כמו זוגות רבים אחרים שחוו פרידה קשה בתקופת משבר הקורונה של שנת 2020, גם יוצאי הריאליטי "האח הגדול" מעיין אשכנזי ואביחי אוחנה הסעירו את המעריצים שהודיעו על פרידה אחרי ארבע שנים של זוגיות, כשכבר היה נדמה שטבעת האירוסים קרובה מתמיד להישלף. שנה חלפה מאז ואשכנזי שספגה אש מהמעריצים שלא אהבו את הצעד של השניים, נאלצה להתמודד עם שמועות על זוגיות עם הכדורגלן שלומי אזולאי, אך הכחישה. 

אשכנזי (30) לקחה החלטה שלא חשבה שתעשה לעולם ומצוידת בבגד ים קטנטן, הגיעה לפיליפינים להשתתף בעונה החדשה של "הישרדות VIP" (יום שבת אחרי החדשות, רשת 13). "זה משהו שאמרתי שאני לא אעשה בחיים כי מאוד פחדתי. תמיד הייתי רואה ומאוד אהבתי לצפות אבל תמיד אמרתי שאם יש ריאליטי שאני לא אעשה בחיים זה 'הישרדות'. בשביל מה? למה המזוכיסטיות הזאת? אני גם ככה מזוכיסטית בחיי היום יום שלי. הסוכן שלי אמר לי: 'אחרי "האח הגדול" לא עשית כלום ועברו ארבע שנים. בואי נהיה כנים, את רוצה להישאר בתודעה. את רוצה שיראו מי זאת מעיין שעברה ארבע שנים מאז "האח הגדול" וגדלה והתחשלה. מה אכפת לך?'. אני מודה - אני רוצה להישאר בתודעה, אז אמרתי 'יאללה'. היה לי מאוד קשה לתת תשובה סופית אבל בסוף החלטתי ללכת על זה".

מעיין אשכנזי (צילום: אוהד קב)
מעיין אשכנזי (צילום: אוהד קב)

איך התכוננת לחוויה הזאת?
"לאבא שלי יש בית ספר לקרטה והוא מדריך קיק בוקס ומאמן כושר אישי ומשם אני הגעתי להיות מאמנת כושר. היינו כמעט כל יום מתאמנים. הוא היה מאמן אותי בים כדי שאני ארגיש את החול. הוא היה נותן לי להחזיק מוט עם ידיים ישרות למעלה כדי לדמות משימות שאולי יהיו לי על האי. התחלתי לשמור על תזונה מסודרת ולפני הטיסה לא היה לי כל כך תאבון כי הייתי בלחץ ומחשבות, אז הפסקתי לאכול מההתרגשות. הכנה נפשית אי אפשר באמת לעשות כי את הולכת ללא נודע. דיברתי עם שורדים מהעונות הקודמות כמו טילטיל. הוא אמר לי דברים שאחר כך הגעתי לאי ואמרתי 'זה נכון מה שהוא אמר'. הוא אמר לי שאף פעם לא יודעים באמת מתי אתה בטוח וברגע שאני ארגיש שאני בטוחה במקום שלי בשבט, שם להיזהר". 

מה היה לך הכי קשה שם?
"הייתי גם עם אנשים שזרים לי וגם עם אנשים שאני מכירה מהתעשייה אבל הבנתי שאף אחד לא חבר ואף אחד לא משפחה וכולנו שם לאותה מטרה. היה את הקושי של הרעב, הקור, העקיצות והחוסר בשינה. כמובן היה את הגעגוע הביתה והפחד בלילות. היינו באמת בנתק, ב'האח הגדול' המשפחות היו מגיעות וצועקות מהגבעה והכניסו את אמא שלי לאחת המשימות וב'הישרדות' באמת אין לך שום דבר, את בנתק מוחלט".

