הערב (שלישי) יעלה סרט דוקומנטרי ברשת 13 בשם "אמא שלי מלכת יופי" שיעסוק בשלושה ילדים של מלכות יופי, כיצד הושפעו מהחיים לצידן ויחשפו את הכאב ואת הצד האכזר של עולם היופי. עליי זה השפיע רבות והוביל אותי להתמודדויות נפשיות שמשפיעות עליי עד היום. בילדותי, ההורים שלי היו מאוד מפורסמים וכך גם היו הגירושים שלהם. מהתסכול הייתי אוכלת המון, אכילה רגשית. הייתי ילדה מלאה, חסרת ביטחון, ביישנית שגדלה לצד אמא מלכת יופי, מפורסמת, הכי יפה בעולם, רזה ואני הרגשתי תמיד – מכוערת, שמנה ולא מוצלחת לידה. 

הרגשתי לא ברמה שלה ושלעולם לא אוכל להיות כמוה, וכמו כל ילדה קטנה החלום שלי היה להיות כמו אמא. בילדותי החלטתי לעשות דיאטה מאוד קיצונית שהובילה אותי לתת משקל. הייתי ילדה מאוד עצמאית ועשיתי הכל לבד. דיאטות ועבודות. עבדתי מגיל 14 כמעט בכל מקום אפשרי. בשיפודיה, בתי קפה, מסעדות, חנויות נעלים ובגדים, תכשיטים ועשיתי הכל כדי להצליח. 

יולי מאנה (צילום: רפי דלויה HOT)
יולי מאנה (צילום: רפי דלויה HOT)

כמובן שאת כל המשברים עברתי גם לבד. ההתמודדות האובססיבית לגבי המשקל הובילה להפרעות אכילה חמורות, חרם חברתי בבית הספר, חברי לשכבה כתבו עליי שיר עם מילים פוגעניות ומעליבות שהפכו לצלצול הטלפון של כל ילדי בית הספר. המילים חרוטות לי עד היום ואני לא מסוגלת לספר את "תוכן" השיר אפילו לבעלי, שחי איתי 9 שנים. עד היום אני עדיין לא בשלה לספר על מקרים נוספים, אפילו אחרי כמעט 15 שנים. 

כשהמשפחה עברה לארה"ב חוויתי עוד משבר מאוד גדול. באותה תקופה התגייסתי לצבא והייתי בנתק מאבא שלי, מה שהוביל לבדידות נוראית. באותה העת הכרתי את בעלי, ברק – ועברתי לגור איתו אחרי שבועיים בלבד. מאז שהכרתי את ברק הוא עוזר לי לעבור את כל המשברים בחיי וגורם לי להרגיש הכי חזקה בעולם. 

אני ואמא לא היינו בקשר טוב מאז שהיא עברה לארצות הברית. קיבלתי קשה את המעבר שלהם. המרחק בנינו יצר ריחוק. היה קשה מאוד למצוא זמן לדבר ב-Face time בגלל הפרשי השעות. היה לי מאוד קשה ‏בלעדיה פיזית ולא סיפקו אותי השיחות וידאו. ככה לאט לאט התרחקנו במשך שש שנים והקשר בינינו נחלש. כשנכנסתי להיריון עם סאן (הילד הבכור), לא שיתפתי אותה בהריון שלי, וזה העמיק את הקרע בנינו. וככה הזמן עשה את שלו ועוד יותר התרחקנו. ועוד היריון, ועוד ריחוק. ועוד הריון, ועוד ריחוק. 

רוני מאנה (צילום: רפי דלויה)
רוני מאנה (צילום: רפי דלויה)

בשלושת ההריונות, אמא הגיעה לקראת הלידה. בסוף ההריון השלישי היא רצתה לקחת חלק יותר אינטנסיבי ויותר משמעותי בלידה, ואני ביקשתי ממנה בנוסף ללידה של מילה, להיות יותר נוכחת בחיי האישיים. להתעניין, לדבר, לשאול לשלומי ולא רק להתעניין בילדים ותמיד לדבר על מה שמפריע, כי אחרת לא נוכל לנהל קשר יציב ואמיתי מבחינתי. הייתה לנו שיחה לא קלה אבל משמעותית בשביל שתינו. השהות שלה בארץ עשתה לי מאוד טוב והתקרבנו והתקדמנו והשארנו הכל מאחור והתחלנו קשר חדש, נקי מהתחלה ועכשיו אנחנו עדיין לומדות אחת את השנייה במטרה להיות אמא ובת יותר טובות אחת לשנייה.

האובססיה למשקל לצערי מלווה אותי עד היום. אני כל חיי במרדף אחרי הדיאטות. אחרי לידת בני השני לא אכלתי כלום וכמעט הגעתי לאנורקסיה. הייתי נראית כמו שלד, בלי שמחת חיים ותמיד חושבת שאני שמנה וצריכה לרדת עוד ועוד ועוד למרות שכולם מסביבי מתחננים אליי שאתחיל לאכול. ההריון השלישי שלי הציל אותי מהאנורקסיה. בצד המקצועי, המרדף אחרי היופי והשלמות והעצמאות הובילו אותי ללמוד המון מקצועות - ציפורניים, איפור, אפקטים מיוחדים, תסרוקות, יוטיוב. בתחילת הקריירה שלי הייתי מתחננת לשכנות שלי שיתנו לי לאפר אותן ולעשות להן ציפורניים ותסרוקות.

נפלתי המון, נסגרו לי הרבה דלתות אחת אחרי השנייה, אבל לעולם לא ויתרתי על החלום הגדול להצליח. עם ההצלחה המקצועית ״מאחורי הקלעים״ בא הרצון להיות בפרונט, כמו אמא. פתחתי ערוץ יוטיוב משלי עבדתי המון על ביטחון מול מצלמה, לראות את עצמי בלי איפור, דבר שלפני כן לא הייתי יכולה גם בבית. התקבלתי לתחרות הריאליטי ה"ביוטריות" וזכיתי. היום אני מנהלת עמוד אינסטגרם מצליח ומשגשג שכולו קשור לביוטי, איפור, טיפוח והצטרפות לחיי האישיים. אני עובדת עם חברות ביוטי גדולות ועובדת על פתיחת מותג ביוטי משלי.