את ראש השנה האחרון בילתה אורטל עמר בחופשה באים המלדיביים עם חברה טובה, בעוד בנה תו פרינס נשאר בהשגחת אביו בן אל תבורי ובהשגחת הוריה. לדבריה, משהו באווירה הרגועה של המקומיים, בצבע הטורקיז של המים, בחולות הזהובים ובשקט האינסופי - גרם לה לחזור משם אחרת. "חברה שלי שכנעה אותי לטוס איתה", היא מספרת כעת. "התלבטתי מה יש לנו לעשות שם לבד. אני רגילה לטוס למקומות אורבניים כמו לונדון, ארצות הברית או למסיבות ביוון. זאת הפעם הראשונה שטסתי למקום נקי, שאין בו מרוץ נגד הזמן ואין קניות או התעסקות לאיזה קניון הולכים, ולא מבזבזים זמן על איך אתה נראה. אתה נהנה מכל הקלישאות של חופשה אולטימטיבית: מהגלים, מצבע המים המהפנט, ממזג האוויר, מהיופי של הטבע, מהניתוק.

המקומיים הם האנשים הכי לבביים ומקסימים, נותנים לך יחס של מלכה. אם הייתי נשארת עוד קצת, אני נשבעת שהייתי מתאהבת באחד מהם. החופשה שינתה לי את תפיסת החיים, את הקצב שהייתי מורגלת אליו. זה עשה לי חשק לגור בבית קרקע פרטי, להיות קרובה לאדמה, עם כלב בחצר. כיום אני גרה בקומה ה־60 במגדלים בבורסה ברמת גן, משקיפה על הים ועל כל תל אביב מלמעלה. זה אחד המגדלים הגבוהים בארץ, המקצב מהיר מאוד, אינטנסיבי. למרות כל הפסיליטיז - שומר, בריכה, חדר כושר - קיבלתי החלטה ואני מתכננת בקרוב מאוד לעזוב לבית עם גינה".

אורטל עמר (צילום: שחר ארביב)
אורטל עמר (צילום: שחר ארביב)

לא היית מעדיפה לבלות בחופשה רומנטית עם בן זוג?

"ברור שהייתי מעדיפה, יש כל הזמן קווץ' בבטן בעניין הזוגיות, בעיקר כשהולכים למקום רומנטי כל כך. בוער לי מאוד למצוא אהבה כי אני רוצה עוד ילדים ומשפחה גדולה, ואני גם חייבת חוויה מתקנת ללידה שהייתה לי קשה פיזית, כמו שאני צריכה גם לגידול ילד בזוגיות. אבל, לצערי, עד עכשיו לא התאהבתי באף אחד. חברתי הטובה מיכל הקטנה כל הזמן אומרת לי: 'את לא עובדת בזה מספיק, כי אם היית רוצה את זה באמת, הייתה לך זוגיות כבר מזמן'. יכול להיות שהיא רואה מהצד משהו שאני לא רואה. אין לי בעיה להתחיל עם גברים, אני עושה את זה בקלאס, אם מישהו מוצא חן בעיניי אני לא מהססת, לא משחקת, וברוב המקרים גם משיגה את הגברים שאני רוצה".

פלטת בעבר שלא היית פוסלת זוגיות עם אישה.

"בינינו, גברים הם מייאשים כל כך, שלפעמים את אומרת 'הכל יכול להיות'. בגדול אני סטרייטית, אבל טובות ממני נפלו וניהלו מערכת יחסים עם אישה, אז אני לא יכולה להגיד לך שאין סיכוי. עדיין לא התנסיתי עם אישה, אבל מתחילות איתי מלא נשים כל הזמן. אז אי אפשר לדעת".

מי הגבר שאת מחפשת?

"אין לי רשימה של מיהו הגבר האידיאלי עבורי. אני נורא אוהבת בחורים יפים, נמשכת לגברים שיש להם גוף יפה, כמובן שאני רוצה גם מישהו עם אמביציה, שאוהב לחיות ולבלות, שאוהב לטוס ולראות עולם, שנגדל ונצמח יחד. מישהו שלא מפחד מאישה חזקה בבית. אני לא אצא עם גבר בן 50. זה טו מאץ' בשבילי. אני מחפשת פרטנר לחיים שאוכל להביא איתו ילדים ולהקים איתו משפחה. חשוב לי שהוא יהיה חבר שלי. התשוקה נגמרת עם השנים, ומה שנשאר זה החברות והמשפחה. אני רוצה לבנות קן עם מישהו שיהיה חבר טוב שלי".

