נראה שהזמר הראל מויאל חוזר לעניינים ובגדול, לאחר שהגיע לאירוע יום ההולדת של איש יחסי הציבור אורי צרור בשבוע שעבר, השבוע הוא הגיע לחגוג יחד עם שדרן הרדיו מושיקו שטרן באירוע ה"מושיקולדת" השנתי שהביא איתו את כל תעשיית המוזיקה. מויאל שכבש לפני 16 שנים את במת "כוכב נולד" וזכה במקום הראשון, חווה הרבה עליות ומורדות לאורך הקריירה המוזיקלית.

היום (חמישי) הוא מוציא שיר חדש בשם "צ'רלי" אותו כתב והלחין בעצמו. "צ'רלי הוא בחור שחי לצד החיים ולא את החיים עצמם. יצרתי דמות שראיתי בחברים, בסביבה וגם בעצמי. בחור שגדל בדימונה עם חלום גדול להצליח בעיר הגדולה, שהתעורר יום אחד וגילה שהוא בן 40, בלי משפחה ילדים וקריירה. 'צ'רלי' הוא מסוג השירים שגורמים לך לחייך ולהתאהב בשחקן הראשי".

מושיקו שטרן, הראל מויאל (צילום: אביב אברג'ל)
מושיקו שטרן, הראל מויאל (צילום: אביב אברג'ל)

רגע לפני שהוציא את הסינגל החדש, פגשנו את מויאל באירוע שם סיפר על הקאמבק הצפוי, למה התקשורת פחות פרגנה לו לאורך הדרך למרות ההצלחה בשטח ומה הסוד שלו להיראות בדיוק אותו דבר במשך 15 שנים. 

אנחנו לא רגילים לראות אותך בהשקות. עובד על קאמבק?
"כן, בעוד יומיים יוצא שיר חדש שלי. קאמבק זו מילה קצת גדולה אבל אני כן מתכוון לעשייה ולפרונט ולהגיע למקומות שצריך להגיע. אני מתרגש מכל החזרה הזאת".

אני אומרת קאמבק, אבל אתה כל הזמן עובד ומוציא שירים והשירים שלך מצליחים בחתונות וביוטיוב, אבל איכשהו זה לא מגיע לתקשורת. למה לדעתך?
"אין לי מושג, זו שאלה שאני שואל את עצמי הרבה. כשיש איזשהי בעיה אני בסופו של דבר לוקח את זה על עצמי, אז יכול להיות שעשיתי כמה טעויות בדרך, בבחירות שלי. כמו שאמרתי זו תקופה חדשה, זו התחלה של דרך חדשה. החתונות זה אושר גדול ולאט לאט נגיע למה שצריך".

הראל מויאל (צילום: אביב אברג'ל)
הראל מויאל (צילום: אביב אברג'ל)

בשנים האחרונות נתת דגש על חיי המשפחה, אתה חושב שזה השפיע על הדרך שלך בקריירה?
"אני חושב שכל דבר שלא נותנים בו את ה-100% זה משפיע כך או אחרת, למרות שמבחינת עשייה הצלחתי לשלב גם עם המשפחה וגם עם הכתיבה והיצירה. עכשיו הילדים קצת גדלו אז יש לי יותר מקום לתת מבחינת מוזיקה".

ראיתי שגם הבת שלך זמרת, תרצה שהיא תמשיך את דרכך?
"זה צריך לשאול אותה. היא שרה מהמם, היא מרגשת אותי בטירוף ולא בגלל שאני אבא שלה. יש לה הבנה של טקסטים ושל הגשה, כל פעם שהיא שרה אני בוכה. אם את שואלת מה אני אגיד לה? כמו שאני אומר לה על כל דבר, אני נותן לה את הצד הרע ואת הצד הטוב ושתחליט מה טוב לה. אם אני אגיד לה לא ללכת על זה, היא בטוח תלך על זה ואם אני אגיד לה ללכת על זה - אז אולי היא תלך אחורה. אז שתעשה מה שהיא רוצה, היא בוגרת, היא בת 13 כמעט".

אתה 15 שנים נראה אותו דבר, מה הסוד שלך?
"אין לי מושג, לא יודע. אולי שמרית עושה לי חיים קלים? יכול להיות". 

מה היא עושה שעוזר לך לשמור על רוח הנעורים?
"בעיקר היא נותנת לי את כל המקום והספייס לעסוק בדברים שאני עושה. היא הייתה צריכה להגיע לכאן אבל היא עם הילדים וזו גם דוגמה שהיא מתמסרת לקריירה שלי וגם לשלה ונותנת לי המון כוח. היא העוגן שלי כל השנים, יכול להיות שבגלל זה, אי אפשר לדעת". 

הראל מויאל (צילום: אור גפן)
הראל מויאל (צילום: אור גפן)