איך היו התגובות אחרי ההדחה?
"הריקושטים ברחובות מדהימים. כיף היה לראות את התגובות של האנשים, זאת אהבה שלא קיבלתי הרבה זמן, שאתה עושה משהו ממקום שלם, זה משפיע על אחרים".

כמה אתה מאוכזב מעצמך מההדחה?
"שום דבר לא כואב. הכל טוב. אני שמח שזה היה בדיוק ככה. הלכתי בלב שלם, יכולתי לצלצל בפעמון ולהינצל. ראו אותי כבר שם שאני שלם. יש לי את הסיבות שלי, אני חושב, שמיציתי את המשחק עצמו. אם הייתי רוצה הייתי לוקח את המיליון, מיציתי את הדרך כי יש דברים שלא רואים בבית. הבנתי שאני פה סיימתי את הדרך שלי והכל טוב, זה לא הפרס, אני גדלתי על ערכים והדרך הכי חשובה לי".

מייקל לואיס מתוך ''הישרדות VIP'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
מייקל לואיס מתוך ''הישרדות VIP'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

איך גיא זוארץ משתלב בכל הקומבינציה הזאת?
"גיא הוא המנצח של כל הדבר הזה, בצילומים אין שום אינטראקציה איתו. גיא הוא האבא שלנו שאנחנו יכולים לפרוק. הייתי מאוד רוצה להחליף אותו. זה תפקיד עם מלא אחריות. אתה יכול לעשות להם (השורדים) גם את היום ולהוביל אותם לטריגרים מטורפים. התפקיד שלו זה ללכת בין הטיפות ולהוציא את מה שצריך להוציא".

אתה באת לסגור מעגל. סגרת מעגל?
"סגרתי מעגל. רציתי שידעו מי אני. מייקל של היום הוא בן אדם אחר לגמרי. התקופה ההיא הייתה מאוד חשוכה בחיי. העליהום התקשורתי בגלל הצבא (שלא התגייס) זה לא קרה סתם. יש אנשים מאחורי הדבר הזה. היום אני מנהל את עצמי. אני יודע הכל, מי הוציא ומה. הקארמה תסגור איתם חשבון". 

מה החולשות שלך?
"הייתי מאוד אימפולסיבי בצעירותי. הייתי יותר חומרי, הייתי שואל כל הזמן 'למה' ולא 'למה לא'. הבסיס שלי טוב, יש לי אמא מאוזנת שאוהבת את החיים ולימדה אותי לאהוב ואבא שהיה לו רגשי נחיתות מהמקום האישי שלו". 

מייקל לואיס (צילום: אור גפן)
מייקל לואיס (צילום: אור גפן)

איפה הייתה נקודת השבר שלך במהלך השנים?
"אני חושב שברגע שהפכתי להיות כלי במשחק של אחרים. נוהלתי, אני תכננתי להיות שחקן כדורסל ולפתח קריירה מקצועית. פתאום מישהו מצא אותי ברחוב ואמר לי: 'אם תעבוד איתי, תהיה הכוכב הכי גדול בתוך שנה', וזרמתי איתו וזה קרה. בהרצאה שלי אני מספר הכל, יש דברים שלא סיפרתי בתקשורת". 

את מי מחקת ב"הישרדות"?
"אף אחד. לא מאמין בזה. אני חריג בנוף, כמו שיובל המבולבל אמר עלי. אני לא שומר מטענים או שומר בבטן. אני יודע להפסיד בצורה בריאה". 

למה לא הייתי בבר מצווה של הבן של ג'קי?
"כי גם לי היה יום הולדת באותו יום". 

הכל בסדר עם ג'קי?
"תמיד היה בסדר. אני חושב שלג'קי יש פער עם עצמה, לא איתי. אני חושב שג'קי לוקחת דברים ללב במקום להבין את הצד השני. ככה היא גדלה. אפשר לעשות דברים אחרת. היא חייבת גם להקשיב לצד השני ולהכיר אותו. זה נקרא אימפולסיביות". 

ג'קי אזולאי, ישראל אזולאי (צילום: אור גפן)
ג'קי אזולאי, ישראל אזולאי (צילום: אור גפן)

אתה לא רוצה ילדים?
"אמרתי גם 'כרגע'. אני אומר שאני אביא מתי שבא לי, לא מתי שנוח לכם".

עם הבת זוג זה הולך לכיוון של חתונה?
"לא יודע, אני חי מעכשיו לעכשיו. אם טוב לה איתי אז שתישאר, לי טוב איתה. מישהו אמר לפני כמה זמן 'אני מסתכל עליכם וזה אתה עם ציצי'. זאת מחמאה ענקית. אם אתה אוהב את עצמך, אתה רוצה לעשות את עצמך".

