אני ורבים מהקולגות שלי בתחום ישבנו אתמול (מוצ"ש) נפעמים אל מול הראיון הבלעדי שהעניקה דניאל גרינברג במהדורת חדשות 12. קבוצות הוואטסאפ של העיתונאים מתחום הבידור לא נחה לרגע. "ראית את הראיון המטורף של דניאל גרינברג?", "כן", השבתי. אני בהלם, מתקשה לעכל מה שראיתי. אפילו הרצתי אחורה לצפות בו שוב, לראות שלא פספסתי דבר, דניאל גרינברג הטילה פצצה, בדיוק כמו הידיעות על הפלישה של רוסיה לאוקראינה.

היא לא באמת חידשה דבר על הפרופיל האישיותי של אייל גולן. אם עד היום שמענו את זה ממקורבים או קראנו במדורי הבידור או בנינו לנו בראש דמות, לאור העבר המפואר של הזמר, הפעם שמענו בריש גלי במהודרת חדשות 12, ממקור ראשון, אישה שחוותה על בשרה את החיים לצד האיש הזה - וזה כבר רמה אחרת לגמרי של הפנמה. זה היה מטלטל ומפתיע במיוחד כי במהלך הגירושים עטתה על עצמה גרינברג מסיכה מזויפת שאף אחד לא באמת קנה והציגה לתקשורת גירושים למופת ויחסים הדוקים בין ההורים המשותפים. אלא שכעת היא סוף סוף שוברת שתיקה ונראה כי היא מגישה לזמר נקמה קרה ומתוכננת בקפידה.

אייל גולן, דניאל גרינברג (צילום: אור גפן)
אייל גולן, דניאל גרינברג (צילום: אור גפן)

לראשונה נחשפנו לצד האותנטי, הרגיש והיפה של גרינברג ולעוצמות שלה כאישה, כי עד עכשיו היא בעיקר הייתה מזוהה בעיני כעוד אישה של הזמר בלי הרבה ממדים נוספים. היא ללא ספק יפהפייה אמיתית - לא רק מבחוץ, כי היא התגלתה כאישה אמיצה וחזקה שהחליטה לקחת את עתיד גורלה בידיים, קיבלה החלטות כבדות משקל לאם טרייה ופירקה משפחה. לא לכל אמא טרייה לשני תינוקות קטנים היה אומץ לקום וללכת במצבה. גרינברג אולי עוד לא מפנימה, אבל מהדברים שחשפה אמש נוצר רושם כי עברה, לכאורה, התעללות על ידי בעלה. וכן, בעיני גבר שלא תומך באשתו ההריונית הסובלת מדימוי נמוך בעקבות ההיריון, לא נמצא לצידה בהתקפות חרדה שהיא חווה בלילה, או מחבק ומרים כשאשתו ההריונית בדיכאון, זה סוג של התעללות מנטלית.

כמובן שהכל לכאורה, כי זאת רק גרסתה לנישואים שלהם. גולן העלה פוסט וטען כי מדובר ב"שברי אמת ובחצאי שקרים". גרינברג חשפה לראשונה את הסיבה לגירושים, מבלי שאמרה או הרחיבה על כך, אבל הסיבה הייתה ברורה לכל צופה אמש - 'לא יכולתי לסלוח לו', אמרה. הכתובת הייתה על הקיר, כולם ידעו שזה יקרה חוץ מגרינברג עצמה שחשבה בתמימותה שאולי היא תצליח איפה שאחרות נכשלו. 'פחדתי לצפות בחדשות ולגלות יחד עם כולם על הפרשה הבאה של אייל', אמרה ותקעה יתד בנקודות הכי כואבות של הזמר.

אייל גולן, דניאל גרינברג (צילום: אלוני מור)
אייל גולן, דניאל גרינברג (צילום: אלוני מור)

אם עד היום לא אהבתי בלשון המעטה את סגנון וצורת החיים של הזמר בעקבות פרשת הקטינות ועוד סיבות שליליות שבגינן כיכב בכותרות - כעת, אחרי הריאיון של גרינברג, אני בספק אם תהיה אישה אחת בישראל שתמשיך להעריץ את הזמר. ולא רק בגלל מה שנרמז על ידה שהוביל למשבר, אלא כשגרינברג חשפה שסבלה מהתקפי חרדה בלילות ובעיות בדימוי גוף בהריון והזמר ישן בחדר ליד ולא הפריע את שנתו הנעימה כי לא רצה להתמודד עם אישה בדיכאון. התחושות שחשתי כלפיו היו קשות ואני רק צופה מהצד, אז אני לא רוצה לדמיין מה הרגישה דניאל, אישה צעירה והורמונלית בהריון ראשון. כמו כן, בעוד הזמר מנסה לצייר ברשתות החברתיות תמונה של אבא פעיל ומעורב, גרינברג גילתה את האמת המרה וחשפה לטענתה שהוא לא מסוגל להתעורר בלילה לילדיו הבוכיים. 'זה גדול עליו', ניסתה להצטדק בשמו ובדרך מניפולטיבית חשפה את חוסר האחריות שלו כהורה.

בעיקר הופתעתי מהתמיכה שזכתה גרינברג מגרושתו של הזמר אילנית לוי, שעברה לטענתה תסריט דומה בנישואיה לזמר ובחרה למרות הבעיות בנישואים והעתיד הידוע להביא אחות לליאם, את אלין. מה שחיזק בגרינברג את ההחלטה להביא לעולם את רון הפעוט על אף ולמרות שידעה כי הנישואים נגמרו. בראיון אמש נראה כי האישה שהתגלתה אתמול לראשונה על המסך ויוצאת לדרך עצמאית חדשה, סגרה את החשבון הגדול שלה עם גולן. היא לא חשפה הרבה, אבל המעט שכן אמרה ורמזה הספיק בשביל להכתים את שמו לעד.  

אייל גולן, דניאל גרינברג, מיאל גולן (צילום: יח''צ)
אייל גולן, דניאל גרינברג, מיאל גולן (צילום: יח''צ)