אתם מכירים אותו כזוכה "האח הגדול VIP" או כזוכה "נינג'ה ישראל VIP", אבל אסף גורן (30) לא נח לרגע ומלבד השתתפותו בתוכניות ריאליטי הוא עובד בלי הפסקה ומפתח קריירת מוזיקה עם שירים בעברית ובאנגלית, כשהחלום הגדול שלו זה להיות הישראלי הראשון שיזכה בגראמי, וכשמדובר על בחור כמו אסף גורן, זה לא נשמע כמו חלום מופרך בכלל. "לא בניתי על הריאליטי שיעשה אותי מפורסם, הניצחון זה בונוס", אומר גורן. "רציתי שתהיה חשיפה למוזיקה שאני עושה מעל לעשר שנים. אחרי "האח הגדול" הוצאתי את השיר "אוי ואבוי לי" שהצליח והשירים שיצאו אחריו פחות עבדו לצערי. הוצאתי אלבום, בניתי הרצאה, הוצאתי שיר עם בוי ג'ורג' ולהקת "קולצ'ר קלאב" והופעתי באיצטדיון וומבלי בלונדון. אני נותן לעצמי את הכאפה, בסיפור של החיים שלי אני בוחר להיות הגיבור ולא הקורבן". 

גורן גדל בפתח תקווה כאח בכור לשתי אחיות, עומר (26) ונועם (21), אמא רחלי שעובדת כמורה למחול ואבא אמיר, בעל חברת אבטחה מצליחה בבולגריה. גורן שכמו אמו נמשך לתחום הריקוד, השתתף בתחרויות ברייקדאנס במטרה לזכות באליפות העולם, עד שבגיל 18 שבר את שתי רגליו והושבת. "אלה היו שנתיים קשות מנשוא, עברתי ארבעה ניתוחים ויש לי תשעה פלטינות בקרסול ימין. לא נועדתי לרקוד ברייקדאנס והמשכתי למרות זאת. זה היה או למות בבית או שאני גודל וצומח מזה, וזו הייתה נקודת המפנה בחיים שלי", מספר גורן, שלאחר המשבר זכה באליפות אירופה בברייקדאנס. 

אסף גורן (צילום: אלוני מור)
אסף גורן (צילום: אלוני מור)

שבע שנים לפני שהשתתף וזכה בריאליטי "האח הגדול", גורן, המיוצג היום בסוכנות "לייב", השתתף בריאליטי "TLV עושים את תל אביב" ששודר בהוט בידור ישראלי. "אני אוהב אנשים. אולי בגלל זה עשיתי 15 ריאליטי בערך, אני זורח ליד אנשים. אני חושב שזה למה אוהבים לראות אותי בריאליטי. ריאליטי מצטייר כדבר זול ואני ממשיך ללכת לדבר הזה כי אני נורא נהנה מזה".

וזה גם מפרנס אותך.
"חד משמעית. יש כמה מלהקים בארץ לא קיבלו אותי לפרסומות, תוכניות טלוויזיה, תוכניות נוער והיום הם נותנים אותי כדוגמא בהרצאות שלהם כ'פספוס הגדול שלהם'. המלצה שלי, תלכו לריאליטי אבל אל תרצו להיות מפורסמים. אני ממש משתעמם מאלה שבאים עם אג'נדות, אפשר לפרסם את זה גם בפייסבוק, בואו בשביל החוויה. אל תתלו את חייכם בריאליטי כי זה לא מחזיק". 

הייתה "כאפה" אחרי "האח הגדול"?
"בארץ גם אם זכית, אתה עדיין יוצא ריאליטי. הבאזז ירד, הגיעה מגפת הקורונה ולא קיבלתי את האהבה שהייתי רגיל אליה וזה מטורף. הייתי רגיל לעבוד וזה "בום", אתה חוזר להיות אסף מפתח תקווה. אז המשכתי לעבוד, הלכתי לריאליטי בארצות הברית, הוצאתי אלבום – לא הייתה ברירה". 

