החל מסוף השבוע האחרון והופעת הפורומאים לקראת העונה החדשה של "הישרדות", החלה סערה סביב דבריו של השחקן הנרי דוד המשתתף בעונה החדשה, כשהעיד על עצמו כגזען. בפרק ששודר אמש, אמר דוד במהלך ישיבת מועצת השבט דברים קשים "אני יכול להעיד על עצמי, אני באופן טבעי, ראשוני, קודם כל יש לי דחייה מבן אדם שלא דומה לי, שהוא מעדה מזרחית יותר ממני. אני מודה בזה, יש לי דחייה. זה עושה לי 'בעע'. אני מגזים כן? בגדול...אני גזען אחושילינג". אמר והוסיף "אני נגעל מהכל, מווליום הדיבור, מנושאי השיחה, ממוזיקה שאנחנו שומעים וכמה זה שונה, הכל שונה. אני מרגיש שאני פרימיטבי ואני מרגיש שכולם פרימיטיבים ורק מנסים להלביש על עצמם מסכות של אנשים נאורים". באותו הפרק, הודח דוד מהמשחק אך לא עזב את האי, אם כי הפך להיות שומר הבקתה.

הנרי דוד (צילום: אוהד קב)
הנרי דוד (צילום: אוהד קב)

התגובות הזועמות ברשת לא איחרו להגיע ואתמול, רגע אחרי שידור הפרק עלה דוד לראיון ב"צינור" עם גיא לרר והגיב על הדברים שאמר. "אני רק יכול להתנצל על הבוטות המוגזמת אולי, על מידת האינטנסיביות אבל שוב, אני פשוט לא יכולתי לתת לכם לטעות את זה בצורה אחרת, רק להרגיש את מה שאני הרגשתי וחוויתי כילד, כנער, כמתבגר בארץ ואני חושב שאנחנו חיים בחברה מאוד גזענית ופוגענית". 

"אני לא דיברתי על הרתיעה שלי מעדות המזרח, אני דווקא דיברתי על הרתיעה שאני חוויתי, כבחור שנראה אחרת עם צבע עור שונה, שמגיע לארץ ומקבל יחס של אפרו אמריקני בארה"ב ב-1950. אז מתוך המקום הזה רציתי לתת להם הרגיש דווקא את המקום הזה שכשאתה מסתכל על אנשים ונראה לך שבא להם להקיא ממך". "אבל ניסחת את זה בלשון שלך כלפי מזרחים לא הפוך, אין דרך אחרת לפרש את זה" אמר לרר ודוד ענה: "נכון כדי לתת לאנשים להרגיש קצת". 

הנרי דוד (צילום: מיכה לובטון)
הנרי דוד (צילום: מיכה לובטון)