מעיין אשכנזי (צילום: אוהד קב)
מעיין אשכנזי (צילום: אוהד קב)

היה חשש מבגידות? 
"זה כל הזמן בראש. אי אפשר לדעת אם מישהו שעכשיו לחץ לך את היד, לא הוא לא הולך מאחורי הגב ולוחץ יד למישהו אחר – וזה קרה. היו המון בגידות, שקרים ותחמנויות אבל זה חלק מ'הישרדות'". 

מה למדת על עצמך?
"תמיד ידעתי אני פייטרית, אמיצה, לוחמנית, לא פראיירית, שיש לי כוחות ותעצומות נפש ושעברתי בחיים המון דברים קשים ותמיד נשארתי עם רגליים על הקרקע. אני חושבת ש'הישרדות' רק חידדה לי את מה שידעתי – שאני רגישה, טובה, שאני תחמנית שאני רוצה, שאני יודעת לבגוד כשצריך, שאני יודעת לשקר יפה מאוד כשצריך, שאני בוכה כשצריך ושאני שורדת כשצריך. להגיד לך שהתבגרתי? שזה שינה אותי? שיש לי טראומה? לא, לא מרגיש לי".

מעיין אשכנזי (צילום: אור גפן)
מעיין אשכנזי (צילום: אור גפן)

לא הייתה טראומה מ'הישרדות'? לא ישנת על הרצפה? אכלת בכמויות?
"יש לי משפחה שהיא עוגן מאוד חזק בחיים שלי. אבא ואמא שפויים, אחים טובים. יש לי מקום טוב לחזור אליו. יש לי קריירה לחזור אליה ואני צריכה להיות מאוד מפוקסת. אני לא ילדה בת 18 שיכולה לחזור מהפיליפינים עם טראומות. מאז הפרידה מאביחי אני גרה עם אמא שלי ואני צריכה להראות לה שאני בסדר, שלא תחשוב חלילה שנדפקתי וזה ישפיע על מצב הרוח שלה. יש טראומות, יש לי צלקות על הגוף ממשימות ונפילות אבל לא ישנתי על הרצפה או אכלתי כמו חזירה ועליתי במשקל, להפך – מאז שחזרתי לארץ רק רזיתי".  

עם חזרתה של אשכנזי שזופה ורזה מהאי של "הישרדות VIP" בפיליפינים, השמועות למערכות יחסים רומנטיות שבו לדבוק בה, אך הפעם עם השורדים שחלקו איתה את פיסת האי הקטנה. השורדת הטרייה נתפסה בבילויים משותפים עם השורד שלצידה, יהונתן בשן והיו גם שמועות על רומן סודי באי עם אוהד בוזגלו.  

יהונתן בשן, מעיין אשכנזי (צילום: אור גפן)
יהונתן בשן, מעיין אשכנזי (צילום: אור גפן)

"אני לא באמת יכולה לענות על זה", אומרת אשכנזי. "אני יכולה להגיד שהיום אני חברה טובה מאוד של שניהם. היו דברים, אני לא אומרת עם מי אבל יש למה לצפות ברמה הרומנטית. באתי ל'הישרדות' ואמרתי שאני לא מחפשת להיכנס למשהו רומנטי אחרי הזוגיות ב'האח הגדול' ושאני רוצה להיות בפרונט אבל המשחק מביא אותך למקומות אחרים ויש דברים שיותר חזקים ממה שחשבתי לעצמי לפני שהגעתי לשם". 

אז חזרת מהאי עם אהבה?
"הייתי יכולה להגיד שכן בשביל הטיזר אבל מצד שני אני היום רווקה, אז אני קצת אסתור את עצמי. היה צורך בחיבור וחיבוק. כולנו ישנו כפיות והתחממנו אחד בשני – נשואים או רווקים. זה לא היה ברמה הרומנטית אלא כי נורא קר ורק מחפשים חיבוק ואהבה מהמקום האנושי, כי היינו בסיטואציה ממש לא אנושית. אנחנו ערומים, רעבים, אבודים, בודדים ומחפשים בכל זאת משהו להישען עליו. כשאתה מחפש להישען על מישהו זה יכול להפוך לרומנטי כי יש קצת מתח מיני. אחרי כמה לילות החיבוק הפך להיות יותר קרוב מהחיבוק של הלילה הראשון. הרווקים הרשו לעצמם קצת יותר וזה בסדר - יכולנו, למה לסגור את החיבוק אם אתה יכול לפתוח אותו קצת יותר?".

