ראיון עם הזמר הגולה, מתי כספי, שערך יונתן ריגר ושודר בשישי האחרון ב"אולפן שישי", ובו הרבה כספי להשמיץ את מדינת ישראל, ממשיך לעורר הדים. מי שלא ממש צפתה בו היא פרודתו המיתולוגית, דורין כספי.

דורין, מה שלומך בימים אלה?
"כל עוד אני מרוחקת ממה שקורה, מצבי טוב".

הכוונה שלך היא לכתבה ב"אולפן שישי"?
"אני בן אדם מאוד רגיש, לא מצחיקה כמו שהייתי. לי מאוד חשוב להיות בפרופיל נמוך. בשבילי זה נורא לראות אותו. ישר עם הבזק התמונה קפצתי להעביר ערוץ ולראות שהכתבה תסתיים. תתארי לך באיזה מצב אני. זה כמו שתראי לי מכת ברק. הגוף שלי מגיב מאוד מאוד רע. בטראומה. אשכרה בטראומה. למען בריאותי אני פשוט נמנעת".

דורין כספי (צילום: יוסי אלוני)
דורין כספי (צילום: יוסי אלוני)


הוא לא דיבר בכלל על הילדים, הנכדה. כלום.
"נכון. אנחנו יודעים את זה. זה סוציומטי, זה פתולוגי. אלו דברים שאני לא יכולה להבין. זה לא משהו שקשור לאדם עם אינטליגנציה רגשית סבירה. הבן שלי לא אוהב בכלל שאני מדברת והוא מבקש ממני להימנע. זה קשה לי. לפעמים אני רוצה לזעוק. אבל אני בין שני העולמות. צריכה לשמור בשביל הבן״.

איך בכל זאת היה המפגש עם הנכדה בת השנתיים וחצי?
״הוא ראה אותה רק פעם אחת. הוא הגיע אליהם הביתה. מותק של ילדה שגדלה באהבה גדולה כזו. הוא מפסיד בגדול. תמיד אמרתי לבן שלי 'אתה תלמד את אבא שלך להיות אבא טוב יותר'. בר לקח את הטוב משני הצדדים. אני נהנית מהדברים החיוביים. הוא עובד עם ילדים במוזיקה, עם אותה סבלנות שאנחנו מכירים באופן חיובי״.

מה עם הבת שלכם, ברית?
"הבת אי־שם. אומרים לי שהיא דומה לי ולדעתי היא דומה לו. היא נולדה עם אישיות מיוחדת. גידלתי את הילדה שלי עם דימוי עצמי גבוה, אולי עשיתי נזק לא מודע. היא אמרה לי בגילאי הצבא שגידלתי אותה כאילו היא אמורה להיות הדבר הכי מהמם עליי אדמות וזה לא ריאלי. ברית מאוד דומה לאישיות של האבא והיא נעלמה לי מהחיים בסביבות גיל 23 שלה״.

מה זאת אומרת? אתן לא בקשר?
״היא לא בקשר״.

למה?
״התשובות אצלה. אני בפני בר נשברת לפעמים ואומרת שאני לא יכולה יותר להמתין. הוא אומר לי 'אמא, הורה תמיד משאיר דלת פתוחה'״.

בת כמה ברית?
״היא כבר בת 40 הילדה הזאת״.

מתי כספי  (צילום: משה צ'יטיאת)
מתי כספי (צילום: משה צ'יטיאת)


לא ראית אותה 17 שנה?
"אני לא סופרת, מאמי. אני לא עושה לעצמי את זה. אני בנקודה מסוימת אחרי שהיא חסמה אותי ואמרה דברים מאוד מאוד בוטים".

עם אבא שלה היא בקשר?
"אין לי מושג, אני לא יכולה לדעת. היא בקשר רק עם בר. תמיד גידלתי אותם בתחושה שהם אחד בשביל השני ואבא ואמא זה אנשים שנפגשו בדרך ונפרדו. אתם דם, אתם אחים ושומרים אחד על השנייה. תודה לאל שהם בקשר״.

היא גרה בארץ?
"לא. היא אוהבת להיות רחוקה. לא נשואה, לא עם ילדים. היא דור שני של דובי לא לא, כמו אבא שלה״.

את בזוגיות?
"לא, לא מעוניינת. אני לא מסוגלת. נבר נבר. תדגישי באדום".

שלום לברית כספי. אפשר שאלה?
"אנחנו לא מכירות ואני גם רואה שאת כתבת רכילות. אז אין טעם ויום טוב״.

את ואמך לא בקשר?
״אני חוזרת. את כתבת רכילות. את לא מעניינת. להתראות״.

מתי כספי סירב להגיב למרות פניות חוזרות ונשנות. 

מתי כספי (צילום: יח''צ)
מתי כספי (צילום: יח''צ)