אחרי שבסוף השבוע שעבר השף טום אביב נעצר ונלקח לחקירה באזיקים לאחר שתקף עובר אורח שלכאורה הרביץ לכלבו, התכנית "הצינור" עם גיא לרר ברשת 13, החליטו להיכנס לעובי הקורה ולבדוק מה בדיוק קרה שם. בעל הכלב, יעקב דגו, נלקח לפוליגרף ויצא דובר אמת בגרסתו לאירוע. על פי גרסתו של דגו, השף בכלל לא ראה את המקרה ותקף את דגו על סמך עדות של מישהו אחר. לרר שאירח באולפן את דגו צירף את טום אביב לשידור ומהר מאוד הראיון הסלים לכדי כך שהשף יוצא כנגד לרר על עבודתו העיתונאית "העלובה" לדבריו, ועל סמיון גרפמן אמר: "תחזור לסרטונים שלך, מה אתה מתגאה שיש לך עבר פלילי?".

הרשת סערה לאחר שידור הראיון ותקפה את טום אביב על גישתו המתנשאת ומי שכעסו במיוחד היו כוכבת "האח הגדול" תקוה גדעון ומלכת היופי טיטי איינאו, שהיא גם חברה טובה של השף, שהחליטו לצאת כנגד התנהגותו. טיטי איינאו יצאה כנגד השף ואמרה: "אתמול היה לי לילה ממש קשוח כי ראיתי את הראיון של 'הצינור' ואחרי זה גם דיברתי עם טום והייתה בנינו שיחה מאוד קשה. טלפני גם ליעקב דגו וניסיתי להבין מה קרה שם באמת. קודם כל הכלב מחוסן וקיבלתי מיעקב את תעודת החיסון של הכלב. דבר שני, טום לא ראה את המקרה, טום לא ראה שיעקב בעט בכלב. הוא פשוט בא והתערב. עכשיו טום הוא חבר שלי והכי קל להדביק את תווית הגזען. אני יכולה להגיד שטום פעל בחוסר זהירות, הוא פשוט לא הבין מה קרה. יעקב הוא בן אדם עם עבר פלילי, הוא אסיר לשעבר שמנסה להשתקם. ליעקב יש כלב שהוא פיטבול וחשב שהוא עומד לתקוף כלב אחר ולפי מה שהבנתי מיעקב הוא ניסה להרגיע אותו וטום בא והתפרץ. אני מכירה את טום ואני באמת מבקשת שכמו שהפכתם אותו ביום אחד לגיבור, אל תהפכו אותו ביום אחד לאיש הרע. אנשים פועלים בחוסר זהירות ואני חושבת שהוא פעל בחוסר זהירות וזה לא קשור למוצא של דגו. מה שכן מפריע לי בכל הסיפור הזה, זה שטום התראיין ופשוט אמר שבגלל שיעקב הוא בעל עבר פלילי ולכן סביר להניח שהוא ירביץ לכלב שלו ולילדים שלו. אגב, יעקב הוא בן לילד בן 3. אני שמחה ש"הצינור" חשפו את הסיפור, וזו צריכה להיות עבודה עיתונאית. האתרים שהיללו את המעשה, תלמדו לעשות עבודה טובה ולחקור את כל המקרה עד הסוף לפני שאתם ממליכים מישהו כי זה בסופו של דבר עושה נזק. להגיד שיעקב ירביץ לכלב שלו בגלל העבר שלו זה קצת מעפן בעיניי, כי אתה לא נותן הזדמנות לבן אדם להשקתם. לעשות פרופיילינג לבן אדם בגלל העבר שלו זה דבר מכוער, זה לא לתת לבן אדם הזדמנות. דיברתי עם יעקב ואני חושבת שהוא אחלה בחור, אני מכירה את טום והוא גם אחלה של בן אדם. אני חושבת שטום צריך להחזיר את הכלב לבעלים שלו. אני נגד התעללות בבעלי חיים אבל צריך להבין את המקרה לפני שאתם שופטים. אני וטום לא מדברים עכשיו כי הייתה לנו שיחה מאוד קשה. הוא אמר לי שאני מתרעמת בגלל הצבע עור של דגו וכן, זה נכון. יש שיטור יתר בקהילה שלי, יש רציחות בקהילה שלי ומעצרים מיותרים, כי עושים עלינו פרופיילינג, מה שטום עשה ליעקב ב'צינור'". 

טיטי איינאו (צילום: לנס הפקות)
טיטי איינאו (צילום: לנס הפקות)

גדעון התייחסה גם היא לראיון וכתבה באינסטגרם: "ראיתי את הראיון אתמול ב'צינור' עם גיא לרר, ומה אני אגיד לכם? התהפכה לי הבטן. רציתי להגיב אבל אני מרגישה בפלונטר. מצד אחד בואו נדבר תאכלס, התגובה שלי תיחשב 'צפוייה' כי ישר יגידו שאני מגיבה בגלל שמדובר בבחור אתיופי. אבל מצד שני, אם לא היה מדובר בבחור אתיופי יכול להיות שכל זה לא היה קורה. או שהייתי רואה פה תגובות של אנשים אחרים ולא הייתי צריכה להשמיע גם את הצד הזה. אז חיכיתי לבוקר ואף אחד עדיין לא הגיב. דממת אלחוט. מה מקומם אותי בכל הסיפור הזה? לא הכלב, גם לא העובדה שמדובר בבחור ממוצא אתיופי. שיהיה מקסיקני מצידי, זה לא משנה. מעצבן אותי הקלות הזאת שבה מכתירים פה אנשים לגיבורים. השף הזה היה עצור לילה קודם בדיוק כמו הבעלים של הכלב ובוקר למחרת כבר הצטלם עם חברי כנסת לפני שבכלל נתנו למשטרה לבדוק את הסיפור לעומק. מעצבן אותי הקלות הזאת שבה אדם מרשה לעצמו לדחוף אגרוף לפנים לאדם זר שעומד כבר אזוק עם שוטרים!! על סמך משהו שהוא שמע ואפילט לא ראה! (אם הוא עומד כבר עם שוטרים הוא לא 'יכה' את הכלב, אבל אם הוא יכה אותו אז יש לו אחלה כותרת והוא הופך לגיבור היום). מעצבן אותי שאנשים לוקחים את החוק לידיים. פשוט לקח לבן אדם את הכלב שלו, כי ככה הוא החליט. לא המשטרה, לא בית המשפט, פשוט אדם ששמע ואפילו לא ראה. והדובדבן שבקצפת זה שהוא יושב בראיון אתמול, זחוח ומגמגם בצורה מתנשאת ואומר שאותו בחור 'יכה את ילדיו' בגלל ההיסטוריה שלו. אז בוא אני אזכיר לך, כי כנראה שכחת. בתור שף מצליח עם חתיכת היסטוריה, אתה האחרון שיכול לשפוט בן אדם לפי ההיסטוריה שלו, להפך. עצוב שזאת המציאות שלנו והלוואי שזה לא יעבור על סדר היום".  

תקוה גדעון (צילום: שוקה כהן)
תקוה גדעון (צילום: שוקה כהן)