בסיום אחד המשחקים של וושינגטון וויזארדס בליגת ה־NBA  קראו שני ישראלים ביציע לדני אבדיה לגשת אליהם. דני המחויך הגיע, וזרק לאחד מהם את המיזע שלו מהיד. לשני, שצעק “מה איתי?", ענה דני בכעס: “תתבייש לך שאתה מבקש מזכרת ממני". הסיבה: הוא לבש חולצה של הקבוצה היריבה באותו משחק, אורלנדו מג'יק.

דני אבדיה  (צילום: דני מרון)
דני אבדיה (צילום: דני מרון)

>הדוגמנית ואשת העסקים נטע אלחימסטר ביקרה בבית ספר מיוחד בבני ברק ולא יכלה להסתיר את התרגשותה. בדף הפייסבוק שלה היא פירסמה תמונות מהביקור וכתבה: ״זה לא בית ספר רגיל, אלא של ׳מש״י למענכם׳ - מרכז שיקום ילדים. זהו מוסד מדהים ונדיר שהקימו היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך ואשר זורייבין. הילדים המיוחדים שמתמודדים עם מוגבלות רוצים ללמוד ולהתקדם והצוות המקצועי, המרגש והחם, עוטף אותם באהבה ומסייע להם לצלוח את האתגרים. אני מודה מעומק ליבי לרב ערבליך על ההצצה שסיפק לי לעולמם של הילדים המתוקים, ובכלל, על מפעל החיים שלו - מערך היעוץ הרפואי הוולונטרי ׳למענכם׳- שמעניק מדי יום סיוע בהכוונה רפואית ללא עלות לעשרות פונים״. 

נטע אלחמיסטר ל-SIS (צילום: שי יחזקאל)
נטע אלחמיסטר ל-SIS (צילום: שי יחזקאל)

>הזמר רון בוחניק הפתיע את כל הנוכחים בערב חלוקת המלגות המוזיקליות לזכרם האחים ערן ועודד קורנפיין ז״ל שנערך בסוף השבוע שעבר בבית גבריאל שעל שפת הכינרת. בוחניק הוא השותף לדואט המרגש, "שקופים", עם קרן פלס, מי שהייתה הסולנית בלהקה בה ניגן עודד קורנפיין ז"ל כמתופף. בערב המרגש, שנערך בעידודו של ראש מועצת עמק הירדן, עידן גרינבאום, זו השנה העשרים, חולקו 6 מילגות בסך כולל של עשרת אלפים שקל לזמרות וזמרים צעירים. כמו כן תרמה המשפחה גם שתי גיטרות, האחת לתלמיד כיתה ט' והשנייה לחדר חזרות בבית ברל. כ- 300 איש נכחו בערב המרגש, ולאחר חלוקת המלגות נערכו מופעים של להקות מקומיות ויוצרים מוכשרים עד השעות הקטנות של הלילה. כל ההכנסות הן להנצחת זכרם של האחים.

רון בוחניק וברקע ערן (מימין) ועודד ז״ל (צילום: פרטי)
רון בוחניק וברקע ערן (מימין) ועודד ז״ל (צילום: פרטי)

>אולה קרבצ'נקו, א"ק מפרשת תאיר ראדה, הגיעה ביחד עם עידו הר, הבמאי של "צל כבד", הסרט שטיהר את שמה, ל"נילוס" בת"א. הברנז'ה עלתה לרגל לשולחן שלה ובפי כולם אותה המלצה: "את חזקה ומדהימה, חייבת לתבוע את כל מי שהשמיץ אותך".
הר, צל הרים כהר?
“תודה על המחשבה, אבל זה היה משהו פרטי. אשמח אם נדלג על זה".

אולה קרבצ'נקו, א''ק, מתוך הראיון ב''חדשות 13'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
אולה קרבצ'נקו, א''ק, מתוך הראיון ב''חדשות 13'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

>דורון בראונשטיין, האקטיביסט למען זכויות הקהילה הגאה, הצטלם השבוע במסגד שייח' זאיד באבו דאבי, כשהוא מניף בתוך המסגד את דגל הגאווה. אמיץ או מטורף? תחליטו בעצמכם.
תגיד, אתה נורמלי? לא פחדת?
"חיים רק פעם אחת, יקירתי. מה אני אגיד לך, אני אוחצ'ה חזקה. וחוץ מזה, הייתי חייב לעשות את זה".
יכולת לגמור בכלא.
"נכון, יכולתי, ועצרו אותי שם במסגד, קפצו עליי איזה חמישה מאבטחים ולקחו לי את דגל הגאווה וציוו עליי להוריד את צעיף הגאווה ואת צמידי הגאווה שלי. אבל אף אחד לא ישבור את דורון בראונשטיין. אני כמו... ג'וק".

