אתמול קראתם ב-TMI שהזמר אייל גולן מרחיב את עסקיו וכעת נכנס לעסקי הסיגריות, כשהשיק סיגריות אלקטרוניות הנושאות את שמו. ידענו שזה עניין של זמן עד שהביקורות הנוקבות יגיעו, היות שהזמר משמש מודל לחיקוי למעריציו ובעוד הקולגות שלו בתעשייה כמו נועה קירל, סטפן לגר, עדן אלנה יוצאים בקמפיינים נגד עישון, גולן עושה בדיוק ההיפך.

כעת פותח הזמר חזית עם האגודה למלחמה בסרטן שהוציאה אתמול פניה דחופה למשרד הבריאות. בפנייה נכתב האשימה האגודה את הזמר כי הפר את החוק כשמכר עטיפות ממותגות עם ציורים ולא בחפיסה אחת כפי שמאפשר החוק. כמו כן האשימו את הזמר ברצון לרווח כלכלי על חשבון בריאות הציבור.

עסק חדש: אייל גולן קורא לכם לעשן - לחצו כאן

אייל גולן (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
אייל גולן (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

"יום עצוב בישראל כשזמר ידוע ונערץ על ילדים ובני נוער בוחר לשווק ולקדם סיגריות אלקטרוניות ממותגות בשמו – פוטנציאל להשפעה הרסנית על בני נוער וצעירים.  לדברי ראש שירותי הבריאות האמריקני, כל שימוש בסיגריות אלקטרוניות בצעירים אינו בטוח, גם אם הוא אינו מתפתח לעישון סיגריות. החשיפה לניקוטין בגיל ההתבגרות יכולה להזיק לתהליך התפתחות המוח, ולהשפיע על הלמידה, הזיכרון והקשב, וכן להגביר את הסיכון להתמכרות עתידית לחומרים מסוכנים אחרים, כמו מריחואנה".

"סיגריות אלקטרוניות ומכשירי אידוי שונים, אינם מוצרים תמימים ובטוחים לשימוש. הם מכילים חומרים רעילים, ממכרים וחלקם ידועים כמסרטנים. נמצא כי השימוש עלול לגרום נזק לריאות, ללב ולכלי הדם, ובמחקרי מעבדה נמצאו עדויות לגידולים סרטניים. היקף הנזקים הבריאותיים עדיין אינו ברור במלואו, מכיוון שהמוצר חדש יחסית. למרבה הצער בני נוער רבים כבר התמכרו לניקוטין שבסיגריות אלה. עצוב, שלכאורה, כל מה שרואה לעיניו זמר פופולארי זה רווח כספי, על חשבון בריאות הצעירים שעלולים להתמכר לניקוטין ולהפוך לצרכני עישון רגיל, למרות שלא עישנו קודם לכן. בנוסף, יש הפרה של החוק: חובת חפיסות אחידות למוצרי עישון. הסיגריות הללו משווקות בניגוד לחוק בעטיפה ממותגת עם ציורים. ולא בחפיסה אחידה כפי שדורש החוק".

אייל גולן (צילום: אריאל שלום)
אייל גולן (צילום: אריאל שלום)

ממשרדו של אייל גולן נמסר: "קאריבו סיגריה אלקטרונית לא נמצאת עדיין בשוק ולא ניתן להשיגה, ולמרות זאת אייל הוריד באופן מידי את כל השיתופים באינסטגרם. אנו שומרים על החוק והחוק נר לרגלינו!".