לכבוד יום הגבר הבינלאומי החליט המנחה ליאון רוזנברג לדבר על הביקורת הכבדה שהוא מקבל בעקבות מערכת היחסים שהוא מנהל מדי יום במסך הטלוויזיה עם המנחה ואשתו פאולה רוזנברג. ליאון חטף בעבר תגובות קשות על כך שהוא "סמרטוט של אשתו" או "גבר מסורס", כלשון התגובות והחליט לענות לכל אותם מלעיזים. 

"יום גבר שמח לכולם. השנה היא 2021 אבל בתור הצלע הגברית של התכנית 'פאולה וליאון', אני עדיין מקבל תגובות "מחממות לב" כמו: "איך אתה נותן לאשתך לדבר כל כך הרבה בתכנית?", "אשתך לא נותנת לך כבוד", "אתה סמרטוט של אשתך". אנשים קוראים לי בפייסבוק "מסכן" או "מסורס" ושואלים אותי: "איזה מין גבר אתה?". אז היום, ביום הגבר הזה אני רוצה לענות. אבל לפני זה בואו נסתכל מסביב. אתם רואים חדשות, מקרי אלימות נגד נשים נמצאים בעליה מבהילה השנה, יש הרבה מקרי אלימות במשפחה. אנחנו רואים נשים מפחדות ללכת לבד בבאר שבע או מפחדות להשאיר בקבוק מים פתוח בבר מחשש שמישהו הכניס בו סם אונס. אנחנו יודעים שנשים מרוויחות פחות, נמצאות פחות בעמדות כוח ומוותרות על מימוש היכולות שלהן כדי להישאר בבית", אמר ליאון בתוכניתו.

פאולה וליאון רוזנברג (צילום: צילום מסך קשת)
פאולה וליאון רוזנברג (צילום: צילום מסך קשת)


ליאון המשיך את דבריו ואמר: "מצב נורא נכון? ובכל זאת האנשים שכותבים לי את התגובות האלה בעצם אומרים לי: "תסתום לאשתך את הפה". תעשה פעולה כוחנית כדי שהיא תתחיל לתת לי כבוד. אני אמנם מנחה טלוויזיה כבר 23 שנה, יש לי הרבה ניסיון ומיומנויות בכתיבה, עריכה והגשה - אבל הרוח החיה של התכנית הזאת היא פאולה. התכנים, האג'נדות, האנרגיה הסוחפת שאתם רואים על המסך, באות ממנה. למעשה היא זו שהמציאה את התכנית ושכנעה את קברניטי קשת לתת לנו צ'אנס לפני שש שנים בערך. אנחנו קיבלנו את הצ'אנס בזכות הידע העצום שלה והתכנית הזאת נועדה כדי שהיא תנגיש לקהל את הידע הרב שיש לה בכל התחומים, אז למה שאני אסתום לה את הפה?".

"עד לא מזמן לא הייתי מסוגל להגיד את הדברים האלה בצורה כזאת נחרצת. למה? כי כל חיי לימדו אותי שגבר צריך להיות מוביל ודומיננטי והאישה צריכה לתת לו כבוד. אומרים שאחרי כל גבר מצליח, יש אישה חזקה. כלומר האישה החזקה צריכה להיות מאחורה, מוסתרת על ידי הגבר המצליח. אז אם האישה שלי נמצאת מקדימה ותופסת מקום, מה זה אומר עליי כגבר? שאני לא מצליח? שאני סמרטוט?".

פאולה וליאון רוזנברג (צילום: אוהד רומנו)
פאולה וליאון רוזנברג (צילום: אוהד רומנו)

"בואו נחזור רגע לטוקבקים. לפני ארבע שנים המשפטים שכותבים לנו עדיין, כמעט גמרו לנו את חיי הנישואים, כי הייתי יוצא מהתכנית וקורא שאני סמרטוט של אשתי ואז בבית מנסה להראות לה כמה אני קובע וחזק. העברתי ביקורת על דברים שהיא עושה, רק כדי שאני ארגיש חכם ממנה. התווכחתי איתה על שטויות, חגגתי על כל טעות הכי קטנה שלה רק כדי להרגיש שאני קצת יותר מוצלח ממנה. זה הביא את היחסים שלנו לשפל שהצלחנו להיחלץ ממנו בעזרת טיפול זוגי אינטנסיבי. במהלך הטיפול הבנתי שאני צריך לשנות גישה וללמוד להיות הגבר שלא מפריע לאשתו לפרוח ולזרוח ושאני מוכרח להפסיק לפנצ'ר לה את האוויר בגלגלים. היום אני יכול לספר לכם כמה אני חושב שאשתי מוצלחת, בלי שזה יהפוך אותי לקטן. אני מסוגל לתת לה רוח גבית גם אם זה מצריך ממני לחזור הביתה ולדאוג לבנות שלנו לארוחת צוהריים, בזמן שהיא עושה הרצאה בהיי טק. ככה בעיניי צריך לעשות גבר אמיתי בשנת 2021, זה פמיניזם. היום אם אתם שואלים אותי איזה גבר אתה, אז אני יכול להגיד לכם שאני גבר מספיק חזק ובטוח כדי לעמוד מאחורי האישה המצליחה שלי, או יותר נכון לשבת לצידה כל בוקר כאן באולפן ולתת לה לדבר כמה שבא לה". 

ליאון רוזנברג, פאולה (צילום: פזי אברמוביץ')
ליאון רוזנברג, פאולה (צילום: פזי אברמוביץ')