כבר כמעט 15 שנים בהם קארין באומן, בתה של יהודית באומן בת ה-33 מתמודדת עם הפרעות אכילה קשות. לאחרונה מצבה הידרדר יותר מאי פעם והיא הגיעה למשקל של 24 קילוגרמים בלבד. תקופה ארוכה שבאומן נכנסת ויוצאת ממחלקות לטיפול בהפרעות אכילה אבל כעת מערכות גופה החלו לקרוס והבוקר (ג') התראיינה יהודית בדרכה לבית החולים תל השומר בתכניתם של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM וסיפרה על המאבק המשפחתי הקשה.

"המלחמה מאוד קשה. אנחנו בתל השומר. אני רוצה לאשפז אותה אבל אני לא יודעת אם היא תרצה. כולי לחץ רגשי, נפשי ופיזי מכל הבחינות לא נרדמתי כל הלילה. אני מקווה שהיא לא תגרום לשום בעיה והכול תלוי גם בצד השני של תל השומר שלא יהוו בעיה ויגידו היא לא מתאימה היא צריכה פה ושם.

כבר הייתם במצבים האלה?
"לא, לא היינו במצבים שהיא נמצאת כרגע, היינו במצבים שהגענו היא התאשפזה ויצאה, 40 פעמים אבל זה לא היה במצב הפיזיולוגי כמו עכשיו".

זה הכי גרוע
"זה המצב הכי גרוע שאי פעם היא הייתה. היא חשבה לעצמה בין לבין בטיפולים באיכילוב שהיא כן נראית בסדר והיא צריכה להוריד אולי עוד. והמלחמה שלי מאוד מתישה, מעייפת, מתסכלת אני מרגישה שאני במלחמת עולם מסוג אחר. מלחמה שבאמת היום קיבלתי הודעה מבת ואמרה הלוואי אמא שלי הייתה טיפה כמוך. השראה לילדות בנות 12 שמבינות שזה לא טוב, שאני מפרסמת את התמונות הללו שיראו הילדות שכל כך רוצות להיות רזות".

היא הייתה דוגמנית מצליחה
"היא לא הייתה דוגמנית הרבה זמן, הייתה דוגמנית לפרק זמן קצר וזו לא מחלה שתופסת רק דוגמניות".

מה היא אומרת הבוקר כשאתם לוקחים אותה לבית החולים? היא בעד להתאשפז?
"היא קודם כל צלולה כמו יין משובח, היא יודעת לדבר".

אפשר להחליף איתה מילה
"אני לא מאחלת לך כי היא תצרח ותגיד 'מה פתאום' היא לא תדבר בטלפון ובמיוחד בסיטואציה כזאת רגשית שהיא יכולה לבעוט ולקלל ולכעוס".

אבל מה היא אומרת באוטו?
"היא אומרת 'לא נראה לי שאני אחזיק שם, אני אעשה המון בעיות'. כהרגלה, אין שום דבר שונה חוץ מהמשקל שהוא כל כך ירוד. בהתנהגות של המחלה אין שינוי".

אפשר להציל אותה?
"לא אמרו לנו דבר כזה. אני לא חושבת על זה אפילו, אני יוצאת מנקודת הנחה שאפשר להציל אותה והיא חייבת להינצל. אני יודעת שהיא רוצה להרים ידיים ולא רוצה לשתף פעולה".

היא אומרת את זה?
"כן היא אומרת 'די אמא תנוחי, את עייפה' ואני עונה 'כן, אני עייפה אבל זה לעולם לא יקרה גם אם אצטרך לזחול על 4 מה שהרבה פעמים קרה לי אני אלחם בעדך'. זה מצב שאם עכשיו היא לא תיקח את עצמה בידיים אני חושבת שהיא לא תצליח לעבור את זה. זו בעיה".

כמה שימי עומד לצידך?
"שימי זה משהו שאי אפשר להסביר אותו אם אי פעם קיבלתי מתנה זה את שימי תבורי שבאמת אמנם האמצעים שלנו דלים מאוד ואנחנו זקוקים לעזרה פנינו לעזרת הציבור עזרה כספית כי אנחנו פשוט בקרקע מכרתי בית, לקחתי אותה להולנד באופן פרטי הכול עשיתי".

שימי בוקר טוב, מה שלומך?
"ברוך השם".

כמה אתה אופטימי?
"אני כל החיים אופטימי".

יצליחו לעזור לה
"תמיד יש תקווה ואנחנו בתקווה, אתה יודע איך האמא הזאת מטפלת בה? 16 שנה היא חולה. אנורקסיה בולמית. אנחנו אוספים תרומות בנק דיסקונט, סניף 152, מספר חשבון 30408883 קארין באומן".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm