לא בן אדם זורם".

מאיה ורטהיימר, אסף זמיר (צילום: רפי דלויה)
מאיה ורטהיימר, אסף זמיר (צילום: רפי דלויה)

אמרת שזה הוביל להרבה ריבים עם אסף.
"כן ברור. זה לא ריבים כמו שזה שם המון מתחים. זה סיטואציה שהיא לא שגרתית וזה נראה לי ממש טבעי. זה לא ריבים חס וחלילה פיצוצים, 'ביי מאמי אני עוזבת', לא כזה. זה הרבה חיכוכים, הרבה שאלות. זה תפקיד מאוד רציני וחשוב לי גם כאשתו איך לעשות את זה נכון".

זה נובע גם מהביקורת שקיבלת כשהוא היה שר התיירות?
"בין היתר. מעמד של איש ציבור זה משהו ששם עלייך זרקור שהוא שונה. אני שחקנית, קומיקאית, המקום שלי בחיים הוא הומור. אני אמנם אשת אדם ציבורי אבל שחקנים לא דופקים חשבון, הומור שחור והכל ואף אחד לא אומר על זה כלום. כשיש תפקיד ציבורי אז חייב להיות פוליטיקלי קורקט ולשקול את הדברים. באים לייצג משהו וזה ממש רציני, זה לא בקטנה. זה לקחת אותי ולחשוב איך אני נשארת אני אבל בתוך המסגרת הזאת".

מאיה ורטהיימר, אסף זמיר (צילום: ריקי קנדל)
מאיה ורטהיימר, אסף זמיר (צילום: ריקי קנדל)

את תצנזרי את עצמך יותר?
"אני מניחה שכן". 

יש הרבה ביקורת על איך שאת מוציאה את אסף באינסטגרם, כשאת צוחקת על המראה שלו. איך הוא מגיב לזה?
"מי שמכיר אותנו יודע איך אני משוגעת עליו ומאוהבת באסף. אני מעריצה אותו, הוא הגבר הכי חתיך בעולם, אין סקסי כזה. ראיתם את הכריזמה שנוטפת ממנו? אין מצחיק כמוהו. היה את הפוסט עם מאור שוויצר, זה פוסט שאסף כתב והעלה את זה. שטויות במיץ עגבניות, זה אסף חשב על הדבר הזה".

אין מקרים שהוא אומר לך: 'מאמי הגזמת עם הצחוקים עליי'. 
"זה היה יותר בעבר. זה בסדר לשים גבול, הוא בכל זאת איש ציבור. לא לעניין לעלות אותו בלי חולצה וגם 'שחררי נשמה'. זה החיים שלו, זה הפרטיות שלו. אני בוחרת באינסטגרם, הוא לא, אז צריך לשמור על גבולות גזרה וזה לגיטימי". 

מאיה ורטהיימר, אסף זמיר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מאיה ורטהיימר, אסף זמיר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

גם המגישה מעיין אדם נכחה באירוע חשיפת הקליפ וסיפרה על בן זוגה, חבר הכנסת לשעבר יובל צלנר, שאת הקשר הרומנטי איתו היא שומרת בפרופיל נמוך. 

יש לך בן זוג כבר לא כל כך חדש, יובל צלנר. הוא מביא לך מתנות?
"כן, אני לא רוצה להגיד".

למה את שומרת על הזוגיות בחשאיות?
"זה לא חשאיות. אני שומרת עליה שלי, אני חושבת שהתמקדתי הרבה החוצה. במה מבינים, במה חושבים, במסרים, בלהעצים נשים אחרות והזוגיות שלי... לא הקפדתי מספיק פנימה, אז אני מתקנת את זה". 

יש דיבור על הצעד הבא?
"יכול להיות שיש דיבור בנינו. איתכם אין דיבור. איתכם אני לא אדבר על הצעד הבא".

מתי אנחנו נדע?
"כשזה יקרה. איזה תמונה לעשות? ארגזים? טבעת? מה הכי ידליק אותך?".