קשה שלא לשים לב לדמיון בין הזמר הצעיר גל אדם (19) לאחיו הבכור, הזמר המצליח עומר אדם (27) שכבש את מצעדי הלהיטים בשנים האחרונות ויחד איתם את הבמות הגדולות בישראל. גל שהחל את הקריירה המוזיקלית שלו לפני כשלוש שנים עם הסינגל "לקחת איתך הכל", נאלץ להתמודד עם הטייטל "אח של" אחד הזמרים המצליחים במדינה, עם כל ההיתרונות והחסרונות שמביא איתו המעמד. 

"לא הייתה לי אפילו טיפה של מחשבה על קריירה מוזיקלית כשהייתי ילד. ראיתי את עומר והערצתי אותו אבל לא שאפתי לכיוון הזה בכלל. זה קרה לבד, אנחנו שרים בבית המון עם סבא וחברים. כל הבית סביב מוזיקה – אבא מנגן, אמא שרה, גם האח האמצעי (רואי) שר ופתאום התחלתי לאהוב את זה. אמרו לי: 'מה לא תעשה עם זה משהו?'. הלכתי על זה, הרגשתי שזה אני", מספר גל על הרגע שבו הבין שהוא רוצה להיות זמר. 

גל אדם (צילום: אלוני מור)
גל אדם (צילום: אלוני מור)

בילדות בנית על קריירה בכדורסל, נכון?
"הייתי שחקן כדורסל של החיים", מספר גל. "הייתי בקבוצה של בית דגן ליד הבית. שיחקתי במשך עשור, מגיל חמש ועד גיל 15. בגיל 15 אמרו לי: 'או שאתה הופך את זה למקצועי או שלא'. הבנתי שאני לא שם במאה אחוז והגובה קצת הגביל אותי כי אני 1.72, אז עברתי לתחום השירה". 

מי שדחף אותך לקריירה המוזיקלית היה אבא?
"אף אחד לא דחף. הוא עומד מאחוריי, עוזר ומכוון אותי. אבא הוא הראש, אמא מהתחום שלה של בריאות הגוף והנפש. כל אחד עוזר מהצד שלו". 

יש הרבה תגובות על זה שאתה בעצם חיקוי של עומר. זה מפריע?
"אי אפשר להתעלם מזה שיש דמיון בנינו אבל זה לא מפריע לי שאומרים שאני דומה לו, זה מי שאני. אנחנו אחים ויש הרבה דברים דומים שאי אפשר להסתיר אותם. אני מוציא שירים ואנשים כותבים לי הרבה תגובות חמות. אני לא מסתכל על ההשוואות, תמיד יהיו צרי עין שיחפשו מה לא בסדר אבל אין מה לעשות. ממשיכים עם הראש למעלה והכל בסדר. אי אפשר להתעלם מזה שאני אח של עומר אבל אני בונה את הקו שלי עם החומרים שלי. יש לי כיוון אחר משל עומר. שנינו על קו המוזיקה המזרחית אבל יש אווירה שונה. השירים שלי יותר צעירים, אני מנסה להביא חדשניות, בהתאם לגיל שלי".

איך היה לגדול לצד אח כל כך מפורסם?
"זה לא היה פשוט. בהתחלה זה היה לי מוזר אבל גדלתי ככה מגיל מאוד צעיר. בשלב מאוד מוקדם הבנתי את זה ובלעתי את זה. היו מציקים בבית הספר ואומרים לי כל הזמן 'הנה אח של עומר' וזורקים הערות. למדתי לחיות עם זה, זה לא עניין אותי יותר מדי".

גל אדם (צילום: אלוני מור)
גל אדם (צילום: אלוני מור)

יש דברים שלמדת מהקריירה של עומר ותדע להתנהל אחרת?
"כשמסתכלים לאחור לומדים מהדברים ואומרים זה בשבילי וזה פחות בשבילי. אני לא רואה משהו שעומר עשה שאני לא רוצה לעבור. הוא עבר קשיים בקריירה כשהיה יותר צעיר והתלבט אם הוא רוצה להמשיך או לא, אלה מחשבות הגיונית כי אי אפשר לדעת מה יהיה עוד שנה או שנתיים".

הוא גם בנה עסקים ליום שאחרי הקריירה המוזיקלית. אתה גם חושב על זה?
"בטח. צריך משהו בטוח שתוכל להמשיך איתו אם הקריירה המוזיקלית לא תתקדם. יש את העסקים של הבית, אנחנו אנשי עבודה. אני מאמין שאכנס לשם עוד כמה שנים אבל כרגע עדיין לא". 

