זוכת "האח הגדול" וכוכבת "גולסטאריות" תקוה גדעון עלתה הבוקר (שלישי) לעיר הקדושה ירושלים, ונכנסה בפעם הראשונה בחייה לכנסת ישראל. תקוה גדעון הגיעה לדבר בכנס העוסק באפליה בישראל לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי שארגנו יו"ר סיעת מרצ חברת הכנסת מיכל רוזין.

גדעון פגשה את משתתפי הטקס, שר הבריאות ניצן הורביץ, תמר זנדברג השרה להגנת הסביבה, השרה לשיוויון חברתי מירב כהן, חברת הכנסת אפרת רייטן ואחרים. גדעון שיתפה את הנוכחים במקרה גזעני קשה שחווה אחיה, כשאמרה: "יש לי אח בן 27, מאז ומתמיד הוא היה הילד החנון שיושב בבית וקורא".

שר הבריאות ניצן הורוביץ, תקוה גדעון, מיכל רוזין (צילום: יח''צ)
שר הבריאות ניצן הורוביץ, תקוה גדעון, מיכל רוזין (צילום: יח''צ)

עוד הוסיפה גדעון: "אחי עובד כבנקאי, ובוקר אחד הוא ירד לשתות קפה מתחת לסניף של הבנק. ניגש אליו שוטר וביקש ממנו להזדהות, פשוט כי היה נראה לו חשוד שאדם שחור עומד ברחוב ב-7 בבוקר. לאחי, שרק ירד לקפה, לא הייתה תעודה מזהה והוא ניסה להסביר ולהוכיח לשוטר שהוא עובד שם. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה, אם המאבטח של הבנק לא היה מתערב ועוזר בסיטואציה״.

עוד אמרה: "אנחנו, האתיופים, חווים את האירועים האלה ברמה היומיומית. זה הפך להיות חלק רגיל שבשגרה. זאת מציאות קשה ובוערת, וזאת הסיבה שבעקבותיה באתי לפה. יש פה אפליה ויש גזענות, ויש לחברה הרבה במה להשתפר. אני באה ממקום של כאב. אני חווה את זה. אחי חווה את זה".

תקוה גדעון (צילום: יח''צ)
תקוה גדעון (צילום: יח''צ)