אסף גורן (צילום: אלוני מור)
אסף גורן (צילום: אלוני מור)

זה לא מספיק להיות כוכב ריאליטי, צריך לספק משהו מעבר כדי להישאר בתעשיית הבידור.
"בדרך כלל יש עלייך הרבה פעמים 'אות קין' כיוצא ריאליטי. שנים לא רצו ללהק אותי כי הייתי בריאליטי. אנשים חושבים שאם ליהקו אותם לריאליטי מסוים, כך יראו החיים שלהם אבל זה לא נכון".

אנשים כאלה צריכים להישאר בפרונט?
"זו תחושה ממכרת. האהבה שאתה מקבל יוצרת אופוריה מטורפת ואתה חושב שככה יראו כל החיים שלך. יש דיסוננס ענק בין השטח, ששם אנשים רוצים להצטלם איתך ובין מה שאתה יכול להציע באמת. זו הבעיה. לי אין אגו בכלל, כשצריך אני הולך ללמד ברייקדאנס ואני מופיע בבר מצוות ומה שצריך כדי להתפרנס. אני עובד קשה, זה לא חארטה. נפגשתי עם אחד הזוכים של "האח הגדול" והוא בחרדות מאז הזכייה ולא מצליח לצאת מהבית. הוא הראה לי שהוא אפילו פוצע את עצמו. אנשים לא מבינים מה זה לנצח את התכנית הזאת, את המשקל של זה. זה טירוף, אי אפשר להסביר את האופוריה שנוצרת מתוך זה. צריך להיות בן אדם מאוד חזק כדי לא ליפול. כשאתה שובר את שתי הרגליים בגיל 18, עובר ניתוחים ורוצה לסיים את החיים שלך וכמה שנים אחרי זה גר באוטו ומתחמם מהמזגן של האוטו בלילות וכל שבועיים נגמר המצבר, שום דבר אחרי זה לא יכול לפגוע בך. אנשים חושבים שאתה חייב להיות בסיירת מטכ"ל כדי להיות בן אדם שאי אפשר לשבור אותו, זה לא נכון".

אסף גורן (צילום: אלוני מור)
אסף גורן (צילום: אלוני מור)

אתה מאוד אופטימי ולא מוותר על החלומות שלך, לא משנה כמה הדרך קשה, אבל חייבים להיות לך רגעי שבירה.
"כל הזמן. אני הולך להיות אבא, לא קל לי. אני עומד בפני דברים קשים. אני כבר לא בכותרות כמו שהייתי פעם בגלל בחירות שעשיתי. הפסקתי להוציא את הזוגיות שלי החוצה, הפסקתי לעשות מוזיקה בעברית, הורדתי את השיער היפה וה"מרצה" שלי ועשיתי פאות. אני לא בן אדם רגיל וקשה לקהל ולמלהקים בארץ לאכול אותי - וזה בסדר. אני בן אדם שלוקח סיכונים ואני משלם על זה מחיר. אני גר בין הבית של אבא שלי, לבית של אמא של בת הזוג שלי", אומר גורן. 

"אנחנו בנקודת מפנה כזאת שאין לנו בית משלנו. חזרתי לגור אצל ההורים. אני ומעיין גרנו ביחד עד לפני כמה חודשים אבל צריך שנייה לחסוך. החיים לא מושלמים, אני מת לקחת את הרגליים שלי ולעוף אבל אני לא יכול לעשות את זה. עד שחזרתי אחרי שנים מלוס אנג'לס שהייתי שם לבד, אני כל כך שמח להיות פה אבל אני לא רוצה לשרוד פה, אני רוצה להצליח. אני רוצה להוות השראה ולא רק לדבר על הצהוב שהולך לי בחיים".