אורטל עמר (צילום: שחר ארביב)
אורטל עמר (צילום: שחר ארביב)

עמר (31) נולדה בפתח תקווה. עם שחרורה מצה"ל מילאה תפקידים שונים בעולם התקשורת, והחל מסוף שנת 2014 הצטרפה לצוות כתבי השטח של התוכנית "ערב טוב עם גיא פינס". לאחרונה הצטרפה ל"נינג'ה ישראל" ול"הכוכב הבא" ככתבת שטח. בין היתר, היא עלתה לכותרות על רקע הזוגיות שלה עם הזמר בן אל תבורי. בנובמבר 2018 נולד בנם המשותף תו פרינס, וזמן קצר לאחר הולדתו השניים נפרדו. “בשנה הראשונה של הפרידה לא הייתי מוכנה לשום קשר אחר, זאת הייתה השנה הקשה בחיי", מודה עמר. "הייתי באבל ועברתי שיקום נפשי וגופני אחרי הלידה וגם פגשתי לראשונה מציאות כלכלית חדשה שלא הכרתי. פתאום את מגדלת ילד לבד, עם הוצאות רבות, שכירות והוצאות בית וכל זה – בלי שותפה, בלי לגור בבית ההורים, בלי בן זוג. בשנה האחרונה אני מרגישה שהתאוששתי, וכיום אני מאוד רוצה למצוא אהבה וזוגיות, אבל עוד לא מצאתי את האחד שלי. יצאתי ללא מעט דייטים, זה לא שלא הכרתי, התחילו איתי צעירים ממני, בגילי, מעל גילי, פשוט עדיין לא התאהבתי. עם השנים אנחנו נהיות יותר בררניות, וכשיש ילד, השיקולים משתנים. את רוצה גבר שיקבל את כל החבילה".

היו שמועות על רומן בינך ובין השחקן והדוגמן בר ברימר.

"אני ובר באמת היינו חברים סבבה, והוא מתוק אמיתי, אבל יש לו עכשיו זוגיות מהממת עם בחורה מקסימה".

בר ברימר (צילום: סיימון אלמלם)
בר ברימר (צילום: סיימון אלמלם)

איפה את כיום מבחינה כלכלית?

"כשהייתי עם בן אל, הוא דאג מאוד לפרנס, והייתה מעטפת כלכלית יציבה. הוא אחד הזמרים המצליחים בארץ, הוא הרעיף עליי כל טוב ברמות, ופתאום כשאת יוצאת החוצה, את מקבלת כאפה. פתאום את לבד וגם יש ילד בסיפור, ואת מבינה שהוצאות של ילד זה דבר יקר מאוד, וצריך לחזור לעבוד, ואני צריכה מטפלת וחלב וחיתולים ושכירות וגן. ואת מסתכלת במראה ואומרת: איך עומדים בזה? אני חייבת עבודה מכניסה, אני אקום ואעמוד על הרגליים ואתפרנס בכבוד. עם הזמן היה בינינו הסכם מזונות שהוא סבבה לגמרי. כיום הוא עומד בו ומשלם מדי חודש, אבל בואי נשים את הדברים על השולחן: לא מזה אני מתקיימת. כשהבאנו את תו, כבר היה בינינו הסכם ממון. יצאתי מהזוגיות רק עם מזונות ילד; לא מזונות אישה, לא דירה, לא רכב, הוא בהחלט משלם יותר מאדם ממוצע, אבל הוא לא אדם ממוצע, וזה בסדר. אני לא מתלוננת, ידעתי מראש עם מי אני מביאה ילד לעולם. גם כשנפרדנו הבנתי שרוב הנטל ייפול עליי, לא ידעתי עד כמה זה קשה, אבל זה הופך מיום ליום להיות הרבה יותר קל. גם אם יש קשיים, אני תמיד אמצא לזה פתרון. אני לא אוותר לעצמי כי אני אם חד־הורית. אני אביא בייביסיטר ואקנה חולצה פחות בחודש. זאת הגישה שלי לקושי. האמהות שינתה הכל, האמהות הפכה אותי לאישה חזקה. תו הוא האושר והכוח הגדול שלי".

איך היחסים שלך עם בן אל כיום?

"כמו היחסים שלנו עם מצרים, יחסים קרים. יש שלום, אבל הוא מאוד קר. אי אפשר לדעת מה יקרה מחר".

אורטל עמר, בן אל תבורי (צילום: אינסטגרם)
אורטל עמר, בן אל תבורי (צילום: אינסטגרם)

מאז הפרידה בין השניים, הקשר שלהם ידע עליות ומורדות וכלל הרבה סיקור תקשורתי של הקרבות והסכסוכים ביניהם.

בשבועות האחרונים בן אל אמר עלייך דברים כמו "לעולם לא יהיה קאמבק עם אורטל, אנחנו לא מסתדרים, הקשר שלנו פגום מאוד, אני מעדיף לא להיות איתה בקשר לעולם". איך את מרגישה כשאת שומעת את זה?

"זה בהחלט לא נעים לקרוא, אבל אני לא מגיבה לדברים הקשים שהוא כותב עליי, כי הוא כותב את זה ברגע של כעס ועצבים, ולפעמים אדם רוצה לפרוק אז הוא כותב. אני לא רואה את עצמי חוזרת לקרבות שהיו בינינו ברשתות החברתיות כפי שקרה לנו בפרידה, זה לא יקרה שוב, אני כבר לא שם. אני ובן אל כבר שנתיים לא יחד, בעיניי הוא השתנה, הוא לא אותו בן אל שיצאתי איתו, אני לא יודעת מה עובר עליו כי אנחנו לא בקשר, אני מניחה שהוא מנסה להעביר לי מסרים שונים, ולכן הוא כותב את הדברים הללו. בעיניי זה לא מכבד לא אותו ולא אותי, זה מיותר".

את סלחנית כלפיו. ייתכן שעדיין יש לך רגשות?

"כבר אין לי שום רגש רומנטי כלפיו".

אין שום סיכוי לקאמבק?

"אין שום סיכוי לקאמבק, אבל כן יש 'אבל', תראי את ג'ניפר לופז ובן אפלק, אי אפשר לדעת, לעולם אל תגיד לעולם לא".

בן אל תבורי, אורטל עמר, תו פרינס (צילום: משה נחמוביץ')
בן אל תבורי, אורטל עמר, תו פרינס (צילום: משה נחמוביץ')

אחד הדברים שאני יודעת שמפריעים לך במיוחד הוא כשמעניקים לך את הטייטל "האקסית של".

"ברור שזה לא נעים לי, אני רוצה לעמוד בזכות עצמי. התחלתי לעבוד בעולם הזה הרבה לפני שהכרתי את בן אל. הכרתי אותו במסגרת העבודה, הוא התפרסם בצורה מטאורית, והפרסום איתו כמובן פתח גם לי המון דלתות. אבל בכל ארבע השנים שלנו יחד, הציעו לי ולבן אל לעשות הרבה דברים משותפים, כולל קמפיין משותף גדול ואינספור פניות לשערים משותפים וראיונות זוגיים - וסירבנו. לא ראיתם אותי בשום קליפ שלו, הוא לא קידם אותי או סידר לי עבודה. לא האמנו בדרך הזאת, שנינו חשבנו להשאיר את הזוגיות שלנו מחוץ לקריירה, וכל אחד התקדם לבד בזכות עצמו. כל מה שהשגתי זה בזכות עצמי. נכון שהשם שלי הפך להיות יותר מוכר בגללו. זה לא הופך את זה לנקודת זכות, אלא יותר מקשה להתנער ממנו, כי אני נבחנת כבת זוג של או כאמא של. תו לפעמים מעניין אנשים יותר ממני".

