עם סיומה של שנת התש"פ, הגיע הזמן להיזכר בכוכבים הגדולים של השנה האחרונה שנראה כי תמיד היו כאן אלא שעד לפני שנה בכלל לא ידענו על קיומם וגם אם יש כאלו שכן ידעו, הם בהחלט לא נכללו כחלק מהמיינסטרים של התרבות הישראלית. חלקם פרצו בן רגע, חלקם עבודה שנים ארוכות כדי להגיע למקום של כבוד בהיכל התהילה הישראלי, אבל אין ספק שאם לפני שנה הם יכלו ללכת ברחוב ללא מפריע, השנה הם כבר יצטרכו לעצור לפחות כמה פעמים כדי להצטלם עם העוברים והשבים.

מאור לוי

השחקן הצעיר בן ה-21 הגיח למסך הטלוויזיה שלנו ביום בהיר אחד עם תפקיד משחק ראשי בסדרת הדרמה "בני אור" ששודרה ב-YES. הסדרה התפוצצה ברעש גדול ולצד ביקורת כי הסדרה משמשת דוגמה רעה לבני נוער עם סצנות אלימות ומעורבות של סמים, היא זכתה גם להצלחה אדירה בקרב בני נוער ובכלל. מאור לוי שמשחק את הדמות הראשית של אלי בן דוד, הפך ברגע מאנונימי לדמות מפורסמת ומלבד ראיונות ושערים בתקשורת, קיבל גם תפקיד משחק בסרט חדש של מאור זגורי והוכתר להיות אחד מההבטחות הגדולות של עולם המשחק.  

מאור לוי (צילום: רפי דלויה)
מאור לוי (צילום: רפי דלויה)

אבישג סמברג

הצעירה בת ה-19 שעלתה לרחבת תחרות טאיקוונדו באולימפיאדה 2020 שהתקיימה בטוקיו, כמעט עלתה בדילוגים קלילים, אך זה לא מנע ממנה לתת פייט של לוחמת אמיתית עם בעיטות לראש וצעקות שהיו מצליחות לפוצץ זכוכיות דקיקות ולזכות במדליית הארד האולימפית. סמברג שהייתה הראשונה לזכות במדליה בסבב הנוכחי של האולימפיאדה זכתה לתשומת לב רבה ועם התום הילדי שלה כשסיפרה שהדבר שהכי ריגש אותה היה ההודעה שקיבלה מהשחקנית גל גדות, הצליחה להיכנס ללב של כולנו. 

אבישג סמברג והמדליה בקבלת הפנים בישראל (צילום: פלאש 90)
אבישג סמברג והמדליה בקבלת הפנים בישראל (צילום: פלאש 90)

נגה ארז

הזמרת הגרובית לא נכנסה לחיינו השנה ויש לה עבר מוזיקלי עשיר אבל ספק שלא יכלה ללכת ברחוב בשקט - עד השנה. עם צאת אלבומה השני KIDS"" והמלצה של הזמרת הבינלאומית המצליחה בילי אייליש, ארז הפכה להיות הדבר החם במוזיקה, לא רק המקומית אלא גם הבינלאומית. ארז הופיעה בתכניתו של ג'ימי קימל, זכתה לחיקוי בארץ נהדרת, הופיעה בקיסריה ויצאה לסיבוב הופעות בינלאומי. 

נגה ארז (צילום: שי פרנקו)
נגה ארז (צילום: שי פרנקו)

שחר חיון

הדוגמנית הצעירה הצטלמה השנה לקמפיין לרשת משקפיים מוכרת בישראל לצד השם החם של המוזיקה הים תיכונית, עומר אדם ולא הפסיקה לעורר שמועות על זוגיות סודית עם הזמר. השניים נראו יחד באימון אגרוף, אימון פוצ'יבולי בים ובמסיבות שונות ושמה של חיון עלה לכותרות. לא רק זה קרה לה השנה, אלא גם ההתמודדות עם פרשת שי אביטל שמואשם בהטרדה מינית של עשרות נשים. חיון שהייתה מיוצגת בסוכנותו של אביטל טענה כי לא ידעה על המקרים הללו ועזבה את הסוכנות שלו כדי שתוכל להתחיל בדרך חדשה.

שחר חיון (צילום: אור גפן)
שחר חיון (צילום: אור גפן)

ספיר ברמן

שופטת הכדורגל ספיר ברמן הייתה מוכרת עד כה לאוהדי הכדורגל הישראלים בלבד ובמתכונת שונה לחלוטין. אוהדי הכדורגל שהכירו אותה כשופט הכדורגל שגיא ברמן, גילו ביום בהיר אחד במסיבת עיתונאים שכינסה כי החליטה לעבור תהליך של שינוי מין ויצאה מהארון כשופטת הכדורגל הטרנסג'נדרית הראשונה בעולם. שמה ותמונתה של ברמן התפרסמו לא רק בכלי התקשורת הישראלים אלא גם ברחבי העולם והיא נכנסה לדפי ההיסטוריה כטרנסג'נדרית הראשונה בעולם הכדורגל. 

ספיר ברמן (צילום: רפי דלויה)
ספיר ברמן (צילום: רפי דלויה)

בר ברימר

ברימר שהגיע מעולם הכדורגל ועשה שינוי מקצועי לאחר פציעה, לא חשב שההצלחה בעולם התרבות והבידור תגיע כל כך מהר וכל כך חזק. ברימר הוכתר מהר מאוד לגבר הסקסי של הביצה המקומית וקטף קמפיינים ותפקידי משחק רבים. עם התואר הנכסף הוא זכה גם לזוגיות לוהטת עם אחת הזמרות הצעירות המבטיחות בישראל, אגם בוחבוט. אין ספק שברימר לא יכול ללכת ברחוב בלי צבא של מעריצות שירוץ אחריו. 

בר ברימר (צילום: סיימון אלמלם)
בר ברימר (צילום: סיימון אלמלם)

מאיה ג'ריס

כוכבי טיקטוק נשארים בדרך כלל בגבולות הטיקטוק אלא שמאיה ג'ריס, צעירה בת 23 עם לוק מיוחד, החלה לצאת עם הזמרת המצליחה אלה לי להב וגרמה להרבה רעש ועניין סביבה. לאחר חודשים ספורים שהן בלתי נפרדות, החליטה ג'ריס להציע ללהב נישואים והתחרטה בעצתם של מנהלי של הזמרת. השתיים עברו לגור יחד בבניין יוקרה בתל אביב וזמן קצר לאחר מכן נפרדו ברעש גדול עם שמועות על בגידתה של להב בג'ריס. 

אלה לי להב, מאיה ג'ריס (צילום: עידו אלקסלסי)
אלה לי להב, מאיה ג'ריס (צילום: עידו אלקסלסי)

דני אבדיה

חובבי הכדורסל מכירים את השחקן המוכשר והצעיר בן ה-20, אלא שמי שלא עוקב אחר עולם הספורט, לא ממש הכיר אותו עד השנה. אבדיה שנבחר השנה לייצג את ישראל ב-NBA ומשחק בימים אלו בוושינגטון ויזארדס הפך לשם חם ולתגלית מבטיחה. עם ביקורו בארץ לאחר עונה סוערת בארה"ב, צלמי הפפראצי עטו עליו והראו לו ששקט כבר לא יהיה לו בישראל. 

דני אבדיה (צילום: http://nba.com/)
דני אבדיה (צילום: http://nba.com/)