מה עם הצילומים בעירום?
"99 אחוז מהתגובות הן טובות. יש אחוז אחד של אנשים שכנראה כואב להם. הם רואים את הדברים אחרת. אני עושה את זה בשם האומנות שלי, לא מעניין אותי מה יגידו. זאת האמת שלי".

מייקל לואיס, מרי פרגלין (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מייקל לואיס, מרי פרגלין (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מה עשית שהטלפון לא צלצל?
"אלו תקופות אחרות. היום הטלפון לא מפסיק לצלצל. אז לא גרתי בארץ, הייתי במקום אפל בחיי. היה לי את הסיפור שהגעתי לתחתית. שלא התנהלתי נכון כלכלית, הגעתי לישון על הספסל. בזכות העליהום התקשורתי איבדתי מיליון שקל. הפסדתי קמפיינים ועבודה ואז ברחתי לארה"ב. לא יכולתי ללכת ברחוב, זה מאוד כאב לי. צה"ל לא גייס אותי, יש לי בעיה בלב והצבא לא מתעסק עם זה. לא כעסתי על המדינה אלא על התקשורת. מאוד קל להרים מישהו ולהפיל מישהו בלי לבדוק עובדות. אני זוכר שישבתי עם מועצת החלב בזמנו, בגיל 23, לקמפיין. אני זוכר שאמרתי להם תראו את כל המסמכים (שלא גייסו אותי בגלל הבעיה הרפואית) אבל זה לא עניין אף אחד, הוא אמרו לי זה התפרסם בתקשורת. אחרי זה לחזור הביתה ולקרוא גרפיטי על הבית של אמא שלי – 'שאמא של מייקל תמות מסרטן ותמות בגיהנום' בזמן שהיא חולה בסרטן. זרקו על הבית שלי ביצים. ומה עשיתי? לא עשיתי כלום. זה כוחה של תקשורת. הפיץ' היה: "יכול לרקוד כל הדרך אל הגמר אבל להתגייס לצה"ל הוא לא יכול". זה היה יום אחרי הזכייה עם אנה ארונוב ("רוקדים עם כוכבים") ולא היה אינסטגרם שאני יכול להגיב".

אתה לא טסת לניו יורק אלא ברחת, איך התפרנסת שם?
"עבדתי שם כמנעולן, שומר סף בחנות של 'פראדה', עבדתי כברמן, מאמן קרב מגע". 

ואז הלכת להישרדות?
"כן. מה שקרה לי זה שבמחלה הזאת אתה יכול לקבל התקף לב במקרה של לחץ וחרדה וזה מה שקרה לי שם".

מייקל לואיס (צילום: אור גפן)
מייקל לואיס (צילום: אור גפן)

אז למה החלטת שוב?
"כי היום אני בשליטה, אז לא הייתי בשליטה, הייתי ילד". 

יש משהו שאסור לך לשתות או לאכול?
"לא. אבל זה יכול להפתיע אותי. בגיל 16 עשיתי צנתור. 

איפה אתה רואה את מייקל לואיס בעוד 10 שנים?
"שאלה טובה. אני לא יודע. מקווה להמשיך לעשות את מה שאני אוהב. אני מאוד מאושר ממה שקורה היום".

מה עם המשקאות?
"סגרתי בקורונה. בקורונה זה נפל כי העסק שלי במיקום שלו, היה במקום של תיירות. הקורונה פגעה גם בי".

יש משהו שאתה מתחרט שאמרת על הקורונה?
"אני לא מתחרט על כלום. אני מבין שכל הדבר הזה יצא מפרופורציה, זה הכל. בסופו של דבר חשוב להזכיר לאנשים שאנשים מתים כל יום, ממיליון ואחת סיבות ולכל אחת צריכה להיות בחירה אישית מה הוא שם על הפנים ומה הוא מכניס לגוף. תזריק הרואין מצידי, עזוב אותי. מה אני קשור אלייך?".

אז לא התחסנת?
"התחסנתי פעמיים כדי ללכת ל'הישרדות' וכדי לקבל את הבמה להגיד שהדבר הזה יצא מפרופורציה. כולם מסכימים איתי ברחוב. הדבר היחידי שקורה בדיון הזה, אני בטוח שאם תכבו את המיקרופונים תדברו אחרת לגמרי. אני גם מאמין בחיסונים, התחסנתי בחיסונים אחרים. אני מדבר על האג'נדה של הפחדה. דיי, אי אפשר. אנחנו חיים פעם אחת, תנו לחיות. אני מבין שיש מחלה אבל תשחררו את ההיסטריה. זה לא מעניין, דיי". 

מייקל לואיס (צילום: אביב חופי)
מייקל לואיס (צילום: אביב חופי)