עומר אדם (צילום: ערן לם)
עומר אדם (צילום: ערן לם)

גל ששם את כל הקלפים שלו על הקריירה המוזיקלית, שחרר לשיפוטם של הקהל הישראלי כבר תשעה שירים, כשאחד מהם "עברו חודשיים", הוא דואט עם הזמרת אגם בוחבוט, אותה פגש גם בסבב ההופעות "סופרסטאר" בקיץ האחרון, שם הופיע עם הזמרים המצליחים סטטיק ובן אל, יהונתן מרגי, נועה קירל וסטפן לגר. גל שמבלה את מירב זמנו באולפנים, שחרר את הסינגל העשירי שלו "אמצע תל אביב" אותו כתב טליסמן (טל בן נון) והפיק מוזיקלית גלעד מרקוביץ'. "הוא לא הכי קצבי ולא הכי שקט, שיר ביניים כזה. שיר מגניב על עתיד והקליפ עם חללית ונסיעה בזמן", סיפר גל.

יש רצון לכתוב ולהלחין בעצמך?
"יש שיר שכתבתי ועוד דברים שאני עובד עליהם. התחלתי לנגן על קלידים ויש לי אולפן בבית. זה מגיע לבד כי אני יושב כל יום באולפנים עם אנשים ויוצרים. אני מנסה לפתח את זה לאט לאט. אני עדיין לא מספיק חד על זה, אני צריך עוד מישהו איתי כרגע". 

מה אתה אוהב לשמוע? ממי אתה מקבל השראה?
"אני אוהב לשמוע הכל. גם בארץ וגם בחו"ל. גם החדשים, גם הישנים. זה תמיד חשוב, לשמוע מה הולך עכשיו, מה חזק ומה פחות. אני אוהב גם היפ הופ, את כל הסגנונות חוץ מרוק כבד. אני שומע המון שירים מיוון. הרבה שירים עובדים על לחנים שהם לא מהארץ. 'כשאת איתו' ששר אייל גולן זה שיר במקור של הזמר ניקוס ורטיס. אני לוקח מזה השראה ומתחיל לחשוב על הלחן ואיך אני מכניס את עצמי לשם". 

גל אדם (צילום: אלוני מור)
גל אדם (צילום: אלוני מור)

אומרים שכותבים טובים הם אמנים שחוו קושי או כאב. 
"אני עדיין לא שם במאה אחוז כדי להביא את זה, אני סביב זה. אף פעם לא נכנסתי עמוק מדי לרגש בכתיבה. ברוך השם לא חוויתי כאבים שיש לי צלקת מהם. אני מנסה לאלתר מה שבא". 

עומר לא מתראיין לתקשורת. למה אתה כן?
"אני בתחילת הדרך, חשוב לי להראות מי אני, שיכירו וישמעו אותי. כשאתה בא להתראיין אתה מבין שיכולים לקחת משפט מפה ומשם ולהוציא מההקשר אבל אני לא מפחד מזה. אני בהתחלה וחשוב לי להתראיין ולהראות מי אני".

אז מי אתה?
"אני זמר, חייל בצה"ל. יש לי בגרות מלאה בגימנסיה הריאלית. אפילו סיימתי בהצטיינות. אני אוהב מסיבות, חברים, חפלות ואת כל הבלגן. אני חולה על בשר, אני שף מספר אחת. תמיד שיש על האש אומרים: 'גל לך למנגל'. אני מוריד חולצה ושולט על הפס. אני השף של הבית, אבל רק בבשר, כל השאר זה אמא". 

גל אדם (צילום: אלוני מור)
גל אדם (צילום: אלוני מור)

מה השגרת היומית שלך?
"אני עושה יומיות בצה"ל. מקפיד על ספורט פעמיים בשבוע – כדורגל, טניס, כדורסל ומתקנים שיש לי בבית. אני קובע הרבה אולפנים כדי שאני אהיה בלוח זמנים של עבודה. כותב מנגינות וכמובן שיש את מטלות הבית – לטפל בחצר ובכלבים, זה התפקיד שלי בבית. אני לא מפונק, זה בית עם חינוך צבאי של אבא. מגיל קטן אבא היה אומר לי לקום ואם אני לא קם, הייתי מקבל שפריץ של מים. אין ברירה, קמים". 

אדם (19) גדל למשפחה עם קריירה צבאית ענפה. אביו, יניב אדם, שימש סגן מפקד יחידת שלדג וסמג"ד של גדוד הצנחנים 202. סבו של אדם הוא אלוף-משנה וניצב משנה שמואל אדם, שהוא בן דודו של האלוף יקותיאל אדם. גל כמו אחיו הגדול, ויתר על קריירה צבאית ענפה אבל הערכים הצבאיים של מוסר עבודה ונתינה לזולת השתרשו בו מילדות, כך נדמה מהסיפורים של המנהלת, יעל זוהר, שיושבת לצידו לאורך הראיון ושומרת עליו מכל משמר. אדם הצליח להיכנס גם לביצת הרכילות הישראלית עם רומן פוטוגני במיוחד לדוגמנית נועם בוהדנה (19), אחייניתה של מירי בוהדנה

גל אדם, נועם בוהדנה (צילום: באדיבות עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור)
גל אדם, נועם בוהדנה (צילום: באדיבות עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור)

כיאה למפורסם הייתה גם זוגיות עם הדוגמנית נועם בוהדנה. נפרדתם, חזרתם ושוב נפרדתם. מה קרה?
"זה לא עכשיו סיפור קשה חס ושלום. נפרדנו כמו כל זוג, אין כאן משהו כואב, נפרדנו באהבה ובכיף. זה פשוט לא עבד, הרגשנו שזה לא שם ושאנחנו רוצים לחיות את הלבד כרגע, אנחנו רק בני 19. אני כרגע לא מחפש זוגיות בכלל, אני רוצה לחיות את החיים ולהנות מהרווקות". 

גל אדם (צילום: אלוני מור)
גל אדם (צילום: אלוני מור)

מתחילות איתך הרבה בנות?
"מתחילות איתי פה ושם אבל זה לא מעניין יותר מדי. יש לפעמים תגובות מוזרות. העליתי פעם אחת תמונה ומישהי כתבה לי: 'נראה לי שהתבלבלת, אתה צריך לבוא אליי'. אני לא עונה לדברים האלה, אבל אני לא פוסל שיצא דייט מהאינסטגרם, זה אתר הכרויות של החיים".

מה חשוב לך שיהיה בבת זוג?
"קודם כל שיהיה לה אופי טוב. שתהיה ילדה טובה מבית טוב – זה חשוב שהבסיס יהיה טוב. שתהיה אישה של בית – חמה, דואגת, אוהבת. שיהיה לה עיסוק ולא תשב לי על הוריד. כל השאר זה בונוס.

מראה חיצוני?
"קודם כל מראה חיצוני, זה חייב להתחיל משם. אני לא בררני, אוהב הכל, רק שיהיה יפה".

גל אדם (צילום: אלוני מור)
גל אדם (צילום: אלוני מור)

יש את החשש שבנות ירצו להיות איתך בגלל הייחוס המשפחתי?
"אם זה קורה, אני מבחין בזה. זה לא רק בחורות, זה גם חברים. בשביל זה יש את החברים מהילדות ועם בנות יוצאים תקופה ואפשר מהר מאוד להבין אם זה מסיבות לא נכונות. אנשים רואים פרסום וישר מנסים לדחוף את עצמם אבל עם השנים למדתי לנפות את מי שלא קשור. כל החברים שלי גדולים ממני. גדלתי בבית כזה שיש לי אחים גדולים עם חברים גדולים וכולנו חבורה אחת גדולה".

אין ריבים בין האחים?
"לא, עברנו את השלב הזה. הקטן מכבד את הגדול ממנו והאמצעי את הבכור. הם מבקשים ממני משהו ואני חייב לעשות". 

גל אדם (צילום: אלוני מור)
גל אדם (צילום: אלוני מור)

מה העצות שעומר נתן לך כאחד שבתוך התעשייה הזאת שנים?
"הוא אמר לי בהתחלה אפילו לא להתחיל עם זה בכלל כי זה עולם קשה. הוא אמר לי: 'אם אתה מרגיש שזה זה בלב שלם, אז תלך על זה - אני לא אגיד לך בחיים לא'. כשהוא ראה שאני בתוך זה אז הוא תמך בי. הוא תומך בי בהכל, אני מתייעץ איתו גם על שירים". 

מה החלום? 
"שיכירו את השירים שלי והיצירות שאני עוד אעשה, להופיע בבמות גדולות ולשמח אנשים - זה הכי חשוב". 

יש חלום לקריירה מעבר לים?
"שהייתי יותר צעיר אמא שלי הייתה אצל רב שאמר לה שאני אגיע לחו"ל. מאז זה תקוע לי. למנף את הקריירה לשם זה לא קל, אני בינתיים כאן". 

גל אדם (צילום: אלוני מור)
גל אדם (צילום: אלוני מור)