>פרשת הסופר החרדי חיים ולדר לא נרגעת. כעת כותב הרב אבי זרקי, ראש התנועה להגינות משפטית, כי יש לקרוע את ספריו ולזרוק אותם לאשפה.
הרב זרקי, לא הגזמת? למה הקיצוניות הזו?
"למרות שעומדת לרב ולדר חזקת החפות ועל אף שלא הוגש נגדו בשלב זה כל כתב אישום והוא גם לא הורשע בדין בפסק דין חלוט, בכל זאת לא הייתי ממליץ שגיבור התרבות שלנו במגזר החרדי יהיה אדם עם עננה חמורה מעל לראשו".
עו"ד גיא שמר מסר בשם חיים ולדר: "הסופר חיים ולדר מכחיש בתוקף כל טענה להתנהגות לא ראויה שלו, ותוצאת בדיקת הפוליגרף שעבר מדברת בעד עצמה. יש להצטער שהעיתון מאפשר לערוך לאדם משפט שדה ולפגוע בפרנסתו. אנו מזמינים את כולם לרכוש את ספריו של מר ולדר ולהתרשם מיופיים הספרותי".

>לפי השמועות בברנז'ה המשפטית, עו"ד הצמרת אביגדור פלדמן עומד להוציא בקרוב ספר שבו יככב עו"ד יורם חכם ז"ל, שנרצח ב־2008.
פלדמן, בהשראתו?
"אני כותב ספר על רצח של סנגור, ללא קשר ליורם חכם, משום מה קשרו את זה ליורם חכם. זה מבוסס על סיפור שכתבתי, וכבר התפרסם".
וחוץ מזה, מה עם הקליינט זביידי?
"שלומו של זביידי טוב ואמסור לו שהתעניינת".

>אין על הצימר המכונה "הבית של תחיה ומנחם הורוביץ" בקריית שמונה. ישראל גוטסדינר מצמד רעים ורעייתו מרגלית קפצו לצפון והתארחו אצל הזוג וכולם יצאו למסעדת "אושי אושי". במהלך האירוע, בלי הכנה מוקדמת, הרים מנחם כוס יין ואמר: "היום גם לפי התאריך העברי והלועזי, אגב אחת ל־19 שנה, לפני 65 שנה, תחיה נולדה". מיד הגיעה המלצרית עם עוגה וזיקוק. מה נשאר? לשיר "היום יום הולדת". מזל טוב.

תחיה ומנחם הורוביץ וישראל ומרגלית גוטסדינר (צילום: פרטי)
תחיה ומנחם הורוביץ וישראל ומרגלית גוטסדינר (צילום: פרטי)

>ובמעבר חד מצמד רעים לפרברים: איך קרה שאורי הרפז, מחצית מהצמד, לא הוזמן לאירוע ההוקרה שערכה אקו"ם לחצי השני של ההרכב, יוסי חורי?
הרפז, נעלבת?
"אני חוזר ומברך את יוסי חורי, שהיה שותפי לצמד הפרברים במשך 37 שנים, על תרומתו ומורשתו לזמר העברי. אין לי כל טענה כלפיו. אני רק מצר על שלא מצאו לנכון להזמין אותי לברך אותו בפניו. מדוע לא הוזמנתי צריך לבדוק מול הגורם שארגן את האירוע".
חורי, מה עם החצי השני?
"האירוע היה לכבודי, ובאקו"ם ארגנו הכל, כולל אורחים. ברור שאם אני הייתי מנוי על רשימת המוזמנים אורי היה בין הראשונים, בכל מקרה אורי שלח את ברכתו ונאמר לי שהוא עובד ולא יכול להגיע. מעבר לכך שוחחנו מיד אחרי וקבענו להיפגש. המשך שבוע נפלא".
אקו"ם, למיטב זיכרוני צמד הפרברים היה אכן צמד. מדע הרפז לא הוזמן?
"אקו"ם מקיימת זה שנים אירועי מחווה ליוצרים חברי אקו"ם הוותיקים. ההזמנה לאירוע לכבוד יוסי חורי נשלחה לכלל חברי אקו"ם מעל גיל 60, וכל מי שנרשם לאירוע נכנס. אין בכוונת אקו"ם להיכנס או להתערב בעניינים פרטיים שבין חבר זה או אחר".

