אחד הדיירים הבולטים בעונה הנוכחית של "האח הגדול" הוא חבר הכנסת לשעבר אורן חזן, שלא מפסיק לריב ולהתווכח עם דיירי הבית. אחד הריבים הבולטים שלו העונה הוא מול מירי כהן, אמה של אלין כהן. אמו של חזן, אביבה חזן שהשתתפה יחד עם בעלה יחיאל בריאליטי "זוג מנצח VIP" הגיעה לאולפן הרדיו של TMI וסיפרה את כל האמת על אורן ומה דעתה על הריבים הבלתי פוסקים שלו ב"האח הגדול".

איך זה לצפות בבן שלך ב'האח הגדול'?
"אורן מראה לי שם הרבה שינויים, אם אני הולכת לתקופה של הכנסת, שם הוא הפתיע אותי שהוא זוכר את כל הנאומים. ב'אח הגדול' הוא שינה את כל ההתנהגות. הוא מקשיב יותר, הוא סבלני, מדי פעם הוא מעיר את הערות שלו, הוא לא טלית שכולה תכלת, אבל הוא מראה המון סבלנות שלפעמים אני אומרת 'זה אורן שהיה אצלי בבית לפני שנה?'. הוא עבר שינוי והוא בא להראות אורן אחר בגלל כל המתקפות שהיו עליו תמיד. דיברו עליו לא משנה אם הוא יצא צודק או לא, אבל תמיד ציירו אותו והוא בא להראות את האורן האחר. הוא בא לתקן את התדמית, בא להראות את האורן האמיתי שגידלתי. אני גידלתי ילדים שגם אם מקבלים מינוס במבחן אמא תדע ולא תדע את זה רק באסיפת הורים. אורן תמיד נלחם בבתי משפט, הראה את האמת שלו ועובדה שהוא הלך לבתי משפט וזכה. אבל הציבור המשיך. מי שלא ישב עם אורן פנים מול פנים בשיחה, והייתי עדה לאלפי שיחות טלפונים, שהייתי אומרת לו: 'לך לדבר איתו' והוא אומר לי 'תקשיבי זה לא האורן שאני מכיר בתקשורת'". 

למה התקשורת ביקרה אותו כל הזמן, איפה הוא שגה?
"אורן לא שגה. הוא לא הכחיש איפה הוא עבד ומה עשה בחיים שלו. יש המון ביקורות כי אורן אומר את הכל בפנים. לפעמים שאני מנסה לייפות משהו הוא אומר לי 'אמא הכל בפנים וזה אני'. ככה הוא גם בתוכנית רואים את זה. היו לי ולאורן המון וויכוחים של 'תתאפק למה אתה אומר הכל?', והוא אומר 'זה אני, אתם רוצים - תקשיבו, אתם לא רוצים -אל תקשיבו'. אני למשל, גם אם אני כועסת על מישהו אני מוצאת את הזמן המתאים. הייתה לנו המון ביקורת עליו, היו לנו מלא הפתעות שפתאום ראינו כותרות בעיתון ואיך זה שלא שמענו שהוא הולך לדבר על נושא מסוים. הוא ילד בוגר, הוא עוד מעט בן 40".

אורן חזן (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
אורן חזן (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

הוא מאד בודד בבית, איך זה מרגיש לך כאמא?  
"הוא עבר חרם, אי אפשר להכחיש. טיטי קמה מהשולחן, אחד אחרי השני לקחו את הצלחות אוכל וקמו. הוא בא לבשל במטבח, אמרו לו אתה לא נוגע במטבח או בסירים. השבוע לדוגמא, שלושה ימים של כיף והוא אמר למירי תודה ואתמול הוא הגיש לה אוכל. בסדר, היא לא אהבה את האוכל - מותר לה, אבל לשבת כל היום ולקטר עליו. די פותחים דף חדש. מירי ואורן לא מסתדרים כי הם שניהם עקשנים. גם במריבה עם השניצל. אורן לא כיוון אליה, הוא מאד רגיש לריחות". 

חוץ ממירי, הוא מצא את עצמו בסכסוך כמעט עם כל דייר בבית.
"אני לא קוראת לזה ריבים ואני כרגע מדברת כצופה. אם אני רואה בשידור יושבות דנה ומירי ושרות ובא אורן ושר וצועקים עליו 'אתה לא תשיר, אתה מעצבן'. כאילו לך מותר ולך אסור? הם ראו שיש פה בן אדם, הוא מראה להם חוכמת חיים, הילד רואה דברים ויש לו את זה גם בבית זה לא חדש לנו. אורן רואה ארבעה צעדים קדימה. עם מאיה לדוגמא הם היו יופי בשבועיים הראשונים, אישה מקסימה ומלאת חיים, מה הוא אמר בסך הכל למאיה, תסתובבי תמשיכי את הכלים, גם אם הייתה קוראת ספר הוא היה אומר לה תמשיכי לקרוא. הוא לא פגע בקטע שוביניסטי, הוא יודע כמה זה חשוב לי לא לפגוע באישה, הוא היה חוטף ממני. הוא בסך הכל רצה שתמשיך בעיסוק שלה ולא תתערב. החרם של ערב שבת, אישה שקוראת לעצמה דתייה, התווכחה על הקמח, עושה הפרשת חלה בלי לנפות קמח - זה פסול. לא רוצה לשבת קידוש בשבת, זה לא נקרא להחרים?".

