מאז יצאה ציפי רפאלי מכלא "נווה תרצה" לאחר שסיימה לרצות את עונשה במסגרת עסקת טיעון בפרשת המסים המפורסמת שלה ושל בתה הדוגמנית, בר רפאלי שקיבלה מנגד עבודות שירות, השתיים לא דיברו על החוויה המטלטלת שהגיעה לקיצה לפני מספר חודשים, כשציפי יצאה מהכלא ברעש גדול ובנוכחות גופי התקשורת הרבים. 

בזמן שרפאלי שהתה בכלא, החליטו בני המשפחה לקחת חלק בדוקו ריאליטי בכיכובם "הרפאליס", שם תיעדו שמונה חודשים מחייהם - רגע לפני יציאת אם המשפחה מהכלא ועד לפני מספר שבועות. רגע לפני שיתנו הצצה נדירה לחייהם בדוקו ריאליטי החדש (החל מ-21.2 ב-HOT, בימים שני-רביעי בשעה 20:15), נפגשו בר, ציפי, רפי, דור ואון לשיחה מלב אל לב עם מעריב TMI וענו על כל השאלות הבוערות.

הרפאליס (צילום: באדיבות HOT)
הרפאליס (צילום: באדיבות HOT)

אין לחץ שיצאו דברים שהם לא בדיוק כמו שהיו במציאות?
ציפי: "לא יצא שום דבר לא כמו במציאות. אין עריכה, יש הכל – אמת ויציב. מצחוקים ועד בכי וריבים והשלמות, הכל".

ואין חשש מביקורת של הציבור?
ציפי: "ממש לא. אנחנו מאוד שלמים עם מה שעשינו ואם תהיה ביקורת, אנחנו רגילים אליה. יש תמיד את אותו קומץ שאוהב לבקר. זה הדרך שלנו לדבר". 

שנים אתם שומרים על פרטיות כמשפחה. למה דווקא עכשיו?
בר: "הרעיון היה של בעלי (עדי עזרא) אחרי שהוא סובל אותי כבר כמה שנים. כל פעם צצה כותרת אחרת, שאנחנו במשפחה יודעים את האמת ויודעים מה באמת קרה והכותרת הייתה מוגזמת ופה סילפו ופה שינו ולא רשמו מה היה בסוף. הוא עמד מנגד ואמר 'יש פה הזדמנות. אתם כנראה נורא מעניינים, תעשו עם זה משהו'".

דור, השתתפת במחוברים לפני זה. לקחו לך את המצלמה ובא לך עוד?
דור: "החוויה הייתה מטורפת, גם ב'מחוברים' וגם בצילומי הסדרה, אז אני אשקר אם אגיד שלא התגעגעתי לתרפיה. אצלנו במשפחה זה באמת קירב אותנו יותר ממה שחשבתי שנוכל להגיע".

און רפאלי, בר רפאלי, רפי רפאלי, דור רפאלי, ציפי רפאלי (צילום: אוהד רומנו, HOT)
און רפאלי, בר רפאלי, רפי רפאלי, דור רפאלי, ציפי רפאלי (צילום: אוהד רומנו, HOT)


מה למדתם אחד על השני?
רפי: "כולם נפתחו. הם קוראים לזה תרפיה, זה חיבר את כולנו. ציפי בדיוק השתחררה והגיעה חדשה. יש ציפי חדשה, הייתה ציפי עד אז ומאז שיצאה משם. עשה נהדר, ממליץ לכולם ללכת לבית סוהר".

אי אפשר שלא לדבר על השהות שלך בכלא. איך הייתה החוויה?
ציפי: "מעצימה. אני לא ידעתי לקראת מה אני הולכת, אני קצת חששתי כי את הולכת ללא נודע ומאוד מאוד הופתעתי לטובה - מאוד. זה לא כצעקתה, זה לא נורא. זה היה סוג של חופשה מהחיים של כמה חודשים. מצאתי שם חברות שאני עד היום חברה שלהן, בחורות רגילות - כמוני וכמוך, שמסיבות שונות ישבו בכלא. זה לא היה משהו טראומתי בכלל. אחרי שיצאתי הייתה לי סוג של נפילת מתח, שהייתי "על הקרשים". עברנו את זה, בר ואני וכל המשפחה לאורך 5 שנים וזה פשוט לא נגמר. זה היה עינוי דין מתמשך. זה היה כמו סוג של פיל שבחדר ולא דיברנו על זה, חיינו את החיים כרגיל עד שקרה מה שקרה והחלטנו שאנחנו רוצים לסיים עם זה, רק תעזבו אותנו. באיזשהו מקום אני חושבת שזה מאוד אנושי שהתרסקתי".

בר: "בדרך כלל אנשים נשברים לפני והיא החזיקה את עצמה, אז זה קרה לה אחרי. התפלאנו באמת שזה לא קרה לה לפני". 