לאחרונה עלתה לכותרות הסולחה בין בן אל תבורי לאביו, הזמר שימי תבורי, לאחר סכסוך רב שנים בין השניים. “אני מאוד שמחה, ולמען האמת היה לי חלק בזה", אומרת עמר. "אני נתתי לשימי את הכתובת של בן אל, עזרתי וייעצתי לו וליהודית (באומן, רעייתו של שימי תבורי – מ"ל). תזמנו את המפגש ביניהם ליום שבת, ודאגתי שגם תו יהיה שם. אני מאושרת שהם השלימו. בעיניי זה כאב ענק בלב כשאבא ובן לא מדברים, משפחה זה ערך עליון. כששימי לא הגיע לברית של תו, הלב שלי נשבר, וזה כי הוא לא הוזמן. יש להם הרבה פערים להשלים. אני מקווה בשבילם שהם גם יעשו דואט בקרוב. אני מאוד אוהבת את שימי ויהודית, אנחנו גרים קרוב ונפגשים לקפה ועוגה מדי שבוע. אני ויהודית מדברות מדי יום, היא אישה מאוד חכמה, מייעצת לי, יש מה ללמוד ממנה, היא אמא נפלאה וסבתא מסורה, וגם שימי סבא טוב לתו. הקשר בין שימי ליהודית, למרות כל המבקרים למיניהם שהטילו דופי, הוא טהור ויפה כל כך. הם באמת אוהבים אחד את השני אהבה טהורה. לקנא במה שיש ביניהם".

שימי תבורי, יהודית באומן (צילום: פלאש 90)
שימי תבורי, יהודית באומן (צילום: פלאש 90)

עם אביבה תבורי יש לך קשר?

"עם אביבה תבורי אין לי שום קשר. אני מכבדת אותה, היא סבתא של הבן שלי, אין לי איתה מעבר לזה כלום".

לאחרונה צילמה עמר סרט קצר העוסק במצבה הבריאותי של קארין באומן, בתה של יהודית, הסובלת מאנורקסיה ובולימיה. "ליוויתי את קארין באומן בכל התהליך שהיא עוברת עם מצלמה קטנה. אני גם עורכת וגם כותבת, וזה יתפרסם בקרוב בתוכנית של גיא פינס", היא אומרת.

אם בגיא פינס עסקינן, לאחרונה עזבה עמר את מערכת תוכנית הבידור לאחר שש שנים. "עזבתי את גיא פינס ברוח ממש טובה כי זאת משפחה שלי", היא אומרת. " מצחיק שאנשים חושבים שפיטרו אותי. עזבתי כי הרגשתי שעשיתי הכל: הייתי עורכת, כתבת חוץ והייתה לי פינה, והרגשתי שהגעתי לתקרת הזכוכית. וזה גם המון שעות עבודה כך שאין לי אפשרות להתקדם בתחומים נוספים. יכול להיות שאני אחזור בעתיד, אי אפשר לדעת אם תהיה הצעה מעניינת. אבל כן עשיתי החלטה לא פשוטה. רעדתי מפחד מהמצב הכלכלי הצפוי ודאגתי מה יקרה אם לא אמצא כלום".

אורטל עמר, גיא פינס, מיכל הקטנה (צילום: פרטי)
אורטל עמר, גיא פינס, מיכל הקטנה (צילום: פרטי)

ואז לוהקת להיות כתבת שטח "בנינג'ה ישראל" וב"הכוכב הבא", קיבלת תפקיד ראשון בסרט קולנוע, ובקרוב תככבי "בגולסטאר נשים".

"האמת שמאז שעזבתי את גיא פינס אני פורחת. בחג הזה, ב־23 בספטמבר, אהיה בעמדת השידור החי ואנחה את מוקד ההתרמות של 'כנפיים של קרמבו'. אבל טלוויזיה זה לא הכסף הגדול. נבחרתי להיות השגרירה של תוספי התזונה של סולגר. נבחרתי גם להיות פרזנטורית בקמפיין גדול של מוצרי השיער 'לה בוטה', ומיד אחרי סוכות נצלם את הקמפיין. וכמובן אני מתחזקת את הרשתות, שזה הכסף הכי גדול והכי נגיש. נורא נוח לחברות להשתמש בך, יודעים לאיזה קהל את פונה, וככה את מדייקת את המוצרים. חשוב לתחזק את העבודה ברשתות, כי יש חודשים שאין פרויקטים בטלוויזיה".