מירי כהן פוגשת את הבת אלין (צילום: צילום מסך רשת 13)
מירי כהן פוגשת את הבת אלין (צילום: צילום מסך רשת 13)

אתם מגיעים לאולפנים בהדחות? אתם פוגשים את המשפחה של מירי?
"מגיעים לאולפנים, אבל עוד לא יצא לנו לפגוש את בעלה של מירי, גם אם הייתי פוגשת הייתי לוחצת יד ואומרת שלום, אני כזאת. אם מירי הייתה שמחה לפגוש אותי, הייתי נותנת לה הרבה עצות כאמא. אני יצאתי לתוכנית ריאליטי שלא ידעתי מה זה ריאליטי ולא רציתי ללכת לתוכנית. אמרתי ליחיאל, נלך נראה מה זה, ניפסל בשבוע הראשון ונלך הביתה. בשבוע הראשון כולם בחרו בי אחרי שהכירו אותי, כי אמרו שאני 'המאמי של הבית'. אני ויחיאל היינו הכי מבוגרים בבית ואני עטפתי והרגעתי בכל וויכוח. מירי לא מרככת, רק מדליקה עוד אש. הייתי מצפה מאמא ומאחת שיש לה נכדים לעטוף ולהרגיע. עזבי שהיא כועסת על אחד מבני הבית. טיטי אמרה לה שבוע שעבר: 'אורן פונה אליך, הגיש לך אוכל, בואי נגמור את זה' והיא אמרה: 'לא יקום ולא יהיה. גם אם יבקש סליחה'. אל תהיי חברה שלו אחרי התוכנית אבל בואי תראי לצופים משהו אחר. עוד דוגמא: הולכים וצועקים לאורן כל המתנדבים ותודה להם, אני לא מכירה אף אחד. יש פה שש קבוצות שאני חברה בהם, אבל לא מכירה אף אחד, כולם מריצים אותו, יש לו מלא מעריצים".

אם לאורן יש דת מעריצים, אם הוא רץ עכשיו כמה מנדטים הוא שווה ל'ליכוד'?
"בליכוד הוא לא נבחר כי העם לא רצה אותו. בפעם הראשונה שהוא נבחר זה היה בזכות אמא ואבא ואנשים שאוהבים אותו. בפעם השנייה הוא נבחר בזכות עצמו כי הוא הביא 17,900 קולות לבד, כי יצאה ידיעה מבית ראש הממשלה בגלל שהוא אומר הכל בפנים. הוא יצא בידיעה שגם אנחנו כעסנו עליה, אם ראש הממשלה יצא לנבצרות הוא ינקה את עצמו. הוא יחזור בגדול ומפה החליטו למחוק אותו. ערכו טלפונים לראשי רשויות, אני לא מתביישת להגיד את זה אפילו שאני תומכת בביבי".

אורן חזן (צילום: אבשלום ששוני)
אורן חזן (צילום: אבשלום ששוני)

מה יותר קשה פוליטיקה או "האח הגדול"?
"פוליטיקה יותר קשה וחשובה. באח הגדול הוא מסתדר תפס צד לא מסתדר איתם. פוליטיקה יותר חשובה". 

כמה מנדטים הוא שווה היום לליכוד?
"אורן שווה 4-5 מנדטים. יש פה אפילו שמאלנים בקבוצות, שומעים איך הוא מדבר על ארץ ישראל ועל כל הדברים שהוא עשה ואומרים לו: 'תרוץ אנחנו איתך'".

הוא נכנס לאח הגדול כדי לצבור מעריצים לפוליטיקה?
"אורן בא אלינו לפני פסח ואמר: 'אמא אני נוסע חודשיים לעבודה בחו"ל ולא אהיה זמין. ברגע שאמר לי לא אהיה זמין, הבנתי שיהיה בתוכנית ריאליטי. ידעתי שהוא נכנס יומיים לפני, אחרי שפרסמו בתקשורת אורן בדרך לכניסה ל'אח הגדול', ואז אמר לי שהוא נכנס. הוא רצה להראות את הצד האחר של אורן שעוד לא ראו. רק מי שיושב עם אורן אחד על אחד מכיר אותו באמת".