הבנתי שהיית מלכת המטבח?
ציפי: "לא הייתי מלכת המטבח, הייתי מלכת הסלטים. לא הייתי מלכה בשום צורה ואופן. הייתי כמו כולן, כולן שוות. לימדתי קצת בשיעורים פרטיים בחורות שלא יודעות לקרוא, יש שם גם כאלה ובעיקר נחתי מהחיים. אמרתי שאני אכתוב ספר, אעשה הרצאות, אני אספר את האמת, אני אראה להם. לא עשיתי שום דבר. זה מאחורי ואנחנו עם הפנים קדימה".

בר רפאלי, ציפי רפאלי, דור רפאלי, און רפאלי, רפי רפאלי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
בר רפאלי, ציפי רפאלי, דור רפאלי, און רפאלי, רפי רפאלי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

איך אתם קיבלתם את זה? היה מצפון או אבל?
בר: "כל כך רצינו לסיים עם זה ולשים את זה מאחורינו וחיכינו להיות אחרי. התהליך היה ארוך והתפרס על פני שנים ורצינו לסיים עם זה ולהתחיל יום חדש. הדבר הכי קשה שהיה זה הדאגה כי ראינו כלא רק בסרטים וזה ממש שונה ממה שהיא תיארה לנו. יש דלת רגילה, יש שירותים עם מקלחת בתוך החדר, זה הרבה יותר נעים ממה שמדמיינים. הכי קשה זה שלא יכלנו להתקשר אליה. כשהיא יכולה להתקשר וזה הזמן שלה ויש טלפון פנוי, יש לה חמישה אנשים לבחור למי להתקשר - ארבעה ילדים ובעל וזה היה לי קשה. שאני רוצה לספר לה משהו ואני לא יכולה, רוצה לשמוע את הקול שלה ולא יכולה".

רפי: "הביקורים גם היו קשים. אז היה קורונה, לא היו ביקורים. כשהיו ביקורים זה היה מאחורי זכוכית עם טלפון. הטלפון היה מקולקל אז קוראים שפתיים. שמונה חודשים לא חיבקנו אותה".

איך אתה כאיש שלצידה הסתדרת עם זה?
און: "כמו גדול". 
רפי: "באמת כמו גדול".
און: "הוא עשה הכל. כביסות ואוכל, כלים, תלה כביסה, שטף את הבית, דאג לכלבים ואופנועים ודשא והכל".
ציפי: "יותר חששתי מהכלא זה איך רפי יסתדר בבית כי אני עקרת בית, אני את עושה הכל. כל כך מהר הוא למד את זה".

מי כוכב הסדרה?
בר: "רפי, בעיקר בגלל מה שחושבים עליו ומה שרואים בתכנית. זה דבר והיפוכו, אתה אוקסימורון מהלך". 
רפי: "מה שיפריע לי אבל זה שאני אוהב את מה שחשבו עליי שאני מפחיד וקשוח ואני רוצה שזה ימשיך להיות ככה, שלא יטרידו אותי ברחוב".
בר: "אנחנו צוחקים על זה שאם תהיה סדרת ספין-אוף אז זה יהיה עליו".
דור: "מי יעשה אותו בארץ נהדרת?".
ציפי: "אלי פיניש".
און: "לא לא, מה פתאום". 

רפי רפאלי ובר רפאלי (צילום: אור גפן)
רפי רפאלי ובר רפאלי (צילום: אור גפן)

בפורומואים בר אמרה שציפי עם און, רפי עם דור והיא קצת לבד. 
ציפי: "היא שכחה רק ש-20 שנה כשהיא נסעה בעולם וכבשה את העולם, היא אף פעם לא הייתה לבד ותמיד אחד מאיתנו היה איתה. אז הם היו רק עם או רק עם אמא או רק עם אבא".
בר: "לא שכחתי, זה היה נכון אז, היום - אמרתי את האמת. זה לא היה ממקום של תלונה, זה היה ממקום של לראות את המציאות. הם חברים הכי טובים ולי יש משפחה משלי, גם אם היו רוצים - לא היה לי זמן בשבילם".

בר ההורים עוזרים לך? הם סבא וסבתא פעילים?
ציפי: "רפי כן, אני פחות. יש לי נכדים גדולים מהבן הגדול שלי (ניל), גם איתם לא הייתי סבתא יוצאת דופן. אני לא אוהבת אותם פחות ממנו (רפי) אבל אני נמצאת איתם פחות".
בר: "אני רוצה להגיד לך שאני מקווה שבגילה אני אתנהג כמוה. זה לא שהיא לא רוצה לבוא, יש לה עסוקים אחרים וחברות".
רפי: "פולניות בקיצור". 

בר רפאלי (צילום: באדיבות HOT)
בר רפאלי (צילום: באדיבות HOT)