מאז שהזמר תמיר גרינברג הופיע לראשונה על במת "הכוכב הבא" הוא לא נח לרגע. שלושה שבועות אחרי הזכייה בתכנית הריאליטי, הוא פתח בסיבוב הופעות באולמות הגדולים בישראל, ביניהם היכל התרבות בתל אביב, גני יהושוע, אמפי שוני ועוד. בתוך שעות מרגע שהחלה מכירת הכרטיסים להופעות שלו, נמכרו כל הכרטיסים.

כעת הוא מוציא סינגל ראשון בשם "Better", אותו הפיק ועיבד יחד עם סתיו בגר שאחראי ל"Toy" של נטע ברזילי. השיר יצא יחד עם קליפ מושקע ומראה בינלאומי בבימויו של רועי רז. "המטרה של השיר הוא אופטימיות. זה שיר שמדבר על כל החרדות והפחדים שאנחנו מאכילים את עצמנו כל הזמן ולמה חשוב להשתחרר. המטרה של השיר זה לשחרר אותנו מהדברים האלה ולא לחשוב על העתיד, אלא להתרכז במה שקורה עכשיו. הרגשתי שזה נכון לתקופה הזאת להוציא שיר שהוא קליל, כיפי ומגניב וייתן לאנשים קצת אור וכיף לשים באוזן", סיפר גרינברג בשיחה עם TMI. 

תמיר גרינברג, אמפי שוני (צילום: לירן בר)
תמיר גרינברג, אמפי שוני (צילום: לירן בר)

מה סף הלחץ?
"אני מנסה לא להתרכז בלחץ, אני מנסה להתרכז בשיר הבא".

עוד לא יצא השיר הראשון ואתה מתרכז בשיר הבא?
"זו הדרך. אני נותן לזה לחיות, מנסה פחות להתעכב. הוצאת הסינגל זה דבר מאוד מרגש וגדול בשבילי, חיכיתי לזה המון זמן. זה יותר התרגשות מלחץ, זו האמת".

אפשר לומר שהתחלת הפוך. בגלל החשיפה ב'כוכב הבא' התחלת למלא אולמות, בלי שהקהל מכיר שירים מקוריים שלך. עכשיו המבחן האמיתי, לא?
"אני חושב שבגלל שביצעתי בתכנית כמה שירים מקוריים והיו לי בחוץ כמה שירים מקוריים, היה לקהל על מה להיתפס בהופעות, שזה לא רק הקאברים. גם הקאברים הלכו כל כך רחוק לפעמים שזה כאילו אני עושה שיר שלי כבר. נראה לי שנוצר מיקס כזה שהוא איכשהו עובד".

אתה מפחד מהתגובות? שההייפ סביבך ירד?
"לא. אני מנסה לא התעסק בצד הזה של הדברים, כמו שבתכנית לא התעסקתי בזה. קשה להפריד את שני העולמות האלה, העולם שאתה מוציא דברים והעולם שאתה יוצר זה שני עולמות שונים אז צריך לשים הפרדה וזה חשוב". 

תמיר גרינברג קטף את המקום הראשון ב''כוכב הבא'' (צילום: אורטל דהן)
תמיר גרינברג קטף את המקום הראשון ב''כוכב הבא'' (צילום: אורטל דהן)

כפרפורמר אתה נהנה מאהבת הקהל ומחיאות הכפיים. איך אתה מוצא את האיזון הזה, להיות אדיש לתגובות?
"זה לא מאה אחוז לפה או לשם. גם כשהייתי בתכנית הייתי מודע לתגובות ולכל מה שקורה. ברור שאני לא נמצא באיזה מחשבה היפית כזאת, שהלוואי והייתי יכולה לדבוק בה לגמרי. אתה באיזה מרתון ואם אני כל רגע אעצור ואחשוב 'אה אומרים ככה וככה', אז אני לא אגיע לשום מקום. זה נכון לעצור לפעמים, לראות ולהתחבר, אבל הכי חשוב להתמקד ביצירה. ברור שאהבת הקהל חשובה, אני עושה בסופו של דבר את המוזיקה לאנשים ולא רק לעצמי. אני רוצה לחשוב שמה שאני אוהב, זה גם מה שיאהבו אחרים". 