מה הסיבה לדעתך שהוא לא יזכה?
"אורן יהיה בגמר. הרייטינג נמוך כי אין הרבה אהבות, הכל שם לאבי דאבי. אורן יגיע לחמישיית הגמר ואני מאחלת לו שייקח את הגמר כי זה מה שנראה בחוץ. אני מגיעה לתוכניות ההדחה וישר מזהים אותנו בגלל 'הזוג מנצח' ומבקשים סלפי ואומרים אורן אורן. בפעמים האחרונות מאבטח לוקח אותנו פנימה, אתה רואה את האהבה".

אורן חזן עם הוריו אביבה ויחיאל חזן (צילום: אור גפן)
אורן חזן עם הוריו אביבה ויחיאל חזן (צילום: אור גפן)

איך אורן היה כילד?
"אורן גדל עד גיל חמש בבתי חולים. אורן נמצא בזמן בריאות תקין ב-70% של תפקודי ריאות. הוא פיתח מחלה קשה במעיים ועבר ניתוח קשה לא מזמן. יש לו אסטמה קשה ונולד עם קריש דם בריאה. עם כל זה הוא לא נשאר אף פעם כיתה ומפה הזיכרון שלו גם. הוא למד בבחינות לאוניברסיטה בלי כלום והיה מצליח".

מאיפה האומץ להביע את דעתו תמיד?
"לא יודעת מאיפה זה בא לו. גם כשראיתי אותו בכנסת נואם, הייתי אומרת ליחיאל 'תקום תקום ב-2 בלילה. הייתי שולחת לו הודעות על דברים לא טובים שהוא עושה בכנסת. לא ברור לי מאיפה הוא זוכר הכל, הידע שיש לו. אתמול טיטי והבנות ישבו וביקשו שיספר עוד ועוד. עם מאיה היה לו יותר שיח, היא בקיאה. אני לא רוצה לרדת על מישהו חס וחלילה אבל אמא לילדים, תספרי קצת מה עם הנכדים, איך עוברים החיים. מעניין אותה רק אלין ואיפור. טיטי אני מבסוטית מהשיחות שלה, איך היא לקחה את ג'קו לשיחות. חבל שאורן סיפר דברים על שכנה וג'קו לא היה שם, הוא היה קולט שהוא ואורן מכירים מלפני. גם אור ושרית, כמה שחושבים שאין לה ראש, יש לה". 

את מי את הכי אוהבת ב'האח הגדול' ואת מי לא?'
"זה לא שאני לא אוהבת את מירי אבל שתלך לקורס ולראות מה זה להיות בחברה. אין לי כלום נגדה. היא אמרה אתמול שידעה שאורן נכנס והיא עשתה שעורי בית ולא אהבו אותו בפוליטיקה ועומר ענה לה: 'כן גם אני קיבלתי הנחיות ההפקה להיות צמוד אלייך'".

איך אשתו בתקופה הזאת?
"מאוד קשה לה. הנכדה הגדולה הייתה אצלנו ארבעה ימים והיום שוב התקשרו אליי שניקח אותה. הם במעבר דירה. קשה לה אבל היא אומרת: 'טוב לו? הוא נהנה?'. הוא בחר להיכנס לשם". 

אורן חזן (צילום: אינסטגרם)
אורן חזן (צילום: אינסטגרם)

אחד הצופים אומר: 'חשבתי שאורן גימיק'. היה את העניין של הסלפי עם טראמפ.
"הוא ביקש רשות מדונאלד טראמפ. גם כשיצא כותרת, הסתכלתי ושלחו לי את הסרטון. הוא ביקש מטראמפ סלפי והוא אמר לו כן. אם המצלמה של אורן לא הייתה נתקעת זה היה בסה"כ סלפי".

שאלו כאן: 'איך רינת מגיבה לעובדה שאורן יוצא כלא מכבד נשים בתכנית'?
"לא ראיתי למה הוא לא מכבד נשים. כשהוא פגע בדנה הוא ביקש סליחה, שהוא פגע במירי בשישי הוא ביקש גם ממנה סליחה. עדיין לא ראיתי פגיעה באישה. מירי לדעתי בוכה מכל דבר. אני הבנתי שהיא אישה רגשנית ורואים את זה עליה. היא אתמול בכתה כי היא נזכרה באמא שלה. מדברים שראיתי ושמעתי ואנשים שמכירים את מירי סיפרו שהיא מאוד רגישה. גם לי יש בבית ילדה רגישה וגיסתי רגישה. כל הבכי של מירי זה געגועים לאלין". 

מה את חושבת על זה שאנשים שופטים את אורן רק על סמך שהוא ימני?
"אני לא אדבר על שמאל וימין, כין אין טעם. גם שהוא יושב עם השמאל, רואים אורן אחר. גם בבית יש שמאלני ומקשיבים לו". 

אורן חזן עושה סלפי עם טראמפ (צילום: מסך)
אורן חזן עושה סלפי עם טראמפ (צילום: מסך)