מעיין אשכנזי, אביחי אוחנה (צילום: אמיר מאירי)
מעיין אשכנזי, אביחי אוחנה (צילום: אמיר מאירי)

חזרת מ"הישרדות" ועשית סדרת תמונות בטופלס עם מייקל לואיס. מרגיש שמאז הפרידה מאביחי את קצת יותר פתוחה ופחות שמרנית. 
"כשאני בזוגיות אני הופכת להיות מאוד טוטאלית ופרימיטיבית. אני מרגישה מחויבות ונאמנות לבן הזוג שלי כמו סוס עם כיסוי על העיניים – לא ימינה ולא שמאלה. אביחי הוא גם בחור דתי ומעבר לזה כשהייתי איתו לא כל כך אהבתי את הצורה שנהייתה לי. אני ואביחי השמנו בזוגיות, הרבה פעמים לא היינו במקום טוב עם הצורה שנהייתה לנו בעקבות מצבי רוח ורעשי הרקע שגמרו אותנו הרבה פעמים. אני לא דוגמנית בסופו של דבר, אני מאמנת כושר ואני מאוד רוצה לאהוב את עצמי ולהרגיש נחשקת וסקסית ועל אחת כמה וכמה כשאני רווקה ורוצה שיסתכלו עליי וירימו לי. אחרי הפרידה מאביחי ירדתי 10 ק"ג, ואני רוצה לציין שזה ממש לא נבע מדיכאון. הפרידה הייתה ממקום שלם ובריא עבורנו, כן היה חשש ופחד, אבל אין לנו טיפת חרטה. אחרי הפרידה לא הייתה את האכילה הרגשית שנבעה מסימני השאלה בנוגע לזוגיות. חזרתי להיות רווקה והגיעה ההצעה מ"הישרדות" ורציתי להיות הכי פצצה בטלוויזיה". 

מעיין אשכנזי, מייקל לואיס (צילום: דניאל קדוש)
מעיין אשכנזי, מייקל לואיס (צילום: דניאל קדוש)

חטפת הרבה אש אחרי הפרידה מאביחי מכל המעריצים שלכם. עברה שנה מאז וזה עדיין לא נרגע.
"הזוגיות שלנו הייתה מאוד דומיננטית, זה היה סיפור מהאגדות. המתעוור מאילת שיוצא עם הבלונדינית מהרצליה שהייתה בזוגיות בעבר עם עומר אדם. הייתה לנו זוגיות מאוד חשופה ואותנטית והשתדלנו לשתף את כל מה שחווינו בזוגיות בראיונות או באינסטגרם. אם היו קשיים כלכליים או רעשי רקע, סיפרנו על זה. הרבה מהזוגיות נהרסה בעקבות רעשי הרקע והאובססיה של המעריצים. היום חווים את זה נועה קירל ויהונתן מרגי ותום חיימוב וגל גברעם וכשאני רואה אותם מקבלים את הטוקבקים האלה, אני יודעת מה הם עוברים. תמיד יהיה לאנשים מה להגיד, גם אם היינו מתחתנים והייתי היום עם כיסוי ראש. יש אנשים שעדיין כואבים את הפרידה ואוהבים אותנו כזוג. יש אנשים שעדיין חושבים שבגדתי והייתי צבועה. אני מאוד מרחמת על אנשים כאלה. אני מרחמת על אנשים שבמקום להסתכל במראה ולחיות את החיים שלהם הם ניזונים וחיים דרך אנשים אחרים. זה מראה כמה הם רדודים, כלומניקים, משועממים, ממורמרים, אני מרחמת על אנשים שכותבים טוקבקים רעים. לפני שהתפרסמתי אף פעם לא הגבתי לאף סלב או פוליטיקאי. היה לי מה להגיד? אמרתי לאמא שלי ולחברות שלי. כשהתפרסמתי וראיתי טוקבקים רעים היה לי פנטזיה לפתוח מלא יוזרים פיקטיביים ולהגיב לכל האנשים הרעים שמגיבים לי, אבל אמרתי לעצמי 'למה להתעסק בקקה?'. אני חושבת שאם הייתי בחורה יותר חלשה, זה משהו שיכול היה לרסק לי את הנפש. יש הודעות שאני מקבלת גם היום וזה עדיין חודר, אני יכולה ללכת עם הודעה קשה עד הערב, אבל מבינה שזה חלק מהפרסום ואין ברירה". 