גורן מדבר על הזוגיות שלו עם הזמרת מעיין רודיך (37), בתם של לאה לופטין משלישיית "שוקולד, מנטה, מסטיק" ויוצר המוזיקה אריק רודיך ז"ל. גורן שחווה זוגיות מתוקשרת עם כוכבת הילדים שירן סנדל, החליט שאת מערכת היחסים הזאת הוא לא חושף בפני התקשורת, אלא שבחודש שעבר השניים הכריזו שהם מצפים לילד ראשון. 

אסף גורן (צילום: אלוני מור)
אסף גורן (צילום: אלוני מור)

"אני הבנתי וידעתי שאם אני מוציא את הזוגיות שוב החוצה, אני אשלם מחיר מסוים שאני לא מוכן לשלם, אני לא מוכן למסחר את הבית שלי כמו שאר המפורסמים שנאחזים בכל טיפת פרסום באתר רכילות כזה או אחר. אני משלם על זה מחיר אבל אני לא מוכן לאבד את הבית", אומר גורן. "מעיין היא הבית שלי, אני לא מוכן למסחר אותו. אני לא רוצה שזה יהיה זול ושכולם יתערבו לי בבית. אני יוצא ריאליטי, תדעו עליי הכל אבל שתהיה לי פינה שקטה משלי שהיא הבית שלי. היחסים שלי עם השותפה שלי לחיים, הם רק שלנו, הם לא של מדינת ישראל. אני רוצה לשמור על זה טהור ואמיתי. להיות בן זיני וטיילור ולהפוך את האהבה שלי למסחרה? יש אנשים שיהפכו את הזוגיות שלהם למסחרה כי זה שווה פרסום וכסף, אבל זה שלהם".

זה בעקבות הזוגיות המתוקשרת שהייתה לך עם שירן סנדל?
"הרגשתי ממש מנוצל בהרבה מקומות בזוגיות הקודמת. ניצלו את השם שלי בשביל לקבל כותרות. ראיתי את המחיר שמשלמים ברגע שממסחרים את הזוגיות. זה כבר לא הזוגיות רק שלך. פתאום אתה עושה מזה כסף ורוצים לראות אתכם יחד והזוגיות שלך הופכת להיות תלותית בכמה אתה מפרסם אותה".

אסף גורן, שירן סנדל (צילום: מאיה ברק)
אסף גורן, שירן סנדל (צילום: מאיה ברק)

איך אתה ומעיין הכרתם?
"בהשקה. היא כותבת ואני באתי לעשות דאווינים", צוחק גורן. "הזמינו אותי להשקה והיא הסתלבטה עליי לרגע ורק אחרי חצי שנה פתאום דיברנו". 

אתה מתייעץ עם אמא שלה על השירים שאתה מוציא?
"כל הזמן, הדיבור על מוזיקה בבית הוא קיים כל הזמן. לאה מאוד תומכת ומאמינה בי. היא אומרת לי להמשיך להיות מי שאני ולהמשיך לעבוד. היא מאמינה שיש לי חלק מאוד גדול בתרבות הישראלית. זה עוזר מאוד שיש מישהו שתומך בך ברמה הזאת".  

אתה מרגיש שקשה לך לגעת בהצלחה בארץ?
"כן, כי אני מאוד מוזר לישראל. אני המוזר הכי אהוב שיש בישראל. לא יכולים לקחת אותי לדוגמנות כי אני עם פאות, ואז פתאום בא בוי ג'ורג' ואוהב את המוזרות שלך".

הזמר המצליח בוי ג'ורג' החליט להקליט דואט יחד עם אסף גורן ולהקת קולצ'ר קלאב והם הוציאו יחד את השיר "Rainbow in the Dark". איתו הופיעו בהופעת אונליין אליה נרכשו מאות אלפי כרטיסים והתקיים באצטדיון וומבלי בלונדון.

