מעצב אופנת הגברים של מותג האופנה הצרפתי "לואי ויטון", וירג'יל אבלו, הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 41 לאחר כמה שנים של מאבק במחלת הסרטן. 

אבלו, אמריקאי שעבד גם כדיג'יי וכאמן חזותי, היה המנהל האמנותי של קולקציית הגברים של ויטון, מותג היוקרה הגדול בעולם, מאז מרץ 2018. הוא הושפע מאמנות גרפיטי, היפ הופ ותרבות סקייטבורד, והגעתו ל-LVMH סימנה את האיחוד בין אופנת רחוב ואופנה יוקרתית, תוך ערבוב של נעלי ספורט ודגמ"חים עם חליפות מחויטות ושמלות ערב.

הסגנון אומץ על ידי הקבוצה כאשר ביקשה להפיח חיים חדשים במותגים מסוימים ולמשוך לקוחות צעירים יותר. ביולי השנה LVMH הרחיב את תפקידו והעניק לו מנדט להשיק מותגים חדשים ולשתף פעולה עם מותגים קיימים במגוון מגזרים מעבר לאופנה. LVMH גם רכשה 60% מהמותג Off-White של אבלו. 

אבלו נעזר במסרים של הכלה ונזילות מגדרית כדי להרחיב את הפופולריות של המותג, ושזר נושאים של זהות גזעית בתצוגות האופנה שלו עם מופעי שירה ומיצבי אמנות. במטרה להגיע לצרכנים אסיאתיים, המעצב שלח את הקולקציה שלו לתצוגות בשנגחאי בקיץ שעבר, כאשר חברות רבות ביטלו את התצוגות שלהן עקב הקורונה.

תצוגת אופנה של וירג'יל אבלו בפריז (צילום: רויטרס)
תצוגת אופנה של וירג'יל אבלו בפריז (צילום: רויטרס)

עולם האופנה מתאבל: "וירג'יל היה תמצית היצירתיות המודרנית"

רבים בעולם האופנה מיהרו להביע תנחומים ולהספיד את אבלו, שהיה מהשמות הבולטים ביותר בתחום אופנת העילית. "וירג'יל היה לא רק מעצב גאון, בעל חזון, הוא גם היה אדם עם נשמה יפה וחוכמה רבה", מסר ברנרד ארנו, בעלי חברת LVMH שמחזיקה ב"לואי ויטון". "וירג'יל אבלו היה תמצית היצירתיות המודרנית", כתב בנו, סגן נשיא בכיר למוצר ותקשורת בתכשיטנית האמריקאית טיפאני, ש-LVMH רכשה השנה.

קים ג'ונס, מנהל קריאייטיב של DIOR MEN מסר: "כל כך עצוב לשמוע על פטירתו של וירג'יל היקר, אחד האנשים החביבים ביותר שיכולת לפגוש, הרבה תקופות נהדרות שבילינו בטיולים בעולם, בבילוי בחדרי מלון, עובדים על הרצפה, עוברים על מגזינים יפניים, צוחקים ומדברים על רעיונות... מחשבותיי עם שאנון והילדים ושאר בני משפחתו".

מעצבת האופנה דונטלה ורסאצ'ה אמרה: "וירג'יל, אבדו לי המילים. העולם איבד סופרסטאר אופנה. חדשן. יוצר לספרי ההיסטוריה. אני חושבת על כל יקיריך ביום הטראגי הזה. אוהבת, דונטלה."

העורכת הראשית של מגזין ELLE לשעבר, נינה גרסיה: "עזבת אותנו מוקדם מדי וירג'יל. היצירתיות שלך, תחושת הסקרנות האינסופית שלך, האהבה שלך לעיצוב, מוסר העבודה ללא דופי והנדיבות העצומה שלך עיצבו יקום יצירתי שקרא תיגר על תפיסות מוטעות ישנות לגבי האופן שבו אופנה צריכה ליצור דיאלוג עם דיסציפלינות אחרות. ההבנה שלך באופנה גשרה על כל פער, ומשכה קהל חדש שהעריץ את העיצובים שלך."

בית האופנה גוצ'י מסר: "אנו רוצים להביע את תנחומינו מכל הלב ליקיריו של וירג'יל אבלה, השראה עצומה לכולנו הן כמעצב והן כאדם. הוא יחסר עמוקות למרות שהחזון שלו יימשך לאורך השבילים שהוא פתח. לאורך הקריירה שלו".