> שר סנדה, הידועה בכינוי שר פינטס מתאוששת ובגדול - בהשקעה של 4 מיליון ש"ח, נפתח הסניף ה-11 של רשת "שר פיטנס" בחיפה. הסניף המשתרע על פני 1000 מ"ר, מציע את מיטב האימונים בשיטתה הייחודית של שר פיטנס. שר הידועה בקונספט חדשני ופורץ דרך בתחום הכושר בארץ ובעולם ובזכות הקמת הרשת זכתה  להיכנס לרשימת 30 האנשים המבטיחים בישראל לפי רשימת הדירוג של המגזין העולמי "forbes".

שר פיטנס (צילום: יח''צ)
שר פיטנס (צילום: יח''צ)

> רמי לוי מביא את הקולנוע הראשון לבית שמש: רמי לוי וחברת הנדל"ן שלו חתמו על התחייבות לפיתוח הכניסה הצפונית של העיר והקמת 6000 מ"ר למסחר 6000 מ"ר למשרדים, 130 יחידות דיור וכאמור הקולנוע הראשון בבית שמש. רמי לוי הוא היזם הראשון שחתם על התחייבות לפיתוח חלק מהאזור הותיק בעיר בית שמש. בתחילה חשבו רק על מתחם מסחר ומשרדים אבל ראש העיר עליזה בלוך אמרה לרמי לוי שבמקום חייב להיות קולנוע. רמי לוי אמר שיהיה שם קולנוע והוא שמח לקדם את הקולנוע הראשון בעיר בית שמש. אתמול נפגשו רמי לוי וראש העיר בלשכה כדי לחתום על ההתחייבות ולעשות היסטוריה.

אגב, אנשים שהתפלאו כי בלוך החרדית לוחצת ידיים של גברים למרות שהיא שומרת נגיעה שמעו ממקורבים כי בלוך היא אשת ציבור 
שמבינה כי לחיצת יד נחוצה והיא תלחץ ולא משנה איך היא נוהגת כאדם פרטי.

רמי לוי, עליזה בלוך (צילום: דוברות עיריית בית שמש)
רמי לוי, עליזה בלוך (צילום: דוברות עיריית בית שמש)

>בימים אלה נפתח מרכז טיפולי-חוויתי ובית חם לחולי sma ומונשמים- "מהלב לאמיר"- מקום עתיר פעילויות משולב בטיפולים לטובת החולים ומשפחותיהם, המקום בייסודה ובעלותה של עטרה חיימוביץ, בעלת עמותת "בית חם" מזה כ-20 שנה ואם אומנת לילד חולהs.m.a , אשר על שמו נקרא המרכז שמושק בימים אלה.

המרכז הממוקם בכרמל חיפה, יהווה בשלב הראשוני נופשון למשפחות עם ילדיהן ובהמשך ייפתחו מסגרות מעון יום שיקומי, גן ובי"ס. המרכז יאפשר אשפוז של עשרות חולים, יש בו כיתות לימוד ומתקנים רפואיים מתקדמים. 24 מטופלים ישהו באופן קבוע בבית החולים ויקבלו טיפול מלא, ע"י צוות רפואי וטיפולי מוסמך של המקום. בנוסף, קיים לובי שבו יתארחו אנשי מקצוע ואומנים אשר יעבירו תכני העשרה ופנאי לחולים ומשפחותיהם. כמו כן, בהמשך ייפתחו סניפים נוספים באזור המרכז והדרום. כולם יפעלו בהתאם לקריטריונים ובפיקוח משרד הבריאות, החינוך והרווחה. 

עטרה חיימוביץ': "מדובר בקונספט ראשון מסוגו בארץ, המציע מרגוע, בילוי והעשרה עבור החולים ומשפחותיהם, עם אפשרות להשאיר את החולים לחופשה, עם לינה ופיקוח צמוד אצלנו".

עטרה חיימוביץ׳ (צילום: מיכל עמית)
עטרה חיימוביץ׳ (צילום: מיכל עמית)