אסף גורן, בוי ג'ורג' (צילום: יח''צ)
אסף גורן, בוי ג'ורג' (צילום: יח''צ)

איך הגעת אליו?
"בוי ג'ורג' שמע את השירים באנגלית שהוצאתי בתקופת הקורונה. הוא שמע שיר שיש בו מזמורים יהודיים ומשלב ראפ באנגלית והתלהב מזה. הוא אהב את הלוק המוזר שלי עם הפאות ודרך חבר משותף, טל דרורי, הוא הגיע אליי. לא היה אכפת לו שאני לא איזה עומר אדם או אייל גולן. הוא רצה להביא משהו מיוחד, הוא ממש מאמין בסטייל הישראלי והעברי. הוצאנו יחד את השיר וסגרו מופע אונליין שנמכרו אליו יותר מ-100 אלף כרטיסים. הגעתי ללונדון והופעתי יחד איתו ועם להקת קולצ'ר קלאב באצטדיון וומבלי. בארץ לא יודעים בכלל שאני הזמר, אבל אני הישראלי הראשון שהופיע באצטדיון וומבלי". 

אסף גורן (צילום: אלוני מור)
אסף גורן (צילום: אלוני מור)

זה בגלל שאתה יוצא ריאליטי?
"לא נראה לי. ברור שתופסים אותי כיוצא ריאליטי וזה מה שיש, אבל עשיתי הרבה טעויות בדרך עם ניהול ויחסי ציבור. אני מעדיף לעשות ריאליטי ולהמשיך לעוף למעלה עם החלום שלי כמוזיקאי, ויש לי הרבה חלומות כמו להיות הישראלי הראשון שזוכה בגראמי ודרך אגב אני הולך לעשות את זה. אני לא פראייר, אני בן אדם שמגשים חלומות. אני לא מונע מדעות של אנשים. אני אמנם משדר תמימות וכיפיות אבל אני לא פראייר. אם אני יכול לתת משהו מעצמי, למרות שאני לא כל כך מקובל בתעשייה בישראל, זה שישאבו ממני השראה מסוימת, שאפשר להגיע לאן שרוצים למרות הקטלוגים שעושים. זה חרא שלא מקבלים אותי פה וזה תוצר של הרבה דברים כמו ניהול לא נכון. אני בן אדם שאוהב להחליט, אני משלם מחיר על הניסיון שלי להיות הבוס. אני חולה שליטה שזה נוגע לקריירה שלי כי הרבה מנהלים דפקו אותי". 

ב"אח הגדול" הייתה לך תדמית של ילד טוב אבל נראה שאתה לא מפחד להתלכלך קצת. בשיר "אני והתפילות" אתה שר: "הכל פה סטטי ובנאלי... מממ ביי נעלמתי". סוג של עקיצה לסטטיק ובן אל?
"וואלה כן. כל הפרסומות זה סטטיק, בן אל ונועה קירל. כמות הכסף שנשפכת על אותם אמנים, איך אפשר להתחרות בזה בכלל? אומרים שמי ששולט בפרסומות, שולט במוחות. כשאתה רואה כל היום בעיניים אותם, איך אפשר להתחרות בזה? הנוער רואה שהם לוקחים הכל והם בפרונט, צריך שיהיה לי הרבה כסף כדי להצליח ברמה כזאת".

אבל הם לא מגיעים ממקום של הרבה כסף. הם הוציאו שירים והצליחו.
"אני לא אומר שהעבודה הקשה לא משתלמת אבל התוכן שלהם לא טירוף. אין ערך מוסף, השירים שלהם קליטים ומגניבים אבל אם תשאלי אותי אם אני מקבל השראה מסטטיק ובן אל – לא, הם לא ההשראה שלי. אני מאמין שהנוער והילדים צריכים ערך מוסף". 

