קבלו את ההמנון החדש של עשרות אולפני העברית של ההסתדרות הציונית הפזורים ברחבי העולם. המנון שהחל מהיום ישירו אותו אלפי סטודנטים מעשרות ארצות וכולם בשפה אחת - עברית. המורה לעברית במקרה הזה היא דנה אינטרנשיונל למרות ששם משפחתה לא ממש בעברית, היא נקראה על ידי ההסתדרות לשירת ההמנון כי אם היהודים בתפוצות לא מכירים ממש את השפה שיכירו לפחות את המורה שלהם לשפה העברית.

אינטרנשיונל מסרה: "הקלטתי במהלך הקריירה עשרות שירים בהרבה שפות ובשלל נושאים. אף פעם לא חשבתי או דמיינתי שאהיה גם זמרת מורה ששרה את האלף בית. אחרי שסיימנו את ההקלטה, בקשו ממני מהסוכנות להעביר שיעור זום בעברית לתלמידים אבל על זה כנראה אוותר. ממש לא מתאים לי להיות מורה".

איך השיר נולד?
"הוא נולד בראש היצירתי של שליח הסוכנות בלונדון יצחק זוננשיין. אחרי הופעה  באחד האירועים שאירגן  שם לקהילה היהודית, הוא סיפר על  הרעיון בהתלהבות ובאהבה כזאת, שלא יכולתי להגיד לו לא. האמת שגם הייתי עייפה ומותשת שרק רציתי לחזור למלון והייתי אומרת 'כן' על כל דבר ברגעים הללו. כשחזרתי לארץ, הוא לא ויתר, פנה ליואב גינאי שיכתוב טקסט, התחבר לגיא מנטש שיפיק והתקשר לשי כרם בלי לוותר כי במצב עייפות רגיל, לא היינו בטוחים לגבי ההקלטה של השיר".

"בזכות השיר הזה פגשתי לראשונה את גיא מנטש וזו הייתה חוויה מדהימה. הוא מוכשר בטירוף, ואיש שכל כך נעים לעבוד איתו. נשארנו באולפן הרבה אחרי ההקלטה למשחקים מוסיקליים על המחשב ולשמוע ולהשמיע רעיונות מוסיקליים. שמחתי נורא גם לדעת שמארינה, שהתחברתי אליה באהבה גדולה ארוכת שנים, קיבלה בעל שכל אחת הייתה מאושרת לחיות אתו. היה לילה אחד באולפן שסיימנו לעבוד ומארינה הגיעה בהפתעה. טוב, אני באמת מתה עליה ואחרי הבילוי הלא מתוכנן הזה כשהיא הפעם בפורמט זוגי, אני אוהבת אותה אפילו יותר. גם כשהיא שרה ברוסית ולא בעברית", הוסיפה אינטרנשיונל.

דנה אינטרנשיונל (צילום: איתן טל)
דנה אינטרנשיונל (צילום: איתן טל)