איך הייתה החוויה בריאלטי הראשון שלך, עונת הנשים של "גולסטאר", שצפויה לעלות בחודש נובמבר הקרוב?

"'גולסטאר' הייתה חוויה הזויה כי זאת הפעם הראשונה שאני עושה ריאליטי. רוב הבנות שם מנוסות, כבר עברו ריאליטי אחד או שניים. קיבלתי שוק בימים הראשונים, פתאום אני רואה איך זה עובד מאחורי הקלעים וכמה זה אינטנסיבי. הכרתי חברות לחיים, שנשארו איתי עד היום, כמו רוסלנה רודינה, מאיה בוסקילה, מיטל דהן ושמחה גואטה, ובעיקר הייתי בשוק ששיחקתי כדורגל, וכמה זה כיף ואיזה אדרנלין זה להבקיע. לצערי, גם נפצעתי וקרעתי את הארבע־ראשי בקרע קל. בקושי יכולתי ללכת, אבל הגוף כבר החלים".

אורטל עמר (צילום: רפי דלויה HOT)
אורטל עמר (צילום: רפי דלויה HOT)

מה הכיוון העיקרי שאת שואפת אליו?

"תפקיד בפריים־טיים. מהבחינה הזו אופירה אסייג שברה תקרת זכוכית. היו הרבה שנים שמזרחים - או כאלה בעלי לוק מזרחי - לא הובילו שום דבר בפריים־טיים. לצערי, זה עדיין קיים עד היום, אבל המציאות משתנה. אופירה מובילה תוכנית חזקה בטלוויזיה, ואני מאמינה שבקרוב גם אני אוביל, לאט אבל בטוח. אני עושה מלא אודישנים למשחק, לדברים הכי גדולים שאת יכולה לחשוב עליהם. לקחתי המון שיעורי משחק. אני רוצה לשחק בסדרות גדולות. צילמנו עכשיו סרט קולנוע שצפוי לצאת בקרוב לאקרנים - 'לאהוב את צ'ארלי' - עם נועה קירל, אלון אבוטבול, מיכאל אלוני, עדי הימלבלוי. אני מאמינה בעבודה קשה. אני מאמינה שהדבר הגדול הבא כבר בדרך . מי שרוצה להיות טאלנט - צריך לעשות הכל. וגם כדאי להוציא שיר אם אפשר".

רגע, יש גם תוכניות לקריירה מוזיקלית?

"האמת שכל הזמן עובר לי בראש לעשות שיתוף פעולה עם ראפרים כמו טונה או רביד פלוטניק. אם היה מזדמן לי לעשות שת"פ כזה, הייתי עפה על זה מיד. האמת שישבתי עם שני כותבים רציניים מאוד, אני עובדת על זה כבר תקופה. אני מכירה המון זמרים כי אני עושה תוכנית רדיו עם ירון אילן כבר שבע שנים ברדיו ירושלים. אם אני אעשה משהו, אעשה משהו רציני, שלא יהיה סתם עוד גימיק".

ומה עם שת"פ עם בן אל? זו שאלה מתבקשת.

"זה לא הדבר הראשון שאני אחשוב עליו, לעשות עם בן אל דואט זאת תהיה טעות מרה".

בן אל תבורי, אורטל עמר, תו פרינס (צילום: משה נחמוביץ')
בן אל תבורי, אורטל עמר, תו פרינס (צילום: משה נחמוביץ')

עמר, בוגרת תואר בכלכלה, גדלה בבית מסורתי לאבא מהנדס בתעשייה האווירית ולאמא מורה. " הייתה לי ילדות מושלמת", היא מתארת. "הייתי ילדה מוצלחת, תלמידה מקובלת ומצטיינת, חמש יחידות מתמטיקה ואנגלית. בגיל 16 יצאתי לעבוד, בחיים לא נגעתי בסמים ובסיגריות, אין שום תיבות פנדורה נסתרות. אבא שלי היה לוקח אותי לטיולים והצגות, הייתי רקדנית, תמיד התעסקתי בספורט. וכל ההצלחה היא הודות להורים שלי שהשקיעו בי וגידלו אותי לתפארת. ההורים שלי הם אנשים טובים וצנועים שעובדים באותה עבודה כבר מאה שנה וחיים באותו קצב המון שנים. משפחה ישראלית עם האוכל הקלאסי של שישי, עם החינוך והערכים, מאוד לא ראוותניים".