אסף גורן (צילום: אלוני מור)
אסף גורן (צילום: אלוני מור)

אתה לא מפחד לצאת לא פוליטיקלי קורקט? 
"אני כזה בן אדם אוהב ותני לי רק לעזור ולפרגן אבל אל תקחו לי את האמת שלי. אני לא מתלכלך באינסטגרם כמו שאר המפורסמים שנאחזים בריבים באינסטגרם רק כדי שירשמו עליהם. אני לא כזה. לפחות את הדעות שלי, מה שאני חושב, את זה אי אפשר לקחת ממני כי אני אהיה חולה אם אני אשמור בבטן, אז אני מוציא את זה באומנות שלי. דרך אגב, שום שיר שלי לא קודם עם כסף".

מצד שני אתה נמצא באפליקציה שמציעה שיחה עם מפורסם בתמורה לכמה מאות שקלים.
"מישהו מפורסם רשם שהוא יחנך את הבת שלו שאם היא תהיה מפורסמת, לא לבקש כסף כדי לדבר איתה. אני אחנך את הבן או הבת שלי, שבעזרת השם ייוולדו עוד מעט, שיעריכו את עצמם מספיק שיכולו לבקש כסף על הזמן שלהם כי הם השקיעו בעצמם ובאומנות שלהם כדי לבקש כסף ולא להתבייש בזה". 

כאמן יוצר אתה מקבל כסף מתמלוגים. בתור אבא תרצה שהבת שלך תוציא כמה מאות שקלים כדי לדבר עם מפורסם בטלפון במשך עשר דקות? 
"תלוי מה המפורסם הזה מציע לה. יש מפורסמים שיכולים במשפט אחד לשנות לך את החיים ולייצר לך מוטיבציה. לתת השראה לחיים וללמד אותך דברים עם ערך מוסף ולא סתם לדבר על טיקטוק ודברים מפגרים. משפט של בן אדם יכול ללמד יותר מפסיכולוג. זמן זה כסף, אז למה לא? כל מי שמתייפייף על זה, איזה מפורסם שאני לא יודע מה שמו, לדעתי הוא פייק וממש מנסה להתחנחן לקהל. מי שרוצה לדעת איך להופיע בתוכניות טלוויזיה או להיות רקדן מצליח, יש לי את הפורמולה כי ניצחתי בתחרויות בינלאומיות בחו"ל. הגעתי לתכניות טלוויזיה של ריקוד באמריקה ובאסיה. ניצחתי את "נינג'ה VIP", אז איך להתאמן ולעבור פציעות וזמנים קשים. אני יכול להשתמש בזה ולהעביר ערך מוסף. בישראל לא מבינים שלמפורסמים אין באמת הרבה כסף. אנשים יוצאים מריאליטי ואין כסף. אנשים לא רוצים לעבוד בעבודה רגילה פתאום כי יש להם הרבה אגו". 

אסף גורן (צילום: אלוני מור)
אסף גורן (צילום: אלוני מור)

אתה אולי הדמות הכי לא ברורה להגדרה בתעשיית הבידור. יש לך פאות אבל אתה לא דתי?
"אני לא דתי. אני אוהב את הסטייל הזה ואני אוהב את היהדות הזאת וגאה ביהדות שלי. אני הולך עם כובע מגניב אבל אני לא מחויב אליו. המחויבות היחידה שלי מול בורא עולם זה לעזור לאחרים ולאהוב. אני לפעמים מניח תפילין ומברך לפני שאוכל אבל לא יותר מזה. אני לא מגדיר את עצמי גם חילוני, בגלל זה אני לא מוגדר, אני פשוט יהודי". 

יש לך הרצאה חדשה בשם "ליפול בסטייל", ספר לי עליה.
"זה הסיפור חיים שלי. איך להשתמש בכוח הדימיון כדי ליצור חלומות כי חלומות נוצרים פעמיים. קודם כל בדמיון שלנו ואז במציאות. זה משהו שאני מת להעביר לנוער. להחזיר אנשים לחלום, לשים את הסמארטרפון בצד ולחלום. זה הרצאה לכל הגילים, העברתי את ההרצאה בלוס אנג'לס לקהילה הישראלית ואנשים בוגרים יצאו עם דמעות בעיניים". 

