השורדת לייה גיל שנקלעה לסיטואציה כואבת בפרק האחרון ב"הישרדות VIP" מול שקט אפולקי כשלקחה מהם את הברזנט לטובת השבט שלה, ספגה מג'קי אזולאי משפטים כמו: "הילדים שלי היו חושבים שאני אמא זבל אם הייתי לוקחת את הברזנט" והציתה ריב גדול בין אזולאי לגדי פניבילוב שהגן על גיל. 

גיל עלתה לשידור בתכנית הרדיו של TMI וסיפרה על הסיטואציה הקשה, איך הילדים שלהם הגיבו לפרק הזה ואיך היא הכינה אותם לקראת השידור. עוד דיברה לייה על הגזענות שקיימת ב"הישרדות" ואיך היא באה לידי ביטוי גם במציאות. 

הישרדות - ליה גיל (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
הישרדות - ליה גיל (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

לפי הסקרים שרצים ברשת את לוקחת בענק בקרב מול ג'קי על הברזנט.
"טוב שכך, זה אומר שאנשים שמתחברים למקום יותר נורמטיבי ומאוזן. נורמטיבי זה להגן על השבט שלך בדרך ארץ. לפי הפורמט של המשחק הייתי יכולה לקחת את הברזנט. הרגשתי שאני צריכה להשיג את זה אהבתי שאני צריכה לעשות משימה שלא נכתבה בפורמט. הרגשתי מושפלת שעליתי למעלה, שהתחלתי לטפס כמו נינג'ה. היא לא באמת הכירה אותי ואת הכוח הפיזי שלי".

ראיתי אותך דומעת?
"היא לא אמרה 'אמא זבל', היא אמרה שהיא אמרה את זה לעצמה, מבחינתי זה אותו דבר. גדי יצא גיבור בדרמה הזאת. הוא לא עשה הצגה. שם התרסקתי כי הבנתי מה שירגישו הילדים שלי שיצפו בזה".

ג'קי אזולאי, הישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
ג'קי אזולאי, הישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

אף אחד לא ציפה לפרק הזה.
"אני עשיתי הכנה מוקדמת לפרק הזה. לקחנו בעל מקצוע מתחום הפסיכולוגיה שיכין את הבנים שלי לפרק הזה. אני ממש הכנתי את הילדים נפשית לזה. יש לי בת גדולה שלה לא דאגתי. ברגע שצפינו יחד איתם, דאגתי שנהיה רק אנחנו. אני גאה בילדים שלי, כי הם לא אמרו מילה אחת רעה, זה רק מוכיח את ההצלחה של החינוך. אני תמיד אומרת להם, אל תשפטו".

איך הם חוו את זה?
"הם היו בהלם. הם אמרו שאת אמא הכי מדהימה. הם מחזקים אותי הרבה יותר פעמים ממה שאני מחזקת אותם. זה לא הילדים שהגיעו לי בדרך קלה ושגרתית. חיכיתי 14 שנים שהם יגיעו לעולם. עברתי דברים מאוד קשים בחיים שלי. האתגר האמיתי שלי בחיים זה היה להביא את הילדים לעולם. שם התרסקתי. זה הדבר הראשון שאמרתי לבעלי - אני יכולה לומר לך דבר אחד - חייבים להכין את הילדים בצפייה בפרק הזה. קובי (בעלה) ממש תמך בזה. קיבלתי קרוב ל-20 אלף תגובות, שהם היו גאים באמא כמוני, זה היה מעשה אציל. הם למדו שיעור לחיים שלא תמיד צריך לענות".

איך את היום עם ג'קי? אתן ביחסים טובים?
"אני עושה הפרדה מוחלטת מהמשחק. צריך לקחת את המשחק ולשים אותו בצד. לג'קי יש ילדים בבית, אני מבקשת מכל מי שצופה בנו, לא לכתוב דברים רעים ברשת כי ילדים חשופים לזה. גם אם היא לא מראה תגובות, הם שומעים את זה בבית הספר. זה נורא מכל. לא צריך לרדת לפסים אישיים ולקלל. זה נורא משני הצדדים". 

את חושבת שהחברה שלנו עדיין גזענית?
"כן, זה קיים. אתה יודע כמה פעמים רוסיה מסריחה, למרות שאני הרבה שנים בארץ אני תמיד אשמע את זה. למרות שיש לי עברית הרבה יותר טובה מהרבה אנשים, אני לצערי תמיד אשמע את זה. יש לי עדיין מבטא רוסי. אין לי בעיה איתו, אני מספיק שנים בארץ. זה קיים (גזענות). זה עדיין הולם בי גזענות אבל פחות ממה שהיה בעבר. זה עובר לי בראש עד מתי? כמו שעובר לי בראש מזרחיים נגד אשכנזים". 

גדי פניבילוב, לייה גיל (צילום: אור גפן)
גדי פניבילוב, לייה גיל (צילום: אור גפן)

לא פחדת לעלות על העץ הזה?
"עשיתי תכנון מסלול, אני בענף התכנון והבנייה, אמרתי איך אני מהנדסת את הטיפוס הזה, העץ הזה היה מאוד גבוה. ראיתי את המסלול, איפה אפשר לדרוך ואיפה לא. פחדתי, לגמרי פחדתי". 

שואלים מי שם את הברזנט שם.
"של יהונתן. הוא שם אבל הרעיון היה של אלה". 

בישיבת השבט הראשונה, הרגשת שאוהד בוזגלו מנסה להקטין אותך?
"לא זוכרת שהיה משהו אישי. אני חושבת שכל אחד יכול לבחור את הבחירות שלו בחיים. מה שראיתם יצא מפרופורציה. הטעות של אוהד הייתה זה שהוא חשף את הבחירות שלו עם הבנות. אותי זה לא מעניין מה אתה עושה בלילה, אבל זה לא משהו שצריך לפרסם כי זה לא הפורמט. אני רוצה לשמוע אסטרטגיות. הוא לא אמר שנשים זה כלי, זה מה שג'קי פירשה". 

אוהד בוזגלו (צילום: עומר שפירא)
אוהד בוזגלו (צילום: עומר שפירא)