איך הם מתמודדים עם כל הפרסומים עלייך ועל בן אל?

"כשחשפו את הפרידה שלנו בתקשורת, זה לא היה להם נעים, קשה להם מאוד עם החשיפה. שאלו אותם שאלות בעבודה, והם אנשים מאוד פרטיים. אמא שלי לוקחת קשה כל ידיעה שמתפרסמת עליי, היא ממש נפגעת בשמי. אבא שלי קצת יותר קליל, אבל אמא שלי נורא שמרנית, היא גם לא אוהבת שאני מעלה תמונות חושפניות לרשתות החברתיות. היא מרגישה לא נוח עם זה. למרות שאני חושבת שמי שמשתף תמונות חושפניות ברשתות, זה לא מעיד על האופי או הערכים שלו, אלא רק על הרצון שלו לקבל תשומת לב. כל מי שנמצא בתחום הזה משווע לתשומת לב. יש יחידי סגולה כמו מירי בוהדנה שלא צריכים את זה. מירי באה פיזית לעבודה, מסיימת והולכת. היא לא ממשיכה לתחזק את זה, למירי אין אינסטגרם".

נראה שחיצוניות חשובה לך מאוד.

"כן, אני מתעסקת במראה חיצוני וחשוב לי להיראות טוב. אני אוכלת בריא ועוסקת בספורט, יש לי תזונאית ומאמנת כושר ומאמנת יוגה, ויש לי קרמים לגוף - לכל חלק ממנו - מסיכת ישבן ומסיכת נפח ישבן, מסיכת קרקפת, שמן לריסים, קרם שפתיים, קרם עיניים, שמני גוף, סרומים שונים. שגרת הטיפוח היומיומית שלי היא קבועה וקפדנית, זה מוכיח את עצמו בתוצאות בשטח. גם מבחינת משקל אחרי ההריון נשארו עודפים, והגוף משתנה והעצמות זזות, אז לקחתי תזונאי שהצליח להחזיר לי את הגוף למצב נערי, של לפני ההריון".

אורטל עמר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
אורטל עמר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

איך ההורים שלך מתמודדים עם העובדה שהבאת לעולם ילד מחוץ לנישואים?

"בגלל שהם כל כך לפי הספר, אז ברור שהאכזבה הייתה גדולה כשבישרתי להם שאני בהריון ולא היינו נשואים. זה היה שוק גדול עבורם. בהתחלה היה להם קשה, הם היו בטוחים שבסוף עוד נתחתן, תמיד הייתה להם ציפייה ותקווה. לא קל להם שאני אם חד־הורית, אבל הם השלימו עם זה. כי גם הקיים הוא טוב, תו הוא הנכד הראשון שלהם, והם מאוד אוהבים אותו ושמחים. מובן שהם היו רוצים לראות אותי בזוגיות יציבה, מביאה ילדים".

לרגל חג הסוכות, מי האושפיזין שהיית מארחת בסוכה שלך?

"הייתי מארחת את תו ואת ההורים שלי, את ביבי ונפתלי בנט יחד בסוכה, את הזמר פרינס הייתי מחזירה מהעולם הבא כי הוא הזמר שאני הכי אוהבת ועל שמו נקרא הבן שלי. הייתי מארחת תושב מקומי מהמלדיביים שילמד אותנו שקט נפשי ואדישות מהי, את ג'קי אזולאי כי צריך שמישהו שיבשל, את אדיר מילר שיצחיק אותנו, את הבן זוג הדמיוני שלי, מי שלא יהיה, את שימי ויהודית כמובן, שימי ישיר לנו יחד עם פרינס והם יעשו דואט בלתי נשכח. והייתי רוצה גם את אייל ברקוביץ' כי תמיד יש לו מה להגיד, אז שיהיה נושא שיחה".

ומה עם בן אל?

"שיהיה חג שמח לכולם והמון בריאות". 

אורטל עמר (צילום: שחר ארביב)
אורטל עמר (צילום: שחר ארביב)