אסף גורן (צילום: אלוני מור)
אסף גורן (צילום: אלוני מור)

אתה הולך להיות אבא בקרוב. איך ההרגשה?
"אני לא באמת יודע מה מצפה לי. הילד שלי נותן לי מוטיבציה רק לעבוד יותר קשה, והוא אפילו עוד לא נולד. אני מוציא בקרוב שיר חדש שבעזרת השם יפוצץ את המדינה, אני עובר שינויים שהקהל בישראל לא יכיר אותי כמו שהכירו אותי עד עכשיו – גם בהופעה החיצונית וגם במוזיקה". 

זה לא קצת סותר את כל מה שאמרת על זה שאתה שונה ולא מעכלים אותך אבל אתה נאמן לעצמך למרות זאת?
"צריך לעשות חישוב מה עובד ומה לא. אני יכול להיות עם האמת בפינה חשוכה והאמת שלי לא תצא לאור. אני רוצה להיות חכם עם זה. אני רוצה ליצור באהבה ואני לא יכול להגיד 'זה אני ותקבלו אותי או שלא'. אני לא יהיה עכשיו בן זיני ממש תינוקי ורק תאהבו אותי. בארץ הפאות לא עובדות טוב. יש פרות קדושות שכנראה בארץ לא נוגעים בהן. בארץ זה מוזר, כולם אומרים לי להוריד אותן, בחו"ל זה מיוחד. אנשים רגילים לראות את אסף מ"האח הגדול", ככה אוהבים אותי. צריך להתאים את עצמך למצבים, יש לי עוד מעט ילד ואני לא חושב רק על עצמי".

יש פחד לקראת התפקיד?
"אין פחד, יש התרגשות. אני תוקף את מה שאני פוחד ממנו. יש לי הרבה פחדים. אני בארץ ואני בוחר להיות בארץ אבל יש פחד לא להצליח, שלא יבינו אותי. צריך כל הזמן להתפתח ולהשתנות. יש אנשים שהיו איתי ב"אח הגדול" ועדיין נראים אותו דבר, מדברים אותו דבר ועדיין מחזיקים באותה אמת שהם הגיעו איתה לבית "האח הגדול". העולם צריך להשתנות כפרה, אחרת נמשיך להיות סטטיים ובנאלים".  

גם למעיין יש חיבור לדת? 
"שנינו מחוברים למסורת. אבא שלה ז"ל היה מסורתי, אז זה יושב בול. לא סתם אנחנו כבר כמה זמן ביחד".

איך תגדלו את הילד?
"באהבה, בשיתוף ולצחוק כל הזמן, זה הכי חשוב. אם יש משהו אחד על הזוגיות שלי ושל מעיין זה שאנחנו כל הזמן צוחקים. הוא ילמד לבד את הקשיים. אבא שלי נכה צה"ל, ירו בו באחת המלחמות, הוא לא יכל להסביר לי כמה קשה להיות נכה בעולם, הייתי צריך לחטוף את הכאפות שלי לבד".

אסף גורן (צילום: אלוני מור)
אסף גורן (צילום: אלוני מור)

אסף גורן (צילום: אלוני מור)
אסף גורן (צילום: אלוני מור)

אסף גורן (צילום: אלוני מור)
אסף גורן (צילום: אלוני מור)

אסף גורן (צילום: אלוני מור)
אסף גורן (צילום: אלוני מור)

צילום: אלוני מור
סטיילינג: מור אמתי
איפור: פליקס שטיין

לוק 1:
טוטאלק לוק: יפעת פינקלשטיין 
כובע: קסטרו 
שרשרת: אוסף אישי מור אמיתי

לוק 2:
מכנסיים: יפעת פינקלשטיין 
חולצה: זארה 
צעיף: אוסף אישי סיגל גרוס

לוק 3:
מעיל וכובע: קסטרו 
מכנסיים: יפעת פינקלשטיין
נעליים: תמר בכר