ציפית שתהפוך לכזה סיפור הצלחה בישראל או שאמרת לעצמך 'חוויה עד שנמשיך את העבודה על קריירה בינלאומית'?
"לא ציפיתי, זה בטוח. לא חשבתי לשנייה אפילו שמשהו כזה או דומה יקרה. עד עכשיו זה מטורף. עשינו כל הזמן הופעות ועדיין הטירוף הזה לא נגמר ואני עדיין בשוק, אני אגיד לך את האמת". 

יש לחץ או חרדה? מבחור אנונימי הפכת להיות אחד הזמרים המבוקשים בישראל.
"זה לגמרי הזוי ומטורף. אני חושב שהסיבה שזה עובד, ואני לא נותן לעצמי קרדיט הרבה, אבל באתי אחרי עשר שנות עבודה נון סטופ שמלאות בקשיים. הופעתי בפני שמונה אנשים ובפני 8000 אנשים. הבמה של 'הכוכב הבא' זו לא הבמה הכי גדולה שהופעתי בה. באתי עם עבר שעזר לי להעמיד הופעה שלושה שבועות אחרי הזכייה. יש לי כמות שירים גדולה שיכולתי לבחור ממנה, הייתי מוכן".

לא היה רגע לעכל את מה שקרה?
"בטח. הייתי במרתון מטורף ובגלל הגל האחרון של הקורונה שנאלצה להרגיע את הדברים, נוצר לי זמן לעכל ואני עדיין מעכל. אני לא לוקח מובן מאליו את הדבר המוטרף הזה שקרה וקורה עדיין ואני מחזיק בו בשתי ידיים כי אני יודע מה זה להיות בלי התמיכה של הקהל והאנשים. חייתי את זה עשר שנים, בהצלחה לא כזאת גדולה, ופתאום שאתה מקבל את זה כמו כל אומן שעובר דרך כזאת, אתה מבין את המשמעות של זה". 

מה עם קריירה בינלאומית באמת? זה בהולד כרגע?
"לא. מבחינתי אין הבדל בין ישראל לארצות הברית. רוב ההופעות הן כאן, אבל מצפים לי דברים גדולים בארצות הברית. הייתי לפני חודשיים שם ויש מגעים לדברים". 

אתה בן אדם מאוד מופנם. מה אנחנו לא יודעים עליך? 
"קשה לי להעיד על עצמי. יש בי צד מצחיק אבל אני לא חושף אותו אם אני לא בנוח מול אנשים. אני אוהב לבשל. כשחייתי בארצות הברית הייתי מבשל המון. פעם אפילו רציתי להיות שף. אבל זה לא טוב שאני אומר את זה, אחר כך ירצו אותי לכל תוכניות האוכל ונראה לי שבינתיים אני בטוב עם תכנית ריאליטי אחת שעשיתי". 

יש לך בת זוג חדשה, כרמל זורע, שהיא גם זמרת הליווי שלך. נכון?
"נכון. הכרנו באודישנים ל'כוכב הבא'. נפגשנו פעמיים והייתה הפסקה גדולה כי הייתי עמוס עם התכנית. כשהקמתי את ההרכב אז חשבתי עליה והאמת שכמעט לא הכנסתי אותה כי לא ידעתי אם זה מתאים או לא ובסוף החלטתי שזה בסדר ומשם זה התפתח לזה".

אפשר לומר שאתה מאוהב?
"אפשר להגיד. אנחנו נהנים נורא, נורא כיף לנו ביחד".

אתה בפרונט, יש פיתויים. לא מפריע לה?
"אני שמח שהכרנו כשעוד הייתי אנונימי, כי עברנו איזשהי דרך יחד. אני לא חושב שצריך להיות חוסר ביטחון אם יודעים מי הבן אדם השני".

לא מפתה להיות רווק עכשיו?
"לא, כיף לי. אני לא חושב על זה כל כך, אני עושה מה שנכון לי באותו רגע. אני לא מתכננן את זה יותר מדי. אני הולך עם הלב, בכל דבר". 

מתן לוי, שי המבר, ולארי חמתי, תמיר גרינברג (צילום: אורטל דהן)
מתן לוי, שי המבר, ולארי חמתי, תמיר גרינברג (צילום: אורטל דהן)