אשת העסקים פנינה רוזנבלום
ממי אני מבקשת סליחה: “אני רוצה לבקש סליחה מכל החברים והחברות שלא הגעתי לחתונות של האנשים הקרובים אליהם בגלל הקורונה. הם אולי כעסו עליי שלא הגעתי, אבל בגלל הקורונה החלטתי שאני חייבת להיזהר. זה הדבר היחיד שאני רוצה לבקש עליו סליחה, ומכל מי שלא שימחתי אותו או עשיתי אותו עצוב או פגעתי בו”.

פנינה רוזנבלום (צילום: מאיר כהן)
פנינה רוזנבלום (צילום: מאיר כהן)

כוכבת הילדים מיכל הקטנה
ממי אני מבקשת סליחה: “מנשים ונערות רבות שנאלצו להתמודד עם אלימות והטרדות בחדרי חדרים ונכלאו למצבים קשים וטראומתיים, ללא יכולת בחירה או בריחה. אני מבקשת את סליחתכן ומתפללת לשלומכן במהרה. מי ייתן שכל אישה, נערה וילדה ירגישו מוגנות וחופשיות להיות ולהגשים את עצמן”.
מי צריך לבקש סליחה ממני: “כל גיבורי המקלדת צריכים לעשות בדק בית יסודי ולהתחרט ולהתנצל בפני עצמם על כל אותן הפעמים שאפשרו לכעס ולאגו לשלוט בהם ולא הבחינו בקווים האדומים שלפניהם. בריונות רשת הפכה לתופעה חברתית ידועה ועלינו למגר אותה”.

כוכבת הילדים מיקי מוכתר
ממי אני מבקשת סליחה: “אני רוצה לבקש סליחה בשמי ובשם מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, שלא הצלחנו להגן השנה על מספיק ילדים שעברו התעללות”.
מי צריך לבקש סליחה ממני: “אנשים שהיו עסוקים ברכילות ובלשון הרע וסילפו את האמת כל כך הרבה פעמים”.

מיקי מוכתר (צילום: אור גפן)
מיקי מוכתר (צילום: אור גפן)

הקונדיטורית אור שפיץ
ממי אני מבקשת סליחה: "הייתי רוצה לבקש סליחה מלירון שלם, החברה הטובה שלי, שהתחתנה כשאני הייתי בבית 'האח הגדול', ולכן לא הייתי איתה ולא ליוויתי אותה ביום חתונתה. לא ראיתי את ההתרגשות לפני האירוע והשמחה באולם כשהיא לבושה בשמלת כלה, ובעיקר אני מצטערת על כך שלא הייתי לצדה ו... הודחתי יומיים לאחר מכן".
מי צריך לבקש סליחה ממני: "המורה לצרפתית בבית הספר, שעוד בטרם התחיל השיעור הייתה מוציאה אותי מהכיתה ולא נתנה לי את האפשרות לנסות ללמוד צרפתית. לדעתי היא ויתרה עליי מהר בניגוד למורים אחרים שבזכותם יש לי תעודת בגרות". 

המתעמלת האמנותית ניקול זליקמן
ממי אני מבקשת סליחה: "אני צריכה לבקש סליחה מאותם אנשים שנתתי לעצמי לכעוס עליהם כשאני עברתי בעצמי משהו קשה כמו אימון שלא הלך או בכללי משהו שהתפקשש. הייתי צריכה להבין שזה לא באשמתם ואין טעם להוציא אנרגיה רעה".
מי צריך לבקש סליחה ממני: “אנשים שיצרתי איתם חברויות, ובסוף הבנתי שזה בשביל תועלת עצמית שלהם. בתור בת אדם אני יכולה להיות חברה הכי טובה בעולם, אבל רק אם זה יהיה הדדי".

ניקול זליקמן (צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי)
ניקול זליקמן (צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי)

ח"כ לשעבר נאוה בוקר (ליכוד)
ממי אני מבקשת סליחה: “הייתי רוצה לבקש סליחה השנה מאותם אנשים שפנו אליי לעזרה בכל מיני נושאים, ולא הצלחתי לסייע להם. למרות שאני כבר לא ח”כ, עדיין בכל שבוע אני מקבלת פניות רבות מאזרחים במצוקה. לחלקם אני מצליחה לסייע ולחלקם אני לא מספיקה אפילו להגיב. הלוואי שיכולתי. כיום אני אדם פרטי, ללא לשכה או עוזרים, ולכן אין באפשרותי לענות לכל אותן פניות, שלצערי רק מתרבות בשנים האחרונות, ועל כך אני מבקשת סליחה מכל הלב”.
מי צריך לבקש סליחה ממני: “אותם ‘גיבורי מקלדת’ שכתבו שקרים על אודותיי, קיללו, הכפישו ופגעו בי בתגובותיהם, בעיקר בפייסבוק”.

נאוה בוקר  (צילום: רמי זרנגר)
נאוה בוקר (צילום: רמי זרנגר)

הג'ודאית שירה ראשוני
ממי אני מבקשת סליחה: “הייתי רוצה לבקש סליחה מהמשפחה שלי על כל החגים, החתונות והאירועים שפספסתי, למרות שהם תמיד קיבלו הכל בהבנה ונתנו לי לשים את הג’ודו במקום הראשון. אני מצטערת שאני לא תמיד שם”.
מי צריך לבקש סליחה ממני: “תרבות הספורט בישראל, שהלוואי ותשתנה ותיתן יותר מקום והערכה לספורטאים שמייצגים את המדינה שלנו בכל העולם, לא רק כשהם מביאים מדליה וגם לא רק פעם בארבע שנים”.