מעיין אשכנזי, אביחי אוחנה (צילום: ליאור פינקסון)
מעיין אשכנזי, אביחי אוחנה (צילום: ליאור פינקסון)

מאז הפרידה יש הרבה שמועות בגזרה הזוגית. היה את שלומי אזולאי ואז שמועות על הגברים מ"הישרדות" ואפילו שמועות על קאמבק לאקס עומר אדם. 
"היחסים עם שלומי קרו מאוד מהר אחרי הפרידה מאביחי. אין לי ממי לפחד או מה להסתיר ובכל זאת רציתי לשמור לעצמי ובהתחלה הכחשתי את הקשר איתו. לא ידעתי כמה זה יכול להיות רציני כי ידעתי ש'הישרדות' בדרך ואחרי זוגיות כל כך ארוכה, רציתי לצאת ל'הישרדות' רווקה. מהיום שהכרתי את שלומי אמרתי לו: 'אתה נכנס למיטה חולה. אני יוצאת ל"הישרדות" ולא משנה כמה אני אוהב אותך עד אז וכמה נתחבר, אני רוצה לצאת לשם בראש נקי ולב פתוח'. לא רציתי לדאוג ולהתגעגע למישהו בארץ ולחשוב אם הוא נאמן לי, כי אני בחורה מאוד קנאית ולא קלה. רציתי להיות שם בראש שקט. הוא ידע את זה מהרגע שהכרנו ויכול להיות שהיום הבן אדם פגוע ויש עליי שמועות מהצד שלו שאני רעה ופגעתי, אבל אף אחד לא יודע שהייתי הבחורה הכי כנה ושמתי הכל על השולחן – אם הוא בחר להיפגע, זה שלו. כשיצאתי ל'הישרדות' זה נגמר. הבנתי שהוא חיכה לי למרות שאמרתי לו שלא יעשה את זה ועשינו שיחה אחרי שחזרתי והקשר לא היה מספיק חזק וזה נגמר. אצלי זה נקי, אני מקווה שגם הלב שלו נקי איתי". 

מעיין אשכנזי, שלומי אזולאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מעיין אשכנזי, שלומי אזולאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

ועומר אדם?
"עומר אדם היה אהבה מאוד גדולה בחיים שלי ואני מאוד אוהבת אותו ואת המשפחה המהממת שלו. יוצא לנו לדבר לפעמים ולהיפגש עם אותם החברים. אין פה שום דבר רומנטי. כמה שזה נשמע מוזר, אחרי חמש שנים אפשר להישאר חברים טובים".

למה שלא תחזרו אם הכל נכון?
"הוא במקום אחר, אני במקום אחר. טוב לו הלבד. יש לו עוד הרבה לתת מעצמו בפרונט לפני שהוא מתמסד. אני נהנית כרגע מהלבד, אני אף פעם לא אשלול שום דבר אבל זה לא הכיוון כרגע". 

עומר אדם, מעיין אשכנזי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
עומר אדם, מעיין אשכנזי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מה עם רותם חטואל? היו שמועות גם עליו.
"אני כל כך שונאת שמועות. יש שמועות כל כך הזויות שאני לא מבינה לפעמים מאיפה זה מגיע. אני מבינה למה יש שמועות עליי ועל רותם. אני ורותם מסתובבים בחצי השנה האחרונה באותה הסביבה ויצא לנו לעלות תמונות לאינסטגרם ואני בדרך כלל לא מעלה עם כל אחד, אז אם מעיין מעלה תמונה – אנשים חושבים שאולי יש כאן משהו. אנחנו מאוד מפרגנים אחד לשנייה. אני היום רווקה ורוצה להגיד שביום שיהיה לי מישהו רציני, מישהו ששווה שאני אוציא אותו לאור – כי הוא יהיה שווה את זה – זה יצא החוצה. חשוב לי לשמור על השם שלי ועל הכבוד שלי. כשזה יהיה אמיתי ורציני ומישהו ששווה את זה, אני מבטיחה שאת השם שלו אקעקע על המצח. נכון להיום, כל הגברים שהגיעו אחרי אביחי כנראה שלא היו מספיק שווים את זה בגלל האופי שלהם כדי שאני אצא עם זה החוצה". 

רותם חטואל (צילום: דני מרון)
רותם חטואל (צילום: דני מרון)

שאלו אותך באינסטגרם אם את שלמה עם עצמך ורשמת שעדיין לא. מה חסר?
"הייתי משפרת בעצמי בעיקר תכונות אופי. יש לי אובר רגישות, זה הורס לי המון בחיים. שום דבר לא עובר לידי, למרות שאני אוהבת להגיד שחושלתי, אני בן אדם שקוף ואני בוכה המון. הלוואי שהייתי יותר אדישה והייתי לוקחת דברים יותר בקלות, אפילו מאנשים שקרובים אליי ומבקרים אותי. אני יכולה להגיד לך שאם אבא או אמא שלי יגידו לי משהו זה יכול לרסק לי את הנשמה. אני רוצה להיות יותר קלילה ופתוחה ופחות לחשבן – אז היו שמועות, אז הייתי עם מישהו במסעדה. ממי אני מסתתרת? על מה אני דופקת דין וחשבון? אני רווקה בת 30 ואני מתנהגת כאילו אני בת 20 שצריכה לשמור על עצמה".

מעיין אשכנזי (צילום: דניאל קדוש)
מעיין אשכנזי (צילום: דניאל קדוש)

בסוף זה קשה להישאר בתודעה רק מריאליטי. את שואפת להיכנס לתעשייה מכיוון אחר? משחק אולי?
"עשיתי קורס למשחק והלכתי בעקבותיו לאודישן – אני מודה שלא יצא מזה משהו. עלה לי הביטחון על במה ומול אנשים בזכות הקורס. אני נמצאת באחת הסוכנויות הגדולות בארץ. אני סומכת על עומרי יערי ויודעת שהוא יכול להביא אותי למקומות יותר גבוהים מאיפה שאני נמצאת היום ואני מחכה להגיע לשם. אני מחכה ש'הישרדות' תמנף אותי למקומות כמו הנחייה או משחק. אפילו תפקיד קטן כמו של קורל סימנוביץ' ב'להיות איתה', אם אסי עזר יקרא את זה – אני כאן. אני לא מקובעת - משחק, שירה או עוד ריאליטי".

את לא מפחדת להיות מתויגת כפליטת ריאליטי?
"נקרא לילד בשמו, אני פליטת ריאליטי. התפרסמתי אמנם כאקסית של עומר אדם אבל התפרסמתי באמת בזכות 'האח הגדול'. אני אומרת את זה בגאווה כמו שאני אומרת בגאווה שעשיתי סיליקון וניתוח אף. אני בן אדם שמאוד מודע לעצמו וזאת האמת. אני פליטת ריאליטי ואני גם לא מאוסה, הייתי בריאליטי באחד ועכשיו אני בריאליטי הכי גדול במדינה. אין לי בעיה להיכנס ל'אח הגדול VIP' או ל'המירוץ למיליון', בכל ריאליטי יראו משהו אחר בי". 

מעיין אשכנזי (צילום: דניאל קדוש)
מעיין אשכנזי (